Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Wiikey Fusion stora problem

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Wiikey Fusion stora problem

    Hejsan!

    För någon månad sedan köpte jag mig ett nytt wii och kort därefter bestämde jag mig för att chippa det då jag ville spara lite pengar. Jag bestämde mig för ett Wiikey fusion eftersom det var det enda som "gällde på de nya modellerna av wii:et" (ni får gärna säga om han hade fel eller inte. kan kika upp mitt serienummer osv)

    Hur som haver så var jag glad i hågen när jag fick hem Wii:et och allt verkade perfekt. Jag installerade uppdateringen till version 1.4 och allt rullade på. Sedan tankade jag hem ett spel (Super smash bros brawl) och la in det på SD-kortet via WBFS manager. Självklart så hade jag formaterat SD-kortet till FAT32 via Den här datorn samt WBFS Manager.
    Jag går in på menyn och jag får starta om wii:et några gånger innan själva menyn till Wiikey fusion ens kommer upp, samt att jag får starta om det någon extra gång för att det står "Mounting..." där spelets namn skall stå. När jag väl ska starta det så står det
    "An error has occured, please reset the Wii bla bla bla." Eller så står det "System files are corrupt. Please refer to the Wii manual for troubleshooting"

    Jag har inte testat så hemskt många spel, bara 2-3 stycken. Och dom flesta tror jag har varit rätt dåliga filer.

    Nu till min fråga(or) :
    1. Vad gör jag för fel? Jag formaterade om allt exakt som det stod, la in spelen exakt som det stod men det fungerar inte.
    2. Spelar filerna väldigt stor roll? Måste det vara en väldigt bra release för att få spelet att fungera? Och har ni några tips på sidor som det finns bra releaser på?
    3. Varför vill inte Wiikey fusion fungera som det ska? Jag är tvungen att starta om wii:et flera gånger för att få fram GC-loggan. När jag la in Twilight Princess så kom den inte ens fram, samt att "pekaren" försvann i menyn.

    Skulle gärna uppskatta lite hjälp av er som är mer erfarna än mig. Jag har lagt ut över 1000 kronor på detta chip (kortläsare, SD-kort, samt chippet) och jag vill helst att det ska fungera.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Har du ett annat SD kort att testa med? Kan vara så att ditt SD kort inte är 100% kompatibelt med ditt Wii.
    Vad har du för SD kort nu?
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jag har SanDisk SDHC 16GB Class 4. fungerar inte det eller?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    SanDisk brukar ju fungera bäst på Wii.
    Kolla dessa länkar:
    http://wiki.gbatemp.net/wiki/Index.p...atibility_List
    http://www.wiihacks.com/recommended-...lity-list.html
    http://wiibrew.org/wiki/SD/SDHC_Card...tibility_Tests

    Vad har du för version på in System Meny? 3.x eller 4.x
    Last edited by riger; 2010-12-05 at 15:12.
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    menar du firmware på Wii:et ? har rätt säkert det senaste. uppdaterade när jag köpte det för drygt en månad sen, om inte mindre.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    ok, då har du 4.3 om du uppdaterade från nätet.
    Det är INTE firmware även om många säger att dom typ har firmware 4.2 på sitt Wii. 4.2 är versionen på System Menyn (där alla channels är och inställningar)
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okej.

    Jamen allting verkar ju som stämma ändå, jag har ett fungerande SD-minne, formaterat och klart utan problem. Uppdateringen är gjord, jag har 1.4 på Fusion och allt. Men ändå fungerar inte spelen.

    Jag har försökt med få spel och med dom jag försökt med så är det några skit iso-filer som folk själv har komprimerat och gjort en massa med. Kan det inte vara så att man behöver en iso-fil som inte är rört på något sätt? bara rarat ner och så?

Liknande diskussioner

  1. wiikey fusion
    By rikki in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 10:56
  2. wiikey fusion
    By rikki in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 16:37
  3. vars håller wiikey fusion hus?
    By pimmen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 15:48
  4. Stora PSP-problem (3.10 OE-A')
    By Danny_Boy in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 14:53
  5. Stora Problem!
    By fuskafuska in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 22:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •