Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 42 av 42

Diskussion: Om jag förstått det rätt

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    NAND är egentligen en krets på moderkortet, en komponent... men man brukar kalla mjukvaran som du skriver till den här kretsen för nand också, det är nanden som du startar upp typ...

    NXE är original menyerna ja, heter egentligen "New Xbox Experience" =P

    Dashboard är typ samma som menyerna ja, Dashboarden är det du startar upp i när du startat konsollen

    Dashlaunch är ett program till xboxen som man lägger in i nanden, om du JTAG:ar konsollen hos oss på PSXCare får du Dashlaunch 2.06 installerat just nu, färdig inställd för att du ska kunna starta XEXMenu med X, Freestyle Dash 2.0 med Y och Freestyle Dash 1.20 på B (om jag inte minns fel) vill du ha så att den autoladdar en specifik dashboard kan vi ordna det också (alltså utan att du håller in en knapp) det är bara att du säger till om det
    Grymt svar Swizzy!
    Till och med Jag börjar fatta =).

    För att komma till praktiken nu. Om Jag vill kunna spela de senaste spelen och kunna använda tex kinect. Och även ha Freestyle Dash och XEXMenu. Vad behöver Jag göra då?

    Är de något Jag kan fixa själv, eller behöver jag lämna in den hos er tex?
    Och isåfall vad kostar de?

    Mvh Jocke

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av GluteusMaximus Visa Inlägg
    Grymt svar Swizzy!
    Till och med Jag börjar fatta =).

    För att komma till praktiken nu. Om Jag vill kunna spela de senaste spelen och kunna använda tex kinect. Och även ha Freestyle Dash och XEXMenu. Vad behöver Jag göra då?

    Är de något Jag kan fixa själv, eller behöver jag lämna in den hos er tex?
    Och isåfall vad kostar de?

    Mvh Jocke
    Är konsollen JTAG:ad redan nu?

    Isåfall behöver du bara se till att du har 2.0.12611 kerneln (följ den här guiden: http://forum.psxcare.com/support/sho...2611)?p=237105 om du inte redan har 12611)

    Alternativt kan du dyka förbi oss på PSXCare så kan vi försöka uppdatera den åt dig, har du gjort den hos någon annan och inte har dump kanske det inte fungerar riktigt som det ska (men vi brukar kunna lösa dom flesta utan större problem)

    Om konsollen inte redan är JTAG:ad behöver du självklart utföra detta, det kräver att du löder in en 6 punkters lödbryggning (8 egentligen om man räknar med komponenterna som behövs också) det är då inte 6/8 punkter som bryggas samman till en och samma utan det är 3 separata bryggor... var av det sitter dioder på 2 av dessa utöver det behöver du även löda i en 7 punkters urläsnings anslutning, antingen till LPT eller till en USB programmerings dongel...

    Det jobbet gör vi annars åt dig för 700:-
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    Norrut
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Fortsätter väl på denna tråden.

    Köpte mej en kinect men när jag startar spelet så står det att jag måste uppdatera, trots att jag har 12611. Bara USB-disken blir klar ska jag testa med ett hemladdat kinectspel fåse om de blir nån skillnad men ska man inte kunna köra originalspel?
    //
    Mattias - JTAG wannabe

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    Norrut
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Fick till de, va den dära usb uppdateringen som swizzy länkade till som fattades
    //
    Mattias - JTAG wannabe

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scrotum Visa Inlägg
    Fortsätter väl på denna tråden.

    Köpte mej en kinect men när jag startar spelet så står det att jag måste uppdatera, trots att jag har 12611. Bara USB-disken blir klar ska jag testa med ett hemladdat kinectspel fåse om de blir nån skillnad men ska man inte kunna köra originalspel?
    Att du får upp en begäran om update när du sätter i kinecten är fullkomligt normalt, den lägger till lite extra grejer på hårddisken
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Att du får upp en begäran om update när du sätter i kinecten är fullkomligt normalt, den lägger till lite extra grejer på hårddisken
    den kan väl lika gärna lägga det på annan minnesenhet tex internminne om boxen nu har sådant för vad jag vet så kräver inte kinect hdd.

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    den kan väl lika gärna lägga det på annan minnesenhet tex internminne om boxen nu har sådant för vad jag vet så kräver inte kinect hdd.
    Det stämmer, HDD, USBMinne (formaterat av 360'n), Vanligt 360 minneskort, Internminne [jasper only]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det stämmer, HDD, USBMinne (formaterat av 360'n), Vanligt 360 minneskort, Internminne [jasper only]
    inte att glömma, internminne (slim) 4gb..

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    inte att glömma, internminne (slim) 4gb..
    Som tur är slipper man tänka på dem då man skall j-tagga då de inte har några bakdörrar o går
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    inte att glömma, internminne (slim) 4gb..
    Har dom verkligen internt minnet också? jag trodde det var en liten hårddisk eller ngt... hmm... nice! då är det en sådan man ska satsa på om man vill kunna släpa med maskinen lite varstans
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Som tur är slipper man tänka på dem då man skall j-tagga då de inte har några bakdörrar o går
    änsålänge... man vet aldrig när dom hittar en nice bakdörr i nya... går ju t.ex. redan att dumpa nanden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har dom verkligen internt minnet också? jag trodde det var en liten hårddisk eller ngt... hmm... nice! då är det en sådan man ska satsa på om man vill kunna släpa med maskinen lite varstans
    ja, det är inbyggt i slim 4gb.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Har jag förstått rätt...
    By edmuff in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 17:06
  2. Gör jag rätt?
    By Azrael in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 09:13
  3. Är .iso rätt?
    By ali2 in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-07, 17:25
  4. Rätt nätverkskabel?
    By osten72 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-26, 19:56
  5. Rätt nätverkssladd???
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-29, 15:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •