Hejsan!
För någon månad sedan köpte jag mig ett nytt wii och kort därefter bestämde jag mig för att chippa det då jag ville spara lite pengar. Jag bestämde mig för ett Wiikey fusion eftersom det var det enda som "gällde på de nya modellerna av wii:et" (ni får gärna säga om han hade fel eller inte. kan kika upp mitt serienummer osv)
Hur som haver så var jag glad i hågen när jag fick hem Wii:et och allt verkade perfekt. Jag installerade uppdateringen till version 1.4 och allt rullade på. Sedan tankade jag hem ett spel (Super smash bros brawl) och la in det på SD-kortet via WBFS manager. Självklart så hade jag formaterat SD-kortet till FAT32 via Den här datorn samt WBFS Manager.
Jag går in på menyn och jag får starta om wii:et några gånger innan själva menyn till Wiikey fusion ens kommer upp, samt att jag får starta om det någon extra gång för att det står "Mounting..." där spelets namn skall stå. När jag väl ska starta det så står det
"An error has occured, please reset the Wii bla bla bla." Eller så står det "System files are corrupt. Please refer to the Wii manual for troubleshooting"
Jag har inte testat så hemskt många spel, bara 2-3 stycken. Och dom flesta tror jag har varit rätt dåliga filer.
Nu till min fråga(or) :
1. Vad gör jag för fel? Jag formaterade om allt exakt som det stod, la in spelen exakt som det stod men det fungerar inte.
2. Spelar filerna väldigt stor roll? Måste det vara en väldigt bra release för att få spelet att fungera? Och har ni några tips på sidor som det finns bra releaser på?
3. Varför vill inte Wiikey fusion fungera som det ska? Jag är tvungen att starta om wii:et flera gånger för att få fram GC-loggan. När jag la in Twilight Princess så kom den inte ens fram, samt att "pekaren" försvann i menyn.
Skulle gärna uppskatta lite hjälp av er som är mer erfarna än mig. Jag har lagt ut över 1000 kronor på detta chip (kortläsare, SD-kort, samt chippet) och jag vill helst att det ska fungera.
Bookmarks