Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Kinect update?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Kinect update?

    Har instalerat den nya 12611 och pluggar in "knäckten",får till svar att jag ska updatera.
    Vad göra?,jag spelar inte xbox-live så den kommer inte ut på nätet.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är bara installation till hårddisken av lite extra skit som behövs, typ den där sekundära kinect menyn
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tackar.Då är det bara att googla på "lite extra skit till hdd" då.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nja, det kommer inte hjälpa dig... men det är i princip den här special menyn som Kinect använder (den du kan kontrollera med händer/röst och sådär, den som visades i samband med releasen av Kinect)

    Sen lär det vara lite grejer som inte fick plats i nanden som är till för att xboxen ska kunna kommunicera/kontrollera Kinecten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Jag hjälpte en kompis att jtagga hans box, la in senaste freeboot och senaste dashlaunch.. skulle testa kinect och då bad den om en update, tankade ner senaste från xbox själva, lade in den på ett usbminne och uppdaterade (hade lött ur R6T3 innan) utan problem sedan funkade både jtagget och kinecten!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Jag hjälpte en kompis att jtagga hans box, la in senaste freeboot och senaste dashlaunch.. skulle testa kinect och då bad den om en update, tankade ner senaste från xbox själva, lade in den på ett usbminne och uppdaterade (hade lött ur R6T3 innan) utan problem sedan funkade både jtagget och kinecten!
    Precis, det är ju en liten extra greja som Kinecten behöver som läggs på hårddisken men det kräver att man har 12611 kernel redan, du kan alltså inte bara köra in 12611 updaten!!!!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Precis, det är ju en liten extra greja som Kinecten behöver som läggs på hårddisken men det kräver att man har 12611 kernel redan, du kan alltså inte bara köra in 12611 updaten!!!!
    Man kan aldrig vara för tydlig

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Måste jag löda bort R6T3 för att kunna updatera ? eller kan man lösa det på nått annat sätt?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av el-rey Visa Inlägg
    Måste jag löda bort R6T3 för att kunna updatera ? eller kan man lösa det på nått annat sätt?
    R6T3 löder man bort för att förhindra att du av misstag uppdaterar och då förstör ALLT på konsollen, det vill säga gör det omöjligt att backa tillbaka till JTAG igen...

    Det är inte något krav att ta bort den... bara ett tips typ...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ja ha då var R6T3 borta,har tankat ner systemupdate på xbox hemsida,ska man lägga in den i någon speciell mapp eller instaleras den av sig själv?
    Efter updateringen ska jag göra nånting mer sen typ flasha nanden ingen eller nått sånt?
    Ni får ursäkta att jag kommer noob frågor,men jag hade jag inte haft 350km till Stockholm så hade psxcare fått gjort jobbet

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av el-rey Visa Inlägg
    Ja ha då var R6T3 borta,har tankat ner systemupdate på xbox hemsida,ska man lägga in den i någon speciell mapp eller instaleras den av sig själv?
    Efter updateringen ska jag göra nånting mer sen typ flasha nanden ingen eller nått sånt?
    Ni får ursäkta att jag kommer noob frågor,men jag hade jag inte haft 350km till Stockholm så hade psxcare fått gjort jobbet
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611) <--- såhär gör du för att uppdatera till 12611 på en JTAG:ad Xbox 360

    Därefter gör du som det står längst ner i guiden med uppdateringen som du laddat hem... finns länkat där till en annan guide jag skrivit, hur man använder filen du laddat hem... (första inlägget)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. nya 360 slim med kinect fråga
    By pyrus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 18:58
  2. Kinect på Samsung & Hitachi 79 ?? Hur
    By doo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-03, 08:48
  3. Kinect
    By Guitar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 22:49
  4. Kinect
    By hammond_ in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 19:44
  5. Kinect + Nya dashen + JTAG
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 13:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •