Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: frågor om multi-x samt HDD till PS2

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22

frågor om multi-x samt HDD till PS2

hej min systersöner har ps2. har därmed ingen som helst koll på ps2 konsolerna.

vilket chip ska man köra?
    vilken hårdisk 2,5/3,5 ?
    för dessa söner räcker de med att de får in sina repade skivor på hårdisk och kan spela därifrån. jag är mera freak så om de finns andra chip med fler features så är de bara roligt för mig. är ju en bonus om de går att ftp:a över spel t.ex.
    dom har aldrig konsolen inkopplad i nätverk. då den flyttas ibland mellan olika rum.
    tänkte detta skulle vara en rolig grej som julklapp t.ex. samt att de misshandlar och tappar bort sina originalspel. jag fick leta ihjäl mig efter spel jag ville låna för att testa till min FAT ps3:a FW3.50 jag nyligen köpt.

har svårt att veta vad jag ska söka för att finna svar på mina frågor. därför har jag inte ens lagt energi på det. men i så fall om de redan är skrivet så länka gärna vidare.

tack tack !

edit: jag skrev en tråd innan som inte kom fram. därför skrev jag en ny å glömde en del.

jag har om de behövs goda lödvanor oxå.
    Last edited by gump; 2010-11-21 at 17:45.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    se där bara man letar lite..

är det chipen Modbo 760 och Matrix Infinity beroende på ps2 revision jag bör hålla mig till ? eller duger Duo 3 Ultra ?

vet inte alls vlken revision än. men de är en FAT modell. då har den troligtvis denna expansions port för HDD, hur kopplar man in sig på den porten ? antar att det är IDE disk som gäller.

ps1 spel funkar dom från hårdisk ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    För att spela från skiva gäller Modbo 760 eller Matrix Infinity

För att spela från hårddisk behöver du bara ha en liten skiva med special kod på samt en USB hårddisk om du har slim varianten eller en bredbandsadapter (med HDD interface) till dom tjocka, det måste då vara en IDE hårddisk och vilken hårddisk som helst passar tyvär inte, bästa är o köra från USB
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    USB på PS2 är enormt slött, så räkna med rätt långa laddningstider i många spel...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    okey tack

jag försökte läsa på igår kväll. så börjar fatta lite mer nu. bredbandsadapter de va ju typ 2005(skit i årtalet) alltså verkar inte finnas något intresse att sälja en sådan adapter idag(sony slutat med det när slim vart aktuellt). eller vet ni vart man kan hitta sådanna? sökte bl.a på *******. men sökte mer efter HDD interface och liknande. är alltså bredbandsadapter den rätta benämningen då?

vad menar ni med vilken hårdisk som helst ? har ps2an svårt att hitta alla fabrikat eller tappar man storlek vid någon viss gräns. eller för stora diskar fungerar inte alls ? skulle tro att jag med lite tur kan plocka en HDD från mig själv. har en del maxtor å andra fabrikat på mellan 40-200gb.

USB är ju ett alternativ. att de är slött beror väl då på att de är usb 1.X förmodligen.

jag vet att de är feta modellen så IDE är möjligt bara man får tag i adapter.

PS1 games då?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    okey tack

jag försökte läsa på igår kväll. så börjar fatta lite mer nu. bredbandsadapter de va ju typ 2005(skit i årtalet) alltså verkar inte finnas något intresse att sälja en sådan adapter idag(sony slutat med det när slim vart aktuellt). eller vet ni vart man kan hitta sådanna? sökte bl.a på *******. men sökte mer efter HDD interface och liknande. är alltså bredbandsadapter den rätta benämningen då?

vad menar ni med vilken hårdisk som helst ? har ps2an svårt att hitta alla fabrikat eller tappar man storlek vid någon viss gräns. eller för stora diskar fungerar inte alls ? skulle tro att jag med lite tur kan plocka en HDD från mig själv. har en del maxtor å andra fabrikat på mellan 40-200gb.

USB är ju ett alternativ. att de är slött beror väl då på att de är usb 1.X förmodligen.

jag vet att de är feta modellen så IDE är möjligt bara man får tag i adapter.

PS1 games då?
    Det jag menar med att inte alla diskar fungerar är att dom helt enkelt inte passar in, avståndet mellan ström och IDE anslutningen skiljer lite på diskarna, det är inte kablar du kopplar in utan anslutningarna sitter fast med ett specifikt avstånd... Maxtor fungerar bra utan problem

Ingen aning om hur det ligger till med PS1 lir :/ har för mig dom måste ut på skiva... men inte säker...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Frågor Angående Blur samt SSFIV på Ixtreme LT Hjälp!
    By Boz666 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Senaste inlägg: 2010-06-22, 13:07
  2. Hur bootar Playstation 3? Samt frågor om spärrar.
    By blackshore in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 23:16
  3. Ms Dashboard, XBMC samt Evox frågor..
    By PussyWagon in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-03-20, 13:43
  4. Frågor till Multi-X oraklet
    By Hin in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 20:44
  5. Neo 2.2- samt boot-frågor
    By keitaro in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-06-14, 17:06

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner