Grafisk layout (forumet ser ut som vanligt)
PSXCARE FORUM
Diskussion: vägrar starta brända skivor
flizc 12:46 2010-12-06
Hej, har nyss installerat ett DUO-X2 chip i min xbox och den startar fint med det, men kan inte starta brända skivor, försöker använda AID skivan för att installera UnleashedX dashboard, men den vägrar starta skivan, står att det inte är en giltig xbox skiva, vad ska jag göra?
Nytt inlägg
Swizzy 20:04 2010-12-06
Se över dina lödningar är väl första steget? steg 2 är väl att kolla om det är DVD enheten som inte mår någe vidare?
Nytt inlägg
flizc 21:28 2010-12-06
okay :P lödningarna äre inge fel på :P
ska testa med en annan DVD enhet sen då :P
Nytt inlägg
MisterX 22:39 2010-12-07
Vilket bios har du flashat in på duox chipet? och vilken storlek ? Har för mig att det skulle dubbleras när man använde just duox chippet, det var ett tag sen man höll på med den gamla Xboxen så jag kanske missminner mig. Osså var det väl olika biosar beroende på xbox modell.

Det vita duox chippet kom väl utan specifikt bios på båda bankerna och för att kunna spela brända skivor fick man lov att flasha om en av bios bankerna på DuoX chippet med ett bios som stödjer just spel av brända skivor.

/ M
Nytt inlägg
flizc 23:09 2010-12-07
Är något xecutor bios. tog chipet från en xbox där de failat ram uppgradering.
ena banken på chipet så får man ingen bild på xboxen, för det bioset var visst för 1.6 men har bios för 1.1 som chippet sitter i nu :P

har det blåa duoX chippet :P
Nytt inlägg
Up