Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Even more breaking news!

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0

Even more breaking news!

http://psx-scene.com/forums/f6/firmw...e-x3max-72176/

Jasså

Hur kommer det gå för mig / oss som har psdowngrade + jailbreak

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tror du vi har spåkulor här??

Asså, dom här nyhetern finns redan på vårat forum... om du orkar läsa lite bara inte just länkarna du länkar till kanske men nyheterna finns redan!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Jasså, okei då förlåt!
    Ny här (syns märks också)
    men du, min ps3 blinkar grönt när jag lägger in dongeln med nedgraderings filerna... :O
    Ska det vara så?
    hur länge??

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Vänta ett par minuter så ska den automatiskt stänga av sig själv låt den bara stå
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Tack

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    min ps3:a blinkar fortfarande grönt.. :S

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    och fortfarande..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Fortfarande samma?? det kan inte vara rätt... hmm... stäng av och hoppas den inte brickats :O ta bort din usb sticka och allt, sen startar du upp igen ser om allt e som det ska eller så...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Fortfarande samma?? det kan inte vara rätt... hmm... stäng av och hoppas den inte brickats :O ta bort din usb sticka och allt, sen startar du upp igen ser om allt e som det ska eller så...
    Jag gjorde det, nu lyser den grönt, men ja tror att den kommer börja blinka igen, så vare förr.. hur länge ska det ta?
    min usb sticka blinkar iaf, tar jag ut usb stikan och startar om utan den så startar den sedan stängs den av.. :S

EDIT::: nu blinkar den grönt....

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hmm, nu fattar jag inte riktigt... något verkar vara galet med det du kör...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hmm, nu fattar jag inte riktigt... något verkar vara galet med det du kör...
    lampan på ps3:an blinkar grönt hela tiden, och min usb stickan med 3.41 i och self filen blinkar och indikerar att den jobbar, och även playstations hdd lampa lyser som att den jobbar, sedan helt plötsligt så slutar allt annat blinka, förutom ps3 lampan som blinkar grönt :S
    Lv2diag.self & PS3UPDAT.PUP

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ok, prova då att stänga av konsollen helt och ta bort din usb sticka... sedan starta upp konsollen igen, utan något i... då bör den starta igång... vad kör du för video kabel btw?
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Jag har redan prövat utan någon sticka, då dör den bara.. så fort den startar 2 sec senare så blir stängs den av,
    jag kör en Hdmi, en bra hdmi kabel.

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Du, Jag måste säga att jag fick till bilden iaf, jag la in 3.50 i usb dongelen, nu är jag tillbaka service mod utan att göra nåt..
    vad ska jag göra nu? vad kunde ha varit fel???

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Jag har totalt otur, nu jag är inne i service mode, kan verkar med 3.50 kan verkan downgreada eller flasha min pskey för att återställe från service mode hur ska jag göra? min ps3:a vägrar gå ner till 3.41..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Dyk förbi butiken så får vi testa och se om vi kan hjälpa dig, förmodligen har något blivit fel bara när du försökt...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det kan inte vara så att du har 3.55 då?: http://forum.psxcare.com/support/sho...755#post236755
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    nej nej, jag har 3.5, är inne på service mode och såg att det var 3.50, jag kommer förrbi soon, jag har precis vaknat.
    Jag hade en lång natt...

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Jag har precis samma problem. USB minnet jobbar bara i oändlighet utan att slutföra uppdateringen och PS3 lampan blinkar bara grönt

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Byt USB minne o lägg på rätt filer för att nedgradera från 3.50 till 3.41
    sen när din Ps3 står i Service på 3.41 byter du filer på minneskortet o släcker serviceläget o tutar o kör efter du gjort om din Downgrade till en JB igen.

Om inte så köp en Ps3Key (bättre dongel vid 3.41)
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Kvittar det om jag använder en USA version på firmware?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Plocka filerna från http://www.ps3-hacks.com

Downloads och Firmware
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Det fungerade med filerna från ps3-hacks när jag uppgraderat till 3.5 igen och gått in i service mode igen.
    Tack för hjälpen

Liknande diskussioner

1. Xecuter X360 USB News Update
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:58
  2. Xecuter X360 USB News Update
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 23:17
  3. Ta bort Xbox-Scene news från Media Player?
    By jEjK in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 22:22

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner