Jag har en Ps3 40gB med trasig läsare och en Ps3 80gB med fungerande läsare som har YLOD.
Kan jag ta läsaren från 80gb och sätta in i 40gbn? Alltså swappa läsare i enheterna.
Jag har en Ps3 40gB med trasig läsare och en Ps3 80gB med fungerande läsare som har YLOD.
Kan jag ta läsaren från 80gb och sätta in i 40gbn? Alltså swappa läsare i enheterna.
Ja det borde du kunna väl? Tror inte att du skadar nåt genom att testa. Give it a try
Det skiljer fysiskt mellan olika dvdläsare i olika modeller. Jag hinner inte kolla exakt nu vilka som har vilka linser osv. Men är det samma lins och felet är bluraylinsen (vanligast) så går det ju att flytta den.
Kretskortet i blurayläsaren är ihopparat med ps3:ans moderkort. Så det går normalt inte att bara flytta över hela läsaren mellan olika ps3. Men i och med att vi nu har tillgång till servicemode så skall det gå att para ihop på nytt. Vi har inte hunnit göra tester så jag vet inte hur/när själva parningen görs men jag misstänker att den görs i samband med att man flashar firmware.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
@Hansi
Är det lite som till xbox att den har någon slags nyckel isig fast hårvaru baserat, när du säger para ihop styrkort med moderkort.
Skulle vart evigt tacksam om du ids forska en snabbis i detta
ha en trevlig kväll.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Jaha Kanske man får byta ut allt utom styrkortet om det nu är samma drive.
Funkade det bra? Det man är lite orolig för är ju 40GB kontra 80GB
Det gick kanonbra, testade först att byta rätt av utan att byta kretskortet, men det fungerade inte.
Du kan ju inte förstöra nåt genom att prova, det enda som sker är att läsaren inte fungerar.
Bookmarks