Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 50

Diskussion: FSD2 RC1 släppt!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16

    FSD2 RC1 släppt!

    Som topic, nu finns FSD2.0 RC1 släppt! Den har en del nya funktioner (ni som kört alphan vet vad som saknas i menyerna).. Vad exakt kan jag inte svara på eftersom teamfsd-sidan är nere för tillfället.. har inte heller någon dl-link då servern gick ner när jag själv höll på att hämta filen. Men håll utkik


    Skulle vara intressant att veta om Xkai finns med ännu.. den är ju uppdaterad för att fungera i FSD2 final

    EDIT: RC1.1 är det tom
    EDIT2: Enligt vad jag läst så ska det gå utmärkt att uppdatera dashen genom det inbyggda uppdateringsverktyget (som finns i 2.0a)
    Last edited by efex; 2010-12-06 at 12:55.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Kan ju säga att RC1.1 var underbar, snabb, snygg, smidig, genomtänkt... i allmänhet positiv! Ni som kör på 1.20, usch på er! Detta var klockrent! =)

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nice, förmodligen den här versionen som en av våra kunder som ringde o snackade med mig om pratade om, som laddar mycket snabbare än den jag kört (alpha)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    För er som undrar så är www.fsd.com nere pga anstormning av sidan, vilket i sin tur gjort att sql servern fått psykbryt och tillåter inte att man ansluter till den längre...

    Några nyheter mellan FSD 2.0 Alpha och FSD 2.0 RC1.1 (som jag läst mig till via IRC):

    Ingen config fil längre, numera kör man med databas, allting ställs in i dashboarden eller HTTP interface. Detta borde göra att allting går mycket snabbare!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Ni kan ladda den här om det inte går att uppdatera till den via 2.0a..

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Ni kan ladda den här om det inte går att uppdatera till den via 2.0a..
    Bara "enable beta updates" eller vad det står är ikryssat så kan man uppdatera ifrån 2.0a (det gjorde jag då jag inte kom åt RC-filen )
    Flyter på RUGGIGT bra detta! Stor eloge till Team FSD, och helt klart en donation på väg (efter jul!)

    Ändringar jag kan nämna rakt av (utan att gå in och undersöka nu):
    *XLink kai finns
    *TU Updates kan göras direkt i dash (markera spel, tryck y, manage TU's)

    ...well, finns mer, men fick hjärnsläpp
    Last edited by efex; 2010-12-06 at 22:16.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Uppdaterar man från FSD 2.0a så får man inte den nyaste.

    *Update* RC1.1 (Rev1865) has now been released with the above and a few other issues fixed. There's also a problem with the updater in RC1.0/Rev1843 so either update manually (overwrite files) or revert to Rev1044 (FSD2 alpha) and use the updater there.
    Såhär gjorde jag.

    1. Ladda ner FDS RC1.1 (Rev1865).
    2. Starta din box och starta Xexmenu.

    Skapa en katalog som heter FSD2_backup och flytta din gamla FSD-katalog och fsd2data till den.
    Du kan givetvis göra detta via ftp om du har möjligheter till det.
    3. Kopiera över Freestyle Dash 2.0-katalogen du laddade ner i zip-filen till roten av din interna hårddisk. Använd extern hårddisk, usb-minne eller ftp för att föra över den. Du kan byta namn på Freestyle Dash 2.0 om du har behov för det. Att kopiera till intern hårddisk är att föredra eftersom den alltid sitter i din box.
    I mitt fall kallade jag katalogen Freestyle eftersom jag har DashLaunch inställd på den katalogen och har ingen lust att ändra ini-filer som fungerar.
    4. Starta default.xex i din Freestyledash-katalog med Xexmenu eller via DashLaunch.
    5. Gå till Utilities och sen Settings, ställ in dina saker efter behov.
    6. Tryck sedan på Manage game paths i Settings.
    7. För dina Retail spel, kryssa i 360 i både vänstra och högra kolumnen, välj sedan path till dina spel, gå in i katalogen där du har dem, tryck sedan Y för att lägga till och X för att spara. Är du uppkopplad mot nätet kommer den tanka ner all info om dina spel, låt den göra det och pilla inte med annat.
    8. För dina XBLA spel, kryssa i XBLA i både vänstra och högra kolumnen, välj sedan path till dina spel, gå in i katalogen där du har dem (vilket är HDD1:\Content\0000000000000000\), tryck sedan Y för att lägga till och X för att spara.
    9. Gör samma visa för Homebrews och Emulators om du har några.
    10. Allt är klart!

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Är inte rev. 1865 senaste då? Den fick jag genom updatern...

    Fick dock uppdatera 2 gånger för att få den, fanns någon mellanversion där (RC1 antar jag).

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Är inte rev. 1865 senaste då? Den fick jag genom updatern...

    Fick dock uppdatera 2 gånger för att få den, fanns någon mellanversion där (RC1 antar jag).
    Yup, det är senaste... förmodligen har du fått kontakt med servern igen men RC1 är iaf första, sen släpptes RC1.1 med några buggfixar, kommer ytterligare patch snart med buggfixar...

    Jag lyckades få skiten o crasha efter bara några minuter att jag kört den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag lyckades få skiten o crasha efter bara några minuter att jag kört den
    Det krashade en gång för mig, gick runt i menyerna, sen eject tray, då krashade det. Lyckades dock inte återskapa det, så gissar på att det bara var något random

    Gillar skarpt att man kan ändra färg på tabbar/ikoner! Mörka menyer is the sheeeet! >Min meny<

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    det finns lite småbuggar, det har man ju märkt. i det stora hela är den klart bättre än 2.0a eftersom den flyter på mer. därmot har jag läst på fsd:s forum att det finns buggar om du vill radera ett spel eller om du använder filhateraren så lämna de funktionerna åt sidan så länge. filhanteraren verkar radera random-kataloger istället för de man valt. de ska komma med rätt många fixar framöver så de åtgärdas nog snart.

    scanningen av spel fungerade prima, förutom att darksiders läses in som darksiders demo och att den inte läser ut ikonen från filen verkar det som. någon som har samma sak? på marketplace finns det två varianter av darksiders, det vanliga och demot och så är det för många spel så förstår inte varför det jävlas. det fungerade bra i rc2a.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    scanningen av spel fungerade prima, förutom att darksiders läses in som darksiders demo och att den inte läser ut ikonen från filen verkar det som. någon som har samma sak? på marketplace finns det två varianter av darksiders, det vanliga och demot och så är det för många spel så förstår inte varför det jävlas. det fungerade bra i rc2a.
    Det enda av ovanstående jag märkt av är att ikonen till Trials HD (XBLA) inte läses in. Cover/info mm. läses in, men inte ikonen. Och försöker man öppna screenshots i menyn så startas spelet istället... Testade iofs bara på sonic 3 (xbla) så vet inte om det är samma med alla.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Det enda av ovanstående jag märkt av är att ikonen till Trials HD (XBLA) inte läses in. Cover/info mm. läses in, men inte ikonen. Och försöker man öppna screenshots i menyn så startas spelet istället... Testade iofs bara på sonic 3 (xbla) så vet inte om det är samma med alla.
    Trials HD läses in korrekt här men ska du kolla på screenshots så tryck Y och välj det i menyn, trycker du A på screenshotsfliken så startar den spelet men det är för att A knappen är inställd på att starta spelet.

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Trials HD läses in korrekt här men ska du kolla på screenshots så tryck Y och välj det i menyn, trycker du A på screenshotsfliken så startar den spelet men det är för att A knappen är inställd på att starta spelet.
    Jag kom och tänka på det efter inlägget, att det står säkert tom. nedanför menyn att man startar med A.. haha. Blir väl så om man är för ivrig att trycka på allt

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    en annan sak är ju att xexmenu dyker upp bland xbla spelen, hoppas det kommer en fix med undantag för sådana filer eller så att man kan flytta dem till rätt sektion via någon meny. däremot så har jag inga ikoner på homebrews längre, är nästan helt säker på att fsd2a plockade upp ikoner för dem. lite smådetaljer bara men är man petig så är man.

    får hoppas de fixar delete funktionen på ett spel (eller buggen) så att man kan läsa in spelet igen, det borde få igång ikonerna igen. verkar bara vara slump att den missar ibland.
    Last edited by int21; 2010-12-07 at 14:20.

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    en annan sak är ju att xexmenu dyker upp bland xbla spelen, hoppas det kommer en fix med undantag för sådana filer eller så att man kan flytta dem till rätt sektion via någon meny. däremot så har jag inga ikoner på homebrews längre, är nästan helt säker på att fsd2a plockade upp ikoner för dem. lite smådetaljer bara men är man petig så är man.

    får hoppas de fixar delete funktionen på ett spel (eller buggen) så att man kan läsa in spelet igen, det borde få igång ikonerna igen. verkar bara vara slump att den missar ibland.
    kör du automatic på apps/xexmenu mappen? jag har XeXMenu under apps, och har lagt in dirren som homebrew, samtidigt som jag lagt content/ som XBLA. XeXMenu har aldrig dykt upp bland xbla här

    angående att ikonerna inte dyker upp, testa att radera hela media-innehållet (med covers mm.) och redownload content. Läste på ett annat forum att det fixar problemet. Och man ska itne bläddra runt i menyerna eller göra något annat medans den uppdaterar (enligt info jag läst).

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    kör du automatic på apps/xexmenu mappen? jag har XeXMenu under apps, och har lagt in dirren som homebrew, samtidigt som jag lagt content/ som XBLA. XeXMenu har aldrig dykt upp bland xbla här

    angående att ikonerna inte dyker upp, testa att radera hela media-innehållet (med covers mm.) och redownload content. Läste på ett annat forum att det fixar problemet. Och man ska itne bläddra runt i menyerna eller göra något annat medans den uppdaterar (enligt info jag läst).
    jag körde xbla som content, ska testa auto då. bläddrade inget under scanning men ska testa att radera allt. det finns väl ingen meny för att enbart radera innehållet för ett spel utan du menar att ta bort hela databasen?

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag körde xbla som content, ska testa auto då. bläddrade inget under scanning men ska testa att radera allt. det finns väl ingen meny för att enbart radera innehållet för ett spel utan du menar att ta bort hela databasen?
    lägger du in xexmenu under t.ex. apps, sen sätter apps som (devkit)homebrew så kommer den tvingas till homebrew-mappen oavsett vad du sätter de andra på

    Finns ingen option för att radera nej, utan gör det via ftp (om det går?) eller via XeXMenu filemanager (EDIT: Precis, ta bort databasen helt och gör om nedladdningarna)
    Last edited by efex; 2010-12-07 at 14:43.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    lägger du in xexmenu under t.ex. apps, sen sätter apps som (devkit)homebrew så kommer den tvingas till homebrew-mappen oavsett vad du sätter de andra på

    Finns ingen option för att radera nej, utan gör det via ftp (om det går?) eller via XeXMenu filemanager (EDIT: Precis, ta bort databasen helt och gör om nedladdningarna)
    jo men xexmenu ligger ju där alla xbla är.. i content\0000000000000000\ etc.. har satt devkit på homebrew, den dyker ändå upp bland xbla spelen.

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jo men xexmenu ligger ju där alla xbla är.. i content\0000000000000000\ etc.. har satt devkit på homebrew, den dyker ändå upp bland xbla spelen.
    Flytta på xexmenu då Skapa en mapp som heter Homebrew, Apps eller liknande och lägg det där... Smidigaste lösningen

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Flytta på xexmenu då Skapa en mapp som heter Homebrew, Apps eller liknande och lägg det där... Smidigaste lösningen
    ok, tyckte den låg så bra där eftersom man kommer åt den via nxe den vägen. har ju dashlaunch så kan flytta den och komma åt den från nxe den vägen, är ändå rätt sällan man är i xexmenu.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det går att flytta om allting manuellt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    nu verkar det fungera bättre, slängde in xexmenu i applications och ändrade sökvägen i dashlaunch.

    såhär ställde jag in scanningen..






  24. #24
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Gött att det löste sig till slut Fick du till det med att ladda om ikonerna också?

    Och har någon hittat någon inställning/lösning för att ändra den gröna färgen, när man bläddrar bland spel, alltså highlightfärgen? Hade hellre velat ha den ljusblå

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Gött att det löste sig till slut Fick du till det med att ladda om ikonerna också?

    Och har någon hittat någon inställning/lösning för att ändra den gröna färgen, när man bläddrar bland spel, alltså highlightfärgen? Hade hellre velat ha den ljusblå
    Gå in under settings delen, sen skins, välj skinnet du vill ha, tryck på X för att gå in under Customize, därefter Y för att gå in i edit mode, där bör du kunna hitta settings för att ändra det också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Gå in under settings delen, sen skins, välj skinnet du vill ha, tryck på X för att gå in under Customize, därefter Y för att gå in i edit mode, där bör du kunna hitta settings för att ändra det också
    Tyckte jag letade där och testade olika settings, men hittade det inte (fick det inte att ändras iaf).. Men ska kolla över det igen när jag kommer hem i eftermiddag

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Gött att det löste sig till slut Fick du till det med att ladda om ikonerna också?

    Och har någon hittat någon inställning/lösning för att ändra den gröna färgen, när man bläddrar bland spel, alltså highlightfärgen? Hade hellre velat ha den ljusblå
    ja, alla ikoner fungerar förutom darksiders och fyra stycken homebrews. tweksam till att alla homebews har ikon men issåfall är det ett spel som felar, det får duga.

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, alla ikoner fungerar förutom darksiders och fyra stycken homebrews. tweksam till att alla homebews har ikon men issåfall är det ett spel som felar, det får duga.
    Samma här, ETT spel felar med saknande ikon. (och homebrews finns knappast mycket ikoner till, det får man nog lösa manuellt isf.).

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Av någon anledning hittar den XBLA filerna trots att jag är säker på att de ligger under 000000000000000 utan endast xexmenu som också ligger där, går det att lägga dem på extern HDD då man ändå anger sökväg i settings, ska prova det återkommer med resultat.

    Har ännu inte förstått hur man ska gå tillväga för Freestyle ska installeras för att den ska hittas under spel i xboxens dashboard, xexmenu finns naturligtvis där men det vore skönt att kunna nå den direkt från dashboard.

    Ursäkta en newbie så hemskt mycket.
    Last edited by Skrotet; 2010-12-09 at 02:17.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Skrotet Visa Inlägg
    Av någon anledning hittar den XBLA filerna trots att jag är säker på att de ligger under 000000000000000 utan endast xexmenu som också ligger där, går det att lägga dem på extern HDD då man ändå anger sökväg i settings, ska prova det återkommer med resultat.

    Har ännu inte förstått hur man ska gå tillväga för Freestyle ska installeras för att den ska hittas under spel i xboxens dashboard, xexmenu finns naturligtvis där men det vore skönt att kunna nå den direkt från dashboard.

    Ursäkta en newbie så hemskt mycket.
    Du får göra en Quickboot länk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. starta fsd2
    By Råttan in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 16:34
  2. LT+ är släppt!
    By Remix1121 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 16:28
  3. 3.10 OE-A släppt!
    By k31 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 21:00
  4. Neo 4 e släppt...
    By wowbagger in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2001-10-16, 19:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •