Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Köpa XBOX360 Hårddisk Adapter USB! HJÄLP! :)

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    16

    Cool Köpa XBOX360 Hårddisk Adapter USB! HJÄLP! :)

    Tjo vill köpa en usb sladd till mitt xbox så jag kan lira tex moddad zombie lobby på black ops! offline då..
    Men jag vet inte vad jag ska köpa för kabel!?

    Det är ju en sånhär man ska ha? http://*****************/XBOX360-Har...2039_123701067 men det står att den bara funkar till HITACHI dvdläsare?!

    jag har mw2 limited edition xboxet med benQ läsare i antar jag eftersom den ser ut som den längst till höger på denna bild! :

    Och när man gör sånthär är det nått man inte får göra då som kan banna mig ?
    är det nån här som gjort typ detta som har lust att dela med sig av sina kunskaper?
    vet en del efter youtube videos hehe

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    1. Alla mods av konsoller/spel är risk för banning

    2. Vad snackar du om för kabel?? hitachi läsare??? what?? du lär behöva en HDD Transfer kit för att få över moddade grejer till hårddisken o lira med? alternativt moddar du ISO'n... vetefan hur dock...

    3. 4everappple1 har hållt på med att modda spel

    Det du vill göra är att modda zombie lobby delen i Black Ops, sen spela det mot andra online men inte via live? isåfall behöver du köra X-Link Kai på en dator samt system link läget i spelet... sen är det inte säkert att det fungerar heller... du behöver även ha nätverksanslutning till datorn och även ut mot nätet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    16
    kolla denna http://www.youtube.com/watch?v=EJhUnxlh-z4
    inte just den videon jag letar efter men ska leta mer, men typ sånt menar jag, nått med nå gpd fil, man går in i gamtertagen och ändrar nått såvom man blir host i matchen så får man god mode och massa saker

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    2. Vad snackar du om för kabel?? hitachi läsare??? what?? du lär behöva en HDD Transfer kit för att få över moddade grejer till hårddisken o lira med? alternativt moddar du ISO'n... vetefan hur dock...
    det han länkat till är en kopia av ett transferkit.. det är alltså bara att han köper en sådan eller köper microsofts-original adapter.

    Citat Original inlägg av labbz0re Visa Inlägg
    Och när man gör sånthär är det nått man inte får göra då som kan banna mig ?
    ja, du kan bli bannad när du gör sådan här typ av moddning, det är rätt lätt för ms att upptäcka att tex signeringen är fel i din gamertag. gamertagen är lättast att läsa ur från hårddisken med ett sådant transferkit du länkat till eller så finner du microsofts original-adapter i välsorterade butiker. angående hitachi-läsaren så förstår jag inte vad den har med saken att göra och varför den spelar roll, det har ju inget med gamertags eller denna typ av moddning att göra, du kan ha vilken läsare som helst.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    16
    okej men om man bara kör över privatematch eller offline då ? och sen startar om xboxet när man ska gå online ? för filen som man ersätter återställs väll när man startar om 360 ? för man måste ju göra om det varje gång man startar om lådan tror jag :P

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av labbz0re Visa Inlägg
    okej men om man bara kör över privatematch eller offline då ? och sen startar om xboxet när man ska gå online ? för filen som man ersätter återställs väll när man startar om 360 ? för man måste ju göra om det varje gång man startar om lådan tror jag :P
    du får allt länka till något för att få klarhet i det hela. problemet är när du editerar en gamertag att den måste signeras rätt. jag har haft orörda profiler som visat false på vissa områden men det ska tydligen vara så. det de flesta programmen gör är att de kan signera alla områden i filen men är det bra? svårt att veta eftersom orginalprofiler tydligen kan hashas som false som jag sa innan. nåväl, även om din fil återställs efter reboot så är man inte helt hundra på hur signeringen ser ut och det blir nog svårt att få svar på. du får gambla helt enkelt, all typ av moddning av konsol, filer etc ökar risken markant för ban. den säkraste sidan i ditt fall är att göra en kopia av originalfilen och sedan överföra den orörda filen till boxen varje gång du ansluter den mot live, omständigt men den säkraste vägen.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    16
    okok tack tack 4 tha help =)

Liknande diskussioner

  1. Xecuter CK3 Pro hårddisk adapter
    By mrflim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-10, 22:19
  2. Ska köpa en ny Xbox360
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 20:39
  3. Köpa xbox360 efter jul
    By yelims in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 01:56
  4. Köpa ny xbox360!
    By gnuttes in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 09:51
  5. Köpa xbox360 i USA...
    By homieee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 11:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •