Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PS3 Superslim 12GB flash, seg som sirap!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2014
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    PS3 Superslim 12GB flash, seg som sirap!

    Mors,

    (Groggmannen.se här, glömt mitt lösenord så det blev till att logga in med FB).

    Har just köpt en ps3 superslim 12gb flash och den är så sjukt långsam så jag tror det är fel på den...
    Är superslim sämre än tidigare modeller vad gäller prestanda. Laddtider långsamma, när jag blädrrar runt på dashboarden ritas lixom grejerna upp och ladda ner en demo på 2gb tog 30 minuter och minst lika långtid att installera. Jag har fiber och allt annat i huset funkar bra mot internet. Spela spel går bra när dom väl laddat. T ex när jag laddar ner spel och det rullar text på skärmen som talar om att man kan trycka knapp för att utföra i bakgrunden, den texten hoppar fram i stället för att glida som den bör.
    Om jag spelar upp en speldemovideo från storen så ser grafiken ut som ett sämre 8-bitarsspel.
    Några tips på detta?
    Kör senaste fw.

    GroGGmanneN.se

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Robert Norman Visa Inlägg
    Mors,

    (Groggmannen.se här, glömt mitt lösenord så det blev till att logga in med FB).

    Har just köpt en ps3 superslim 12gb flash och den är så sjukt långsam så jag tror det är fel på den...
    Är superslim sämre än tidigare modeller vad gäller prestanda. Laddtider långsamma, när jag blädrrar runt på dashboarden ritas lixom grejerna upp och ladda ner en demo på 2gb tog 30 minuter och minst lika långtid att installera. Jag har fiber och allt annat i huset funkar bra mot internet. Spela spel går bra när dom väl laddat. T ex när jag laddar ner spel och det rullar text på skärmen som talar om att man kan trycka knapp för att utföra i bakgrunden, den texten hoppar fram i stället för att glida som den bör.
    Om jag spelar upp en speldemovideo från storen så ser grafiken ut som ett sämre 8-bitarsspel.
    Några tips på detta?
    Kör senaste fw.

    GroGGmanneN.se
    PSXCare support: jag har hittat mitt lösenord nu så ni behöver inte pilla med det. Men min fråga ovan kvarstår.
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Skulle rekomendera att du skaffar en HDD Släde: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1676&xSec=124 och monterar valfri 2.5" SATA hårddisk (max höjd: 9.5mm)

    Det bör öka prestandan, när du monterar detta kommer maskinen flytta allt du har på 12 GB flash minnet till hårddisken (allting sker automatiskt när du sätter i hårddisken, den formaterar och fixar allt åt dig)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    En PS3 med 12GB skall inte kännas segare än en med monterat hårddisk så länge inte minnet är slut. Spontant låter det som en kass ps3:a du beskriver.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Har en 2,5" 500GB 5400 Seagate som ligger i en låda. Slänger i den och ser vad som händer.
    Men du har ju helt rätt Hansi... kanske ska börja leta efter kvittot
    Tack för Er hjälp, ni e så grymma!
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Vet inte, men det känns som systemet är något bättre nu efter hddmontering och när det fått stå en stund och hämta allt den behövde hämta från nätet. Är väl bortskämd med att köra xbox360, för den är blixtsnabb jämfört med min ps3 slim. Läste någonstans att flashminnet som sitter i ps3 slim är igentligen avsett för smartphones... kanske kan ha betydelse?
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Liknande diskussioner

  1. Problem med 3K3Y på SuperSlim
    By Yupingas in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2013-10-30, 18:36
  2. Xbox-sky trögare än sirap!
    By skuurt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 14:55
  3. flash fxp
    By Sonic77a in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 08:36
  4. Flash Problem "Unkown Flash Type"
    By farsight in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2004-06-09, 21:25
  5. GBA Flash Link + 128MB Flash Card
    By palten2000 in forum Gameboy hårdvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-16, 15:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •