Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 81

Diskussion: Jailbreak för dummies! Problem? Titta hit!

  1. #31
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Vad behöver man ps3key och PS jailbreak USb stickorna till? Trodde man bara skulle slänga in en CFW via fat32 USB sticka och sen bara slänga in spel.
    Måste man köpa en sån? Ser ut som att det är ps3key som är hetast då PS jailbreak sidan inte fungerar... Ps3key kommer att fungera på alla FW 3,41 och 3,55 och går att uppgradera efterhand?
    Läst för mycket och på för många sidor allt känns som gröt just nu.

  2. #32
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Det finns ingen CFW som kan starta backup spel... Eventuellt multiman som tydligen kan fungera med geohot's cfw och spel som inte behöver skivan vid start, aka directboot. Geohot's cfw klarar bara homebrews...
    Ps3key är att föredra då dom kommer med uppdateringar hyfsat snabbt och har en stabil hemsida...
    Nu har sony mer eller mindre stämt geohot och f0f vilket bromsar utvecklingen av cfw's! Dock kommer det fortfarande komma custom firmwares som på ett eller annat sätt klarar att boota vilka backups som helst, det går tyvärr inte att säga när... Så jag skulle köpa en ps3key om jag vore du. Har en hemma själv som funkar bra.
    Stanna på 3.41, du kan ladda hem ps3key v4.5 som spoofar ditt system till 3.55 och eventuellt, notera eventuellt, kan starta GT5 och NFSHP med senaste multiman.

    Ps3key dongeln aktiveras vid boot och gör det möjligt att starta osignerade program på ditt ps3, tänk på att du inte får ha någonting annat i någon usb-port när du startar med ps3key.
    Usb-minne behöver du för att installera managers och ftp server och andra homebrews.
    Last edited by Electron; 2011-01-14 at 11:15.

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    håller med "POSTAL" man läser så pass mycket att man till sist inte vet vad man ska göra
    ett tag kändes det som att man skulle slippa använda dongel osv ..för att bara köra ner system/fil/program som skulle sköta allt med vad backup spel behöver. men så verkar det inte vara eller bli.

    så min fråga varför all detta uppståndelse med vad "Geohot" har skapat när det inte "underlättar" skötseln/sättet man spelar upp backuper?
    tror faktist att dem flesta vill bara kunna spela backuper och online som man har gjort med äldre konsoler utav olika märken

    frågan kommer det komma nåt program eller liknande som kan fixa detta för alla dummies som verkligen inte kan hålla på och mixtra med konsol och program, lik wiikey 2?

    nu vet jag att man flashar och inte chippar ps3, lik wii, men wii kan man ju oxå skippa att bränna backuper och istället köra det via usb bla ...utan några större problem. så varför inte chippa ps3 på ett ungefär liknande sätt för att sen köra backuper via usb?
    tekniken och kunskapen finns ju där, eller?

    själv har jag dragit mig undan från att göra nåt, då jag inte varit riktigt säker på om jag ska kunna fixa detta, läser ju nästan varje dag alla problem som uppstår och folk som undrar det ena och det andra

    tänkte vänta i typ 2-3 månader och hoppas på att att lägger sig på "plats" och fungerar smidigt......

  4. #34
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Sitter själv kvar på 3.41, ger fan i att uppgradera till 3.55 tills det kommit en stabilare lösning. Visserligen börjar ju fler o fler backups funka nu på 3.55 om man moddar lite med sina backups o ftp:ar dom till lite andra delar av hårddisken o därmed bootar dom från XMB menyn. Har själv gjort det med Uncharted bara för att testa o efter det funkar ju spelen utan att behöva jailbreaka och ingen skiva behövs i. Perfekt för dom med trasig laser. Men som sagt, väntar med 3.55 tills kompabiliteten är likvärdig med 3.41 backupmässigt.

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för fin guide. Jag har satt min PS3 i service mode och har et fat32 formaterat USB minne med .pup filen och den första Lv2Diag.self filen. Jag sätter i usb minnet i höger usb port och startar PS3en, men den nedgraderar inte, startar bara upp till service mode. Enligt guiden jag har fått från PS3key så ska skärmen vara svart och LEDen ska blinka. Vad gör jag fel?

  6. #36
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Never mind, så att jag har 3.55 och det går tydligen inte att nedgradera från den versionen än. Hur går jag tilbaks till vanlig mode, altså inte service mode?

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av donjohnson Visa Inlägg
    Never mind, så att jag har 3.55 och det går tydligen inte att nedgradera från den versionen än. Hur går jag tilbaks till vanlig mode, altså inte service mode?
    kör den andra Lv2Diag.self filen (lägg in den på minnet istället för den första och kör på samma sätt som du försökte nedgradera)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Sverige
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Någon som vet hur jag gör för att använda FTP Server från PS3:an till PC:n utan internet??

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av stefan_fox Visa Inlägg
    Någon som vet hur jag gör för att använda FTP Server från PS3:an till PC:n utan internet??
    Koppla in den i ett nätverk utan internet anslutning, alternativt blockera den i en router?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Det finns ingen CFW som kan starta backup spel... Eventuellt multiman som tydligen kan fungera med geohot's cfw och spel som inte behöver skivan vid start, aka directboot. Geohot's cfw klarar bara homebrews...
    Ps3key är att föredra då dom kommer med uppdateringar hyfsat snabbt och har en stabil hemsida...
    Nu har sony mer eller mindre stämt geohot och f0f vilket bromsar utvecklingen av cfw's! Dock kommer det fortfarande komma custom firmwares som på ett eller annat sätt klarar att boota vilka backups som helst, det går tyvärr inte att säga när... Så jag skulle köpa en ps3key om jag vore du. Har en hemma själv som funkar bra.
    Stanna på 3.41, du kan ladda hem ps3key v4.5 som spoofar ditt system till 3.55 och eventuellt, notera eventuellt, kan starta GT5 och NFSHP med senaste multiman.

    Ps3key dongeln aktiveras vid boot och gör det möjligt att starta osignerade program på ditt ps3, tänk på att du inte får ha någonting annat i någon usb-port när du startar med ps3key.
    Usb-minne behöver du för att installera managers och ftp server och andra homebrews.
    Förlorade du BD-funktionen efter nedgraderingen?

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av woodendick Visa Inlägg
    Förlorade du BD-funktionen efter nedgraderingen?
    Alla förlorar det om man har fel modell av PS3'a (en av dom sårbara) oavsett om du har PS3Key, PSDowngrade eller whatever... det är mjukvaran som gör det, inte dongeln... dongelns uppgift är bara att sätta maskinen i Factory/Service Mode

    Det finns numera en CFW som stöjder Backup laddning jag testade det precis med MultiMAN och det fungerar hur bra som helst, dock krävs det att man kör igång ett program först... jag har fått höra att nästa version av Gaia Manager ska ha det programmet integrerat, vilket skulle vara perfekt! slippa hålla på trassla med att köra ett annat program först...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Alla förlorar det om man har fel modell av PS3'a (en av dom sårbara)...
    Menar du "fat" med "fel"?

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av woodendick Visa Inlägg
    Menar du "fat" med "fel"?
    En av dom sårbara modellerna, det är mer eller mindre bara "fat" modellerna, men det kan även hända på slim...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej.
    Skulle behöva lite hjälp ifrån er som kan. Försöker få FTP:n att fungera mellan PC och till den interna hårddisken på PS3:an, men det är helt hopplöst, har försökt i flera timmar nu. Följer guiden på första sidan. Jag har installerat Blackbox och WinSCP, har en korsad nätverkskabel mellan PC och PS3, jag startar WinSCP och skriver i IP:numret som står i Blackbox, valt port 21 och filprotokoll FTP och loggar in. Efter det så frågar programmet efter referenser och att jag måste ange användarnamn. Har även försökt med en annan guide där jag använder Filezilla, men till ingen nytta.

    Måste tillägga att jag är helt kass på FTP, men det har ni väl säkert redan listat ut.

    Någon som har en aning om vad jag gör för fel?

    Jag har uppdaterat mitt PS3 med den senast CFW, och använder Blackbox v 1.2, jag vet inte om det har någon betydelse.

    Tacksam för svar.

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag skulle nog rekomendera att du kör med den inbygga FTP'n i Multiman eller Gaia *no username/password*

    Gaia's måste aktiveras först... Dessa fungerar utmärkt med Filezilla *jag kör active mode*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack Swizzy, fick det att fungera med FTP:andet. Enligt guiden på första sidan så skulle man lägga in spelet på "hdd0/game/laun12345" men det funkade inte för mig. Läste på en annan sida att man ska lägga in det på "hdd0/game/laun12345/GAMEZ". Håller på med det nu, hoppas att det fungerar.

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Garet Jax Visa Inlägg
    Tack Swizzy, fick det att fungera med FTP:andet. Enligt guiden på första sidan så skulle man lägga in spelet på "hdd0/game/laun12345" men det funkade inte för mig. Läste på en annan sida att man ska lägga in det på "hdd0/game/laun12345/GAMEZ". Håller på med det nu, hoppas att det fungerar.
    Lägg dom i "dev_hdd0/GAMEZ/"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Underbart, tack Swizzy. Nu fungerar det.

  19. #49
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Sverige
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag ett problem och det är att spelet Enslaved vill uppdatera sig men efter jag har uppdaterat spelet så vill det inte starta.

    Någon som vet vad problemet kan vara?
    Last edited by stefan_fox; 2011-02-23 at 18:48.

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hur kör du spelet? med eller utan skiva? vilken manager kör du med?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Sverige
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hur kör du spelet? med eller utan skiva? vilken manager kör du med?
    Jag kör med skiva i PS3:an och så kör jag med Multiman.

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hmm, det ska fungera då jue :S
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Sverige
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hmm, det ska fungera då jue :S
    Mm jag tycker det jag med men det hänger sig bara efter uppdatering och så måste jag börja om.

    Jag har även funderat på två andra grejer, kan man på något sätt ladda ner DCL och lira det om man nu har jailbreakat PS3:an?? Sedan hur fungerar programet PS3 Game Updater? Som jag har fattat det så ska det programet söka efter dom senaste Patcharna till spelen man har? När jag har laddat ner det så får jag bara felmeddelande när jag skall starta det.

  24. #54
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Sverige
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Nu har jag stött på ett nytt problem. Nästan varje gång jag startar multiMAN så får jag medelandet, multiMAN cannot enable BD-ROM emulator. När jag får det medelandet så vägrar den starta mina backups någon som vet vad felet är??

  25. #55
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Du behöver installera BD-ROM emulatorn om du kör med senaste Multiman. du kan hitta den här:
    http://www.hotfilesearch.com/downloa...355KM.pkg.html

  26. #56
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Utmärkt guide för en noob som mig.

    Bryggade en anslutning på min dator och flyttar över i 25-30mb/s utmärkt. Underbart att slippa bränna dual layer skivor.

    Här kommer ett utmärkt tips från mig, de flesta vet nog redan om det här men.

    Om spelet inte startar och du får black screen, sätt ett äkta bluerayspel i blueray läsaren.

    Nu funkar plötsligt hälften av spelen som innan inte gjorde det.
    Last edited by robbaz; 2011-03-05 at 20:05.

  27. #57
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17

  28. #58
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Vad är skillnaden mellan E3 NOR FLasher och en PS3KEY/PSjailbreak alla grejer gör ju så man kan spela ''backup'' spel är det inte det som är poängen ?
    Har också en fråga om nån vet hur kan man hitta programvaran för att kunna downgrada sitt ps3 både http://psdowngrade.com/ och http://psjailbreak.com/ funka ju inte :S

  29. #59
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Vad har du för frimware nu? psdowngrade och psjailbreak är dinosaurie-gammalt nu och var endast användbara för att nedgradera från max 3.55 och nedåt.
    Antar att du har firmware över 3.55 och då är det endast e3 flasher eller progskeet som gäller och det är ingen lätt match.....

  30. #60
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14

    Red face

    Äger inget ps3 än men tänkte köpa ett. Men kanske dags och ångra sig om de har blivit så krångligt. Insåg nu att det forumet inte var så uppdaterat och verka inte vara så enkelt längre och kunna jailbreaka sitt ps3.. haha.

    Kan du förklara för mig vad jag behöver, för ett bra modifierat playstation 3, rätta mig om jag har fel jag behöver E3 NOR FLASHER (funka E3 på alla slags firmwares ?) , sen som jag har fattat det som behöver jag installera något slags program (firmware) för att kunna spela spel från hårddisken. För att installera nåt program behöver jag ex. PS3key eller ps3jailbreak ?(som inte funka på alla firmwares ? ) Sen behöver jag en dockningsstation för en extern hårddisk. Men även en ganska stor hårddisk på mitt ps3 för att en del spel funka inte att lira på den externa ? Stämmer detta eller har jag missat nåt ? Isåfall vilket program rekommendera du ? GAIA elle vad det heter är redan dinosaurie-gammalt elle haha ?

    Känner många att jag spamma detta forumet nu men vill få med allt. Om jag skulle hitta en ps3 som har lägre än 3.55 eller har 3.55 funka då bara att jag har ett ps3key? Eller varför måste man uppdatera sitt systemfirmware ? Funka inte alla spel annars elle ? Så att det är att en del spel (dem senaste) måste har det senaste vilket för skrivande stund är 4.25 ? Isåfall är de ju ingen mening att modifiera sitt ps3 om man inte kan spela alla spel ?
    Om jag skaffa ett nytt ps3 är de omöjligt för mig då att använda nåt av den här ?
    JAag vet att jag är jobbig men tråden hette trots allt ''For dummies!''
    Last edited by kallenalle; 2012-10-01 at 22:47.

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guider till dummies!
    By domherren in forum Playstation 3
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 22:27
  2. Regions hjälp for Dummies?
    By Millan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 22:15
  3. tips på utvecklings guider?
    By Lynx in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 08:34
  4. Flashning for dummies?
    By NordhNet in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 22:47
  5. XBox 360 for dummies
    By whad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 22:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •