Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 81 av 81

Diskussion: Jailbreak för dummies! Problem? Titta hit!

  1. #61
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Du har rätt i det mesta av set du skrev. Det lättaste vore att hitta en ps3 med 3.55 eller lägre på annonser på nätet, du kan glömma att hitta det i affärer. Dom flesta men inte alla nya spel funkar på 3.55 med hjälp av patcher man laddar ner.
    ps3 key eller andra former av usb-stickor är gammalt. Du behöver det inte längre, du gör helt enkelt en vanlig systemuppdatering för att jailbreaka nuförtiden. Går att nedgradera några sli- playstations till 3.55 med hjälp av e3 flasher men det är (verkar) krångligt om man inte vet vad man håller på med. Och det är dessutom bara modeller som inte innehåller serienummer 3000 eller uppåt. Så försök hitta ett begagnat 3.55. Jag funderar på att sälja ett men har inter bestämt mig än,,,

  2. #62
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Okey tack så jättemycket för hjälpen! Så jag få in ett custom firmware om jag lyckas installera en E3 ? så jag kan spela "backuper" ? Men detta funka endast på et ps3 med 3.55 eller lägre? tack så mycket för hjälpen!

  3. #63
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Behövs ingen e3 om du hittar en med 3.55 eller lägre. E3 flashern gör att du kan nedgradera till 3.55 från högre firmware.

  4. #64
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Okey tack igen! MEn såg på en sida att dem lägger upp spel ps3 och det stå req. FW 4.21 ? varför lägger dem upp såna spel om det inte gå att spela ?

  5. #65
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Okey tack igen! MEn såg på en sida att dem lägger upp spel ps3 och det stå req. FW 4.21 ? varför lägger dem upp såna spel om det inte gå att spela ?
    I vissa kretsar handlar det mer om att tävla om att lägga upp så mycket som möjligt så fort som möjligt mer än att det skall vara praktiskt användbart...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #66
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    exakt. de fanns spel ute till ps3 innan CFW och t.o.m jailbreak donglar fanns ute. FW4.21 spel är väl möjliga att köra på DEX maskin. vad jag förstått.men de är ingen lek att konvertera en PS3 till DEX.

  7. #67
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Jag har en fråga, kan man inte spela direkt från sin externa hårddisk? För mitt ps3 har inte så stor hårddisk..
    Liksom, copy , paste into the external harddrive, och spela ?

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Jag har en fråga, kan man inte spela direkt från sin externa hårddisk? För mitt ps3 har inte så stor hårddisk..
    Liksom, copy , paste into the external harddrive, och spela ?
    Vissa spel går att köra från extern hårddisk, inte alla...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #69
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vissa spel går att köra från extern hårddisk, inte alla...
    Dom flesta, skulle jag säga. Inte alla.

  10. #70
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Aight, och hur gör man det då? Jag har bara ett "program" som heter gaia manager i mitt ps3, öppnade den, kopplade hårddisken, men det kom inte fram något spel.. Hur gör man?

  11. #71
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Skit i Gaia.ladda ner senaste multiman istället.sedan lägger du spelen i en mapp döpt till GAMEZ irooten på hårddisken. T.ex. H/GAMEZ/BLES15255

    Gaia lär oxå hitta spelen om du lägger dom i GAMEZ
    Last edited by jonnyjaeger; 2012-10-23 at 22:19.

  12. #72
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    tack så mkt. Jag lyckades föra över spel till externa, så prövade jag att spela spelet, det startas o så går det till xmb menyn, jag testade att lägga in det i interna, samma sak händer. dock använder jag fortfarande gaia manager.. kan det bero på det? senaste multiman? kan jag få någon länk? är inte så kunnig, laddade ner ett, men det var nog inte senaste.
    Last edited by ajmal2; 2012-10-24 at 04:48.

  13. #73
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    googla multiman 4.07.02 eller allra senaste multiman 4.08.00

  14. #74
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Multiman ver 04.07.01 är en fil på 281 mb, kan det stämma?
    och det står såhär : MultiMAN 04.07.02 now supports Rogero 4.21 CFW

    jag har ju cfw 3.55 ? kan jag installera det ändå utan att orsaka något problem?

  15. #75
    Registrerade
    Jan 2014
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tjenare alla där ute! Jag hoppas att jag inte ställer några dumma frågor eller ställer dom i fel tråd (Inte alltid så lätt att vara ny på ett forum) :P

    Jag har ett jailbreakat PS3 slim med 3.55 på. Men nu är det så att jag tänkte uppdatera till senaste, jag har googlat lite och det verkar vara 4.50 som är den senaste. Är det safe att köra på det?

    Vilka program tycker ni är bäst att köra med i PS3:an? Jag kör på Multiman idag, några andra program som är bra/roliga att ha?


    Om ni vill länka till filerna vore det extremt schyst!! Tack så mycket på förhand

  16. #76
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    Läs på om cfw rebug. Den gillar jag. Vet bara inte om den är up2date. Mins inte version jag har nu.men alla nya jag spelat. Som jag köpt, gta 5 gt6 assassins creed black flag funkar från hdd

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Personligen skulle jag rekomendera Rogero's CFW, rebug är mer för utvecklare egentligen =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #78
    Registrerade
    Jan 2014
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Då tror jag Rogero's CFW är bättre för mig för jag är inte så avancerad när det kommer till PS3.
    Bara så att jag inte drar ner något som jag inte ska använda, är detta rätt? http://www.ps3hax.net/2013/10/releas...-50-cfw-v1-00/
    Jag visste inte vad "CEX" står för nämligen.

    Sen är det väll bara att följa guiden som står på första sidan som vanligt?

  19. #79
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    Ja fast jag är ingen utvecklare. De bara blidde rebug å i slutändan så spelar de ingen roll bara man e försiktigt. Någon får rätta mig men cex är de normala att ta å ingen fara att flasha. Dex är för debug maskiner eller konvertering till debug. Då lär man ha mer kött på bena.

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    CEX = Customer something
    DEX = Developer something
    REX = Retail something (typ butiks exemplar)

    Citat Original inlägg av Arre Visa Inlägg
    Då tror jag Rogero's CFW är bättre för mig för jag är inte så avancerad när det kommer till PS3.
    Bara så att jag inte drar ner något som jag inte ska använda, är detta rätt? http://www.ps3hax.net/2013/10/releas...-50-cfw-v1-00/
    Jag visste inte vad "CEX" står för nämligen.

    Sen är det väll bara att följa guiden som står på första sidan som vanligt?
    Yes, det stämmer... och ja, har man 3.55 är det bara köra på som det står (eller lägre)

    Har man högre måste man vara lite mer försiktig, t.ex. går du från Rogero till Habib eller åt andra hållet kan det uppstå problem... så håll dig helst till att bara uppdatera med rogero's, eller nedgradera till 3.55 mellan varje update...
    Last edited by Swizzy; 2014-01-16 at 18:22.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #81
    Registrerade
    Jan 2014
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av gump Visa Inlägg
    Ja fast jag är ingen utvecklare. De bara blidde rebug å i slutändan så spelar de ingen roll bara man e försiktigt. Någon får rätta mig men cex är de normala att ta å ingen fara att flasha. Dex är för debug maskiner eller konvertering till debug. Då lär man ha mer kött på bena.
    Jag har en 13 årig systerson som sitter och spelar på mina konsoler ibland så det ska vara hyfsat säkert tycker jag :P


    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    CEX = Customer something
    DEX = Developer something
    REX = Retail something (typ butiks exemplar)



    Yes, det stämmer... och ja, har man 3.55 är det bara köra på som det står (eller lägre)

    Har man högre måste man vara lite mer försiktig, t.ex. går du från Rogero till Habib eller åt andra hållet kan det uppstå problem... så håll dig helst till att bara uppdatera med rogero's, eller nedgradera till 3.55 mellan varje update...

    Jag körde på som det stod i guiden på första sidan, nu får jag upp "The system software cannot be run correctly" när PS3an startar... Finns det något alternativ till att fixa detta UTAN att formatera den interna disken? Jag har nämligen väldigt många spel liggandes på den.

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. Guider till dummies!
    By domherren in forum Playstation 3
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 22:27
  2. Regions hjälp for Dummies?
    By Millan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 22:15
  3. tips på utvecklings guider?
    By Lynx in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 08:34
  4. Flashning for dummies?
    By NordhNet in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 22:47
  5. XBox 360 for dummies
    By whad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 22:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •