Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Version 3.56+PS3KEY?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Version 3.56+PS3KEY?

    Funkar det? Måste jag nergradera?
    Går det isf att nergradera från 3.56 till nåt som fungerar?
    Vart hittar jag då det och hur gör jag?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av patrikf90 Visa Inlägg
    Funkar det? Måste jag nergradera?
    Går det isf att nergradera från 3.56 till nåt som fungerar?
    Vart hittar jag då det och hur gör jag?
    PS3Key funkar till 3.41 endast (i jailbreak läge) eller pretty much alla om du kör med jig firmwaren för ps3key, dock är det inget jag skulle rekomendera eftersom du blir fast i service mode om du går in där i 3.56 eller högre...

    Det ända sättet att nedgradera idag är med hjälp av lödningar och antingen infectus eller Progskeet alternativt Teensy 2.0 ++
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Oki, tror du att det kommer att bli möjligt för mig att nedgradera utan att behöva löda mm? Tänkte om nån hört att det håller på att utvecklas

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Förr eller senare lär det gå, eller så skiter man i downgrade och gör en ny CFW istället som funkar på 3.6x eller 3.70...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Njae, att snikra ihop en CFW är nog lite för avancerat för mig xD Lr tror du att det kan finnas nån färdig?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av patrikf90 Visa Inlägg
    Njae, att snikra ihop en CFW är nog lite för avancerat för mig xD Lr tror du att det kan finnas nån färdig?
    Well, det är inte så att du förväntas sitta och koda det själv... det kommer en CFW färdig, eller med lätta verktyg för att göra en själv... någon kommer lägga upp en helt färdig CFW till dig eller åtminstone en guide för hur du gör så att den funkar och hur du lägger in det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Oki, tänkte väl xD Då lär jag fixa de när jag hittar en, är ju lite teknisk iaf men att göra en helt egen kändes som överkurs

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av patrikf90 Visa Inlägg
    Oki, tänkte väl xD Då lär jag fixa de när jag hittar en, är ju lite teknisk iaf men att göra en helt egen kändes som överkurs
    Tips; vänta tills vi skriver om det här på forumet... det finns mängder av sidor som säger att dom har hack till 3.xx men i själva verket är det OFW som gör att det inte funkar, det vill säga dom uppdaterar konsollen vidare bara, bättre att ligga kvar där man är och uppdatera senare vid behov än att uppdatera nu och missa chansen senare när det kommer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jo jag har googlat runt lite å hittat en del men inget som verkar vara riktigt så får väl hålla ögonen öppna här

Liknande diskussioner

  1. ps3key ?
    By dominion in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 16:14
  2. Hur gör jag med ny ps3key och fel fw?
    By PRB in forum Playstation 3
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 10:59
  3. ps3key
    By mois in forum Playstation 3
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 10:08
  4. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 09:34
  5. PS3key Problem
    By SkyHead in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-21, 19:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •