Hej
Idag när jag som bäst satt och spelade Fifa11 så stängde min PS3 (60Gb) ner sig och började blinka rött.
Jag hittar en massa guider och inlägg om PS3r som blinkar gult men är det samma sak som att den blinkar rött?
Hej
Idag när jag som bäst satt och spelade Fifa11 så stängde min PS3 (60Gb) ner sig och började blinka rött.
Jag hittar en massa guider och inlägg om PS3r som blinkar gult men är det samma sak som att den blinkar rött?
Då är det något hårdvarurelaterat...
Prova ta ut hårddisken och se om den startar?
Hej
Jag testade att ta ut hårddisken och blåsa lite på den och kontakten, sedan sätta in den igen men det hjälpte inte.
När jag startar PS3:an så lyser lampan först grönt sedan kommer det ett gult blink och sedan är det rött den blinkar tills att jag trycker på den igen då den lyser med fast rött.
Provat ta ut hårddisken, och starta ps3an utan hårddisken?
Samma fel :-(
Tror det är samma som YLOD
http://www.youtube.com/watch?v=sIVTsiCyMqA
Man får titta noga för att se YLOD... den blinkar till gult 1 gång i typ 1-2 sekunder bara sen börjar den blinka rött
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Japp, den lyser gult i ca ½ sekund innan den börjar blinka rött.
Hur stora är riskerna för att man får fixa den igen, såg att en av guderna på nätet sa att det var andra gången han fixade det (som jag förstod på samma maskin)
Någon som vet hur stor återfallsrisk det är? Känns som att två reperationer kostar lika mycket som en ny (visst jag har 60Gb men använder aldrig någon av funktionerna)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag har fått bud på 1500 på den så tack men nej tack :-)
Funderar lite på att köpa en ny eller bättre begagnad slim och sedan testa att köra den där YLOD-guiden med värmepistolen. I värsta fall sitter jag med två fungerande :-)
Men Hansi, hur har de gått med de YLOD ni har fixat har ni fått tillbaka många igen eller håller det?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Som hansi säger så har majoriteten fungerat bra efter det att våran PS3 tekniker varit på dom, när jag själv försökte mig på det fick jag 1 av 30~ att fungera ordentligt
Fick även 2st andra att fungera en stund...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Jag följde en guide på YouTube och plockade ut och värmde moderkortet och nu fungerar den igen :-)
Bookmarks