Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: ta bort kontoinfo från PS3

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21

    ta bort kontoinfo från PS3

    Vi är 4 användare i familjen som har varsitt konto. Tyvärr har ja registrerat PSN kontot hos fel person, borde ha varit hos mig och inte min son. Detta gör att jag kan inte aktivera några online spel under mitt konto. Hur tar jag bort denna info från hans konto?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Du får nog ringa nordisk film elelr e-posta dem o be om hjälp.
    http://community.eu.playstation.com/.../td-p/11352039
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    ok, jag testar det, tack!

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Logga in och gå in på account management och sedan in på transaction details eller vad de nu heter så ska du kunna ta bort kontouppgifterna.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Frågan är om det inte är smidigare för Sony att överföra infon till det kontot som skall ha det istället
    Lite Binda om DLC till huvudkontot med mera.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Logga in och gå in på account management och sedan in på transaction details eller vad de nu heter så ska du kunna ta bort kontouppgifterna.
    Har försökt detta men jag hittade ingenstans där man kan ta bortkontouppgifter.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Om jag vill deleta min sons konto (och på det sättet kan man kanske deleta kontoinfot), kan man spara undan hans sparade filer från hans spel och lägga dom tillbaka efteråt?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Inte om du raderar såvitt jag vet.
    Ring Sony o be dom bina om kontona och kortuppgifter samt licenser till det kontot du vill binda saker till.

    Det är det bästa sättet om du vill slippa betala för sakerna igen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    OK, nu gjorde jag så att jag skapade ett nytt konto för min son, gick in på hans gamla och kopierade över alla hans spelfiler till det nya, tog bort det gamla användarkontot och då hade PSN infot försvunnit. Det enda som inte verkade följa med när man startade hans spel var hans trophies men han är 6 år och saknar nog inte dom (hoppas jag ). Sedan kunde jag registrera mitt PSN konto under mitt namn så som jag ville ha det.
    Jag antar att när nästa person vill komma in på PSN så måste dom skapa ett eget konto under sitt användarnamn.

Liknande diskussioner

  1. Ta bort filer från DvD:n
    By Alex92 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 01:44
  2. Ta bort spar filer från Far Cry 2
    By tigersaid in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 18:50
  3. Ta bort saker från hårdisken!!!
    By Etrom in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-15, 15:30
  4. Hur tar jag bort spel från Xboxens HD???
    By drifter7508 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 11:16
  5. Hur ta bort spel från HD?
    By steve in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-16, 17:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •