Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Byte av intern hdd

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16

    Byte av intern hdd

    Hittade ingen gammal topic om detta (känns dock som att det borde vara en vanlig fråga?)

    Har en 2.5" sata-disk hemma på 500GB, tänkte ta och byta ut den som sitter i HDD-caset (original 120GB) mot denna. så det jag undrar är, ska den disken formateras till FAT32 innan, eller formaterar jag den i Xboxen efter att den är utbytt? isåfall, vilket program används i 360:n (eller gör jag det i NXE)?

    börjar kännas som att jag spammar ner forumet med frågor...

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Never mind, hittade en guide på en annan site om hur man gör om en stor disk till "OEM drive"

    Feel free to delete this thread, som det heter

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Never mind, hittade en guide på en annan site om hur man gör om en stor disk till "OEM drive"

    Feel free to delete this thread, som det heter
    jo men disken blir väl max 250GB eftersom det är det största storleken som finns original och därför endast finns signeringar till. jag köpte en wd scorpio blue (WD2500BEVT) 250GB och körde hddhackr på den utan problem. krävs en jtag maskin om du ska kunna köra andra diskar eller filsystem. rekommenderar att formatera om den i nxe när du e klar.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jo men disken blir väl max 250GB eftersom det är det största storleken som finns original och därför endast finns signeringar till. jag köpte en wd scorpio blue (WD2500BEVT) 250GB och körde hddhackr på den utan problem. krävs en jtag maskin om du ska kunna köra andra diskar eller filsystem. rekommenderar att formatera om den i nxe när du e klar.
    JTAG kör jag absolut, annars hade jag inte ens försökt. Men hittade en guide för hur man modifierar bootsector så att boxen tror att det är en OEM-disk. Och detta ska fungera med stora diskar, vad jag läste iaf.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    JTAG kör jag absolut, annars hade jag inte ens försökt. Men hittade en guide för hur man modifierar bootsector så att boxen tror att det är en OEM-disk. Och detta ska fungera med stora diskar, vad jag läste iaf.
    jag körde bara in min 1TB 2.5" disk i min jtag och formaterade den via nxe.. gick utmärkt utan att pilla med några andra saker. enda saken är att du inte får någon partition för xbox1 spel men det brydde jag mig inte om.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag körde bara in min 1TB 2.5" disk i min jtag och formaterade den via nxe.. gick utmärkt utan att pilla med några andra saker. enda saken är att du inte får någon partition för xbox1 spel men det brydde jag mig inte om.
    Tänkte lite fel kom jag på. Hade tänkt att jag vill ha möjlighet att koppla in den i en annan box också, men så kom jag på att det går ju ändå inte. Så jag kör på samma sätt (spelar inte xbox1-spel ändå).

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag körde bara in min 1TB 2.5" disk i min jtag och formaterade den via nxe.. gick utmärkt utan att pilla med några andra saker. enda saken är att du inte får någon partition för xbox1 spel men det brydde jag mig inte om.
    Det finns det ett program som fixar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det finns det ett program som fixar
    jag är medveten om det, men ingen ork eftersom jag aldrig lirar xbox spel.

Liknande diskussioner

  1. Arcadespel på Jtag Arcade box utan intern HDD?
    By Lefuden in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 18:38
  2. Intern 2,5" HDD i en icke Jtag-box
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 23:45
  3. Nec Intern IDE DVD±RW 16x Dual Layer ND-3540
    By maria in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 14:37
  4. Maxtor DiamondMax 740X 80GB 7200rpm UATA133 intern IDE
    By Nikko in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 20:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •