Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Värt att köpa en JTAG?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    Norrut
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Värt att köpa en JTAG?

    Har planerat att köpa ett 360 här från psxcare och står och funderar på ifall det är värt dom extra kronorna för att köpa jtagat.

    Finns det något negativt med jtag mot vanlig flash? Funkar alla spel? Kommer det uppdateringar lika ofta?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Fördel med JTAG: Du kan byta ut/koppla in extra hårddisk (jag har 120GB intern, 1TB extern), flytta över spel och spela utan skiva, flytta över DLC, XBLA-spel mm. Uppdateringar som krävs kommer relativt snabbt, t.ex. Kinect-kärnan finns ute, tog inte många dagar innan den kom.

    Den stora nackdelen med JTAG = Du kan inte köra LIVE. Eller ja, du kan, men det varar inte många minuter innan du blir bannad.

    Med en flashad box kör du all mjukvara original, enda skillnaden blir att du kan spela kopierade spel.

    Tillägg: Bryr du dig inte om live så är JTAG att föredra. dock får du snabba dig då de konsollerna börjar ta slut.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    15
    Jag vill rikta in dig till denna tråd.

    Jag rekommenderar dig att skaffa en jtaggad maskin, då slipper du bränna ut varje spel på en dyr dubbellager skiva, och du riskerar hela tiden göra små misstag som kommer kosta en sådan dyr skiva i onödan.

    Helt enkelt, du laddar hem ett spel, packar upp det, för över på en extern usb hårddisk. Kopplar sedan in den i ditt jtag 360. Startar tex Xexmenu och väljer vilket spel du vill lira. Homerun!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Med JTAG kan du köra emulatorer och allt möjligt annat också. JTAG är lite som Chippen till gamla Xbox 1'an... du kan köra ALLT på den...

    FreeBOOT är lite jobbigare att uppdatera än vanliga 360 dashboarden, och man får leva med att maskinen ibland får ryckningar med lyset fram och emellanåt skriker den RROD medans den är igång etc. men den fungerar lika bra som en Flashad maskin, om du köper en ny maskin av oss är den både JTAG:ad och Flashad, det vill säga du får det bästa av 2 världar; du kan köra osignerad kod, du kan slanga hem DLC/XBLA etc. från nätet och slänga in, utan att du måste pröjsa multum för dessa och du kan samtidigt köra spelen från skiva, säg t.ex. att du får låna en backup av en polare, då kan du kopiera in den utan problem på 360'n direkt istället för att hålla på trassla med en dator...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Med JTAG kan du köra emulatorer och allt möjligt annat också. JTAG är lite som Chippen till gamla Xbox 1'an... du kan köra ALLT på den...

    FreeBOOT är lite jobbigare att uppdatera än vanliga 360 dashboarden, och man får leva med att maskinen ibland får ryckningar med lyset fram och emellanåt skriker den RROD medans den är igång etc. men den fungerar lika bra som en Flashad maskin, om du köper en ny maskin av oss är den både JTAG:ad och Flashad, det vill säga du får det bästa av 2 världar; du kan köra osignerad kod, du kan slanga hem DLC/XBLA etc. från nätet och slänga in, utan att du måste pröjsa multum för dessa och du kan samtidigt köra spelen från skiva, säg t.ex. att du får låna en backup av en polare, då kan du kopiera in den utan problem på 360'n direkt istället för att hålla på trassla med en dator...
    Men nu tror jag vi har helt tomt på jtag-360r tyvärr...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Men nu tror jag vi har helt tomt på jtag-360r tyvärr...
    Det står ett gäng längst ner under inhyllan... tror det är 2-3st kvar där... 60gb varianter och ngn elite vet jag vi har liggandes där...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    Norrut
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Tackar för svaren, fåse om jag skickar in en polare i veckan och handlar. Tycker dock att priset är i våldsammaste laget :P hehe

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av scrotum Visa Inlägg
    Tackar för svaren, fåse om jag skickar in en polare i veckan och handlar. Tycker dock att priset är i våldsammaste laget :P hehe
    Vad väntar du dig? det finns typ 100 maskiner kvar i hela landet som är sproilans nya som det går o göra på... MAX...

    Och vi har ett fåtal av dom, du tror väl inte vi säljer iväg dom snorbilligt?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    Norrut
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    hehe, man hade ju kunnat hoppas. Har inga problem att ge 5000:-, tycker dock det är lite snålt att inte skicka med 2 trådlösa kontroller. Ska dock ta mej en ordentlig funderare, vore skönt att slippa skivor.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Dom flesta som köper en JTAG maskin vet vad det är dom köper, det vill säga dom har redan haft Xbox 360 sedan tidigare, eller så köper dom den inte för att ha som sällskaps maskin... utan mer för att ha kul med experiment och sådant... vill man ha en extra handkontroll får man köpa till det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av scrotum Visa Inlägg
    hehe, man hade ju kunnat hoppas. Har inga problem att ge 5000:-, tycker dock det är lite snålt att inte skicka med 2 trådlösa kontroller. Ska dock ta mej en ordentlig funderare, vore skönt att slippa skivor.
    Undrar vem som är snål?
    Om du tycker den är för dyr, då får du hålla på att köpa begagnade/nya tills du hittar en som är exploatible och sedan utföra jobbet själv... så gjorde jag!
    Och ja.. jag är också snål

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    jtag är helt klart en riktigt bra investering om du skiter i live, det kostar att ligga på topp.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vi brukar höja priset på special konsoler som är svåra att få tag på när vi bara har 5-10 kvar på lager, så skynda fynda innan vår Chef höjer priserna.
    Det reserverar vi oss alltid för att kunna göra
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    Norrut
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Har bestämt mej för att det blir en jtaggad konsoll, ska bara kolla av kontot lite först Har försökt läst in mej på ämnet men det har uppkommit några frågor, tar dom i en ny fin tråd istället för här.

Liknande diskussioner

  1. Värt att köpa en ny Xbox 360
    By lejonel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 20:21
  2. Värt att köpa DS Lite med...?
    By Danny_Boy in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 23:02
  3. Värt att köpa Ixtreme 1.2?
    By Keweh in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 09:27
  4. är gamecube värt att köpa?
    By aha in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 20:06
  5. Def Jam Fight for N.Y. Är det värt att Köpa???
    By P.Bateman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-21, 09:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •