Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 50 av 50

Diskussion: FSD2 RC1 släppt!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Skrotet Visa Inlägg
    Har ännu inte förstått hur man ska gå tillväga för Freestyle ska installeras för att den ska hittas under spel i xboxens dashboard, xexmenu finns naturligtvis där men det vore skönt att kunna nå den direkt från dashboard.
    gör som swizzy säger. installera dash launch 2.06 eller senaste 2.07, sedan kan du lägga in i ini filen att den automatiskt ska starta fsd som default dashboard. du kan även binda alla knappar till olika funktioner, tex håller du ner x så startar den xexmenu etc. du behöver inte binda någon knapp för nxe, den finns på RB som default har jag för mig.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    gör som swizzy säger. installera dash launch 2.06 eller senaste 2.07, sedan kan du lägga in i ini filen att den automatiskt ska starta fsd som default dashboard. du kan även binda alla knappar till olika funktioner, tex håller du ner x så startar den xexmenu etc. du behöver inte binda någon knapp för nxe, den finns på RB som default har jag för mig.
    Default är normalt NXE, har man ställt in någonting annat som Default är det RB man ska hålla in för att hoppa in i NXE
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Default är normalt NXE, har man ställt in någonting annat som Default är det RB man ska hålla in för att hoppa in i NXE
    Menade givetvis om man körde FSD som default, trodde det framgick av mitt inlägg.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Menade givetvis om man körde FSD som default, trodde det framgick av mitt inlägg.
    Klart, men för en trött person eller en person som inte riktigt hänger med så kanske man inte ser/förstår det
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Vet inte om det bara är jag som är lite dum/förvirrad men vart lägger man skins till freestyle dash så man kan välja och vraka? jag antar att det inte är i skins mappen i freestyledash? eller ska man lägga dom i tex HDD1/Content/0000000000000000/..... ?
    Funderar också gällande XBLA spelen kan man bara lägga dom i en mapp tel "HDD1/XBLA" sedan i FSD bara ange path till denna plats?

Tacksam för svar

Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Vet inte om det bara är jag som är lite dum/förvirrad men vart lägger man skins till freestyle dash så man kan välja och vraka? jag antar att det inte är i skins mappen i freestyledash? eller ska man lägga dom i tex HDD1/Content/0000000000000000/..... ?
    Funderar också gällande XBLA spelen kan man bara lägga dom i en mapp tel "HDD1/XBLA" sedan i FSD bara ange path till denna plats?

Tacksam för svar
    skins ska ligga i skins-mappen ja.. får du dem inte att hittas så testa resetta inställningarna i settings så borde den scanna om och hitta filerna.

Det borde gå utmärkt att lägga spelen i hdd1:\xbla\spelmapp\fil och sen path,. har dock inte testat detta (jag är gammalmodig och lägger dem i content)

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    skins ska ligga i skins-mappen ja.. får du dem inte att hittas så testa resetta inställningarna i settings så borde den scanna om och hitta filerna.

Det borde gå utmärkt att lägga spelen i hdd1:\xbla\spelmapp\fil och sen path,. har dock inte testat detta (jag är gammalmodig och lägger dem i content)
    hehe ok, jag får testa och kolla

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    får det inte att funka, nu också när jag kopplat in externa hdd:n så när jag går in i utitles system och ska ange game path så kan jag inte klicka i där man ska välja höger och vänster homebrow eller games, emulator etc. Kanske externa stör detta eller så?

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    och verkar som det kan blir lite bugg ibland nu verkar det funka O.o

Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Det där med skinsen har ej löst sig men ska prova senare om man kan få det att funka

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    Tack för all hjälp och dashlaunch funkar strålande.

Quickboot går tyvärr inte att använda på japansk pc då omvänt /(\) automatiskt förvandlas till yentecken även om man klipper in det, \ i launch.ini fungerade dock bra. Har sökt en lösning och insett att detta är ett stort problem för japanska användare.

Det går dock utmärkt att skriva här men i quickbootfönstret blir det tok.

Om någon snäll själ skulle vilja skapa en quickboot fil till den freestyle.xex fil tråden gäller, HDD1:\Freestyle\default.xex
    Skulle uppskattas tokmycket.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tack för all hjälp och dashlaunch funkar strålande.

Quickboot går tyvärr inte att använda på japansk pc då omvänt /(\) automatiskt förvandlas till yentecken även om man klipper in det, \ i launch.ini fungerade dock bra. Har sökt en lösning och insett att detta är ett stort problem för japanska användare.

Det går dock utmärkt att skriva här men i quickbootfönstret blir det tok.

Om någon snäll själ skulle vilja skapa en quickboot fil till den freestyle.xex fil tråden gäller, HDD1:\Freestyle\default.xex
    Skulle uppskattas tokmycket.
    Packa upp den bifogade filen, gjorde en Quickboot för att ladda FSD från adressen du angav (HDD1:\Freestyle\default.xex) Skrev FSD som title, och Freestyle Dashboard som description... hoppas du e nöjd... jag har fixat mappstrukturen, välj själv om du vill ha att den dyker upp som en "Demo" eller som en "GOD", det vill säga om du vill att den ska visas under "Game Demos and Trials" eller under "Xbox 360 Games"
    Attached Files Attached Files
    Last edited by Swizzy; 2010-12-12 at 11:50.
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    Supertack Swizzy, det är andra gången du gör mig en björntjänst, hoppas jag kanske kan återgällda den någon gång, ska prova filerna senare då tvn är upptagen just nu.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Supertack Swizzy, det är andra gången du gör mig en björntjänst, hoppas jag kanske kan återgällda den någon gång, ska prova filerna senare då tvn är upptagen just nu.
    En björntjänst är en välmenad tjänst som får förödande, eller i varje fall negativa, följder för mottagaren. Uttrycket kommer från den franska fabeln om björnen och trädgårdsmästaren av La Fontaine (L'ours et l'amateur des jardins) [1], där en tam björn slog ihjäl en fluga på sin sovande husses ansikte, men dödade honom med slaget.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rntj%C3%A4nst
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Inte riktigt vad du menar tror jag Skrotet?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Respekt
    16
    haha, björntjänst! Gjorde min morgon! Det är inte lätt när det är svårt!

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inte riktigt vad du menar tror jag Skrotet?
    Klockrent blev det i allafall på något vis och jag lärde mig något nytt.

Ett stort tack till Swizzy för hjälpen och Hansi för härligheten.

Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Göteborg
    Respekt
    0
    Hur får man fsd2 rc1 att boota från uppstart?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av 1surface Visa Inlägg
    Hur får man fsd rc1 att boota från uppstart?
    lägg in dashlaunch 2.07 och lägg in fsd att boota som default i ini-filen.

ex.

Default = Hdd:\FreeStyle\default.xex

Du kan uppdatera till RC1.4 via update i settings.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26

Rc 1.4

synd att inte själva spelet tas bort från hårddisken när man väljer delete i menyn. man tar bara bort genvägen, så glöm inte av att radera xbla spelet ni tar bort eller liknande, annars kommer det läggas till när du scannar efter nya spel nästa gång.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. starta fsd2
    By Råttan in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 17:34
  2. LT+ är släppt!
    By Remix1121 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 17:28
  3. 3.10 OE-A släppt!
    By k31 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 22:00
  4. Neo 4 e släppt...
    By wowbagger in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-10-16, 20:34

Bookmarks

Behörigheter