Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Ny möjlig Bluray Playback Fix!!!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Cool Ny möjlig Bluray Playback Fix!!!

    New Bluray Playback Fix After Downgrade:
    As posted here on Logic Sunrise there seems to be another fix for the bluray playback issue after downgrade.

    Movie playback Blu-ray after a downgrade

    As we learned recently, movie playback Blu-ray after having downgraded its PS3 is impossible, this is the firmware 3.41 must have changed. In fact it contains a bug that the developers trying to correct.

    To avoid this, the method is simple, downgraded your console firmware 2.10 or below, the procedure is the same except that the 2.10 firmware does not change so official. After that you just install via the XMB firmware 3.41 unmodified retail you can easily find on the Internet, as well as for 2.10.

    Do not take a firmware above 2.10 because you squeeze forced to change the HDD temporarily (to be upgraded in laps3 3.41) because the console hangs when retrieving data.

    This test was performed on a 60GB model so for those who want to try on a different model than it is at your own risk.

    http://www.ps3hax.net/2010/12/new-bl...ter-downgrade/

    Nån skulle testa och bekräfta?
    Last edited by StoLLy; 2010-12-10 at 19:30.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag kan testa detta ikväll på min 40gigare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Liten update;

    provat följande mjukvaror:

    2.10 -> 3.41 = Fail
    1.90 = fail ska se om det går efter update till 3.41, men tvivlar starkt på det just nu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Lite framgångar iaf;

    Körde in officiella 3.41... konsollen går igång och allt sådant där och är i 3.41... men jag får felmeddelandet "This video cannot be played. (80029962)"

    Det är iaf bättre än "This system is prohibited from playing........."
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Denna fix har andra provat sig på men inte fått o fungera...
    Het potatis här:
    http://psx-scene.com/forums/f6/warni...playback-72562
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Nånting nytt, EcliPS3 Downgrader Updated - No loss of Blu-ray playback. http://psgroove.com/content.php?524-...u-Ray-Playback
    Last edited by StoLLy; 2010-12-13 at 16:53.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av StoLLy Visa Inlägg
    Nånting nytt, EcliPS3 Downgrader Updated - No loss of Blu-ray playback. http://psgroove.com/content.php?524-...u-Ray-Playback
    So the EcliPS3 team came through on their promise and released a AIO payload/downgrader tool. And they have made a big promise, no removal of bluray playback with their downgrader. Now I tested this on NTSC PS3 120gb Slim because I had a backup of all my dev_flash files but there was no need. I tested 9 bluray's and all worked perfectly. Now I am not promising that this will work for everyone like the team says but I can testify for myself and it works fantastic. Not surprising from the first team with the "Import Paylod/Hex Option" IMO. So many have followed suit that it isn't funny when it was an included feature with this dongle from day one. So go grab yours for around $10 USD or less shipped or just wait till everyone again follows suit of the EcliPS3 team and repairs their downgraders.
    Det som den här killen/tjejen testat är typ samma för ALLA, det är bara vissa tjocka modeller som tappar Blu-ray film stödet... värdelöst att hålla på säga "det fungerar!!!" när man har en maskin som det aldrig varit några problem med... >_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det som den här killen/tjejen testat är typ samma för ALLA, det är bara vissa tjocka modeller som tappar Blu-ray film stödet... värdelöst att hålla på säga "det fungerar!!!" när man har en maskin som det aldrig varit några problem med... >_<
    Haha helt vardelöst ju! Läste bara texten snabbt btw...

Liknande diskussioner

  1. Min ena ps3 knäckte min andra ps3s bluray spelare
    By frizzby in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 17:34
  2. avi playback
    By Mevvan in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 10:18
  3. PS3.Exploit.Run.BluRay.Backups.via.Swap.PS3-H3R3T1C
    By razor1394 in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 02:48
  4. Trasig PS2, möjlig rep ...
    By Begga in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 01:25
  5. Messiah och DVD-playback
    By Diabolo in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 20:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •