Uppdaterar man från FSD 2.0a så får man inte den nyaste.
*Update* RC1.1 (Rev1865) has now been released with the above and a few other issues fixed. There's also a problem with the updater in RC1.0/Rev1843 so either update manually (overwrite files) or revert to Rev1044 (FSD2 alpha) and use the updater there.
Såhär gjorde jag.
1. Ladda ner FDS RC1.1 (Rev1865).
2. Starta din box och starta Xexmenu.
Skapa en katalog som heter FSD2_backup och flytta din gamla FSD-katalog och fsd2data till den.
Du kan givetvis göra detta via ftp om du har möjligheter till det.
3. Kopiera över Freestyle Dash 2.0-katalogen du laddade ner i zip-filen till roten av din interna hårddisk. Använd extern hårddisk, usb-minne eller ftp för att föra över den. Du kan byta namn på Freestyle Dash 2.0 om du har behov för det. Att kopiera till intern hårddisk är att föredra eftersom den alltid sitter i din box.
I mitt fall kallade jag katalogen Freestyle eftersom jag har DashLaunch inställd på den katalogen och har ingen lust att ändra ini-filer som fungerar.
4. Starta default.xex i din Freestyledash-katalog med Xexmenu eller via DashLaunch.
5. Gå till Utilities och sen Settings, ställ in dina saker efter behov.
6. Tryck sedan på Manage game paths i Settings.
7. För dina Retail spel, kryssa i 360 i både vänstra och högra kolumnen, välj sedan path till dina spel, gå in i katalogen där du har dem, tryck sedan Y för att lägga till och X för att spara. Är du uppkopplad mot nätet kommer den tanka ner all info om dina spel, låt den göra det och pilla inte med annat.
8. För dina XBLA spel, kryssa i XBLA i både vänstra och högra kolumnen, välj sedan path till dina spel, gå in i katalogen där du har dem (vilket är HDD1:\Content\0000000000000000\), tryck sedan Y för att lägga till och X för att spara.
9. Gör samma visa för Homebrews och Emulators om du har några.
10. Allt är klart!
Bookmarks