Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Angående fläktarna

Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Respekt
    16

Angående fläktarna

Har en Falcon (v3)-box, där fläkten känns ganska värdelös. Är den på auto speed (jtag) så ligger GPU på 70-80c normalt,höjer jag fläkthastigheten ens lite så låter boxen som en dammsugare - så det känns inte helt optimalt. Är kylningen i en Jasper bättre? Har en Jasper-box som inte används, är det värt att bara swappa kylningen (eller går det ens)? Eller rekommenderas någon annan kylning istället (har tittar på psxcares sortiment lite, men finns en del man kan göra)...

Är lite ute efter tips/rekommendationer här alltså

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Kylningen i Falcon och Jasper är densamma... Att GPU ligger på 70-80 grader tyder på att kylflänsarna inte riktigt sitter som dom ska, jag skulle nog rekomendera att du byter x-clampsen mot bultar/skruvar och brickor istället, det vill säga du utför en "X-Clamp fix" på den...

Jasper moderkort är inte lika varma för att dom processorerna inte går lika varmt... Är du helt 100% säker på att det verkligen är en Falcon? det kan vara Zephyr om den är JTAG:ad och du dumpar JTAG-Mjukvaran, vissa zephyr måste ha Falcon mjukvaran för att fungera...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kylningen i Falcon och Jasper är densamma... Att GPU ligger på 70-80 grader tyder på att kylflänsarna inte riktigt sitter som dom ska, jag skulle nog rekomendera att du byter x-clampsen mot bultar/skruvar och brickor istället, det vill säga du utför en "X-Clamp fix" på den...

Jasper moderkort är inte lika varma för att dom processorerna inte går lika varmt... Är du helt 100% säker på att det verkligen är en Falcon? det kan vara Zephyr om den är JTAG:ad och du dumpar JTAG-Mjukvaran, vissa zephyr måste ha Falcon mjukvaran för att fungera...
    Ah, får kika på det då.. X-clamp får det bli så småningom..
    Jag är helt 100 på att det är en Falcon v3...

Liknande diskussioner

1. Normal ljudnivå på fläktarna?
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 19:15
  2. Angående HD
    By chappell in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 22:08
  3. Byta fläktarna i boxen
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 16:18
  4. Hur mycket låter de nya fläktarna i dBa?
    By DrEvilBoy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 11:01
  5. Matning till fläktarna
    By Peska in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-01-08, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner