Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: vilka donglar är kompatibla för downgrade ?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21

vilka donglar är kompatibla för downgrade ?

har läst att de släppt nya hex filer till ett flertal donglar för downgrade 3.50 => 3.41

i mitt fall gäller det teensy 2.0 (utan ++) med kretsen ATMEGA32U4 om jag förstått det rätt så finns inga filer för denna ännu.och de beror ju på att själva sourcen inte är släppt. jag kan väl inte köra på den för teensy 1.0 ?

köpte teensy fast jag ligger på 3.50 så har inte använt den ö.h.t så därför har jag ingen koll på om den t.ex skulle vara bakåt med 1.0, men har iaf läst mig til att någon testat och ingen av de nya filerna funkar.

kanske någon som vill göra en lista på vilka ATMEL kretsar som funkar just nu. är så jäkla rörigt å läsa 40+ sidor om denna nyhet. har plöjt igenom den. men den här tråden kanske kan byggas på med vilka det portas till framöver.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vänta en dag eller två så kommer det finnas filer för ALLA jailbreakdonglar, miniräknare och mp3-spelare osv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    @Hansi, tack för svaret. jo jag har lugnt väntat på filerna. ska precis testa psgrade på min teensy 2.0 återkommer med hur det gick. bara att följa din fina guide förstår jag. extra tack för att du va en i "gänget" som la ner energi i att ta fram en ny jailbreaklösning! =)

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    nu är jag nere på 3.41. fick säkerhetskopiera ca 60gb från en usb disk först i.o.m NTFS för att sen kunna säkerhetskopiera mina 30gb ps3 stuffs innan nedgraderingen. allt ligger iaf kvar på disken. så inget raderat. fick bara göra om inställningarna för wifi m.m.. har läst om att BD filmstöd kan försvinna. inget jag kan kolla nu för har ingen BD film.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    nu är jag nere på 3.41. fick säkerhetskopiera ca 60gb från en usb disk först i.o.m NTFS för att sen kunna säkerhetskopiera mina 30gb ps3 stuffs innan nedgraderingen. allt ligger iaf kvar på disken. så inget raderat. fick bara göra om inställningarna för wifi m.m.. har läst om att BD filmstöd kan försvinna. inget jag kan kolla nu för har ingen BD film.
    Det gäller vissa fat modeller, 40gb modellen är en av dom drabbade... många som arbetar med att försöka hitta vart felet ligger...

Jag testade igår att sno Flash 2 och 3 från min slim och slänga in, gjorde ingen skillnad... annat än att jag flyttade min profil från slimen till den andra vilket jag känner är lite skumt den borde ju ligga på hårddisken inte i flashminnet?!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Kompatibla Spel HD Advance
    By jeo in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 02:44
  2. Sparningar ej kompatibla ?
    By Lagavulin in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-08-25, 19:45
  3. Skivor som är kompatibla med en v1.0 box
    By Cocaine in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2003-06-27, 16:19

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner