Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Ps3 ftp

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    18

Ps3 ftp

Tja, råkade inhandla ett nytt ps3 idag som faktiskt kom med 3.41 förvånad man blev. Själva jailbreakningen var ju inga problem men sen kom jag till detta med att föra över mina backuper från datorn till ps3an.

Använder just nu PS3ftp och det fungerar ju lite si så där tycker jag.. Får starta om det flera gånger osv.

Hur gör ni? För detta var ju inge roligt.
    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

Xbox 360 Slim som väntar på lösning
    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag kör med Filezilla, 1 anslutning och inte 2 (som standard är) samt send keep-alive
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Respekt
    18
    Jag körde med Ps3 FTP server på Ps3an och WinSCP på datorn, funkade perfekt

EDIT: gör nätverks inställningarna manuellt i PS3an och välj 100 eller 1000fullduplex. ett litet tips bara

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    gör nätverks inställningarna manuellt i PS3an och välj 100 eller 1000fullduplex. ett litet tips bara
    Fungerar bara om övrig hårdvara stödjer det, bästa är att köra automatiskt om man inte vet vad man sysslar med vad gäller nätverk, eller om man är osäker på huruvida övrig hårdvara klarar av fullduplex...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Fungerar bara om övrig hårdvara stödjer det, bästa är att köra automatiskt om man inte vet vad man sysslar med vad gäller nätverk, eller om man är osäker på huruvida övrig hårdvara klarar av fullduplex...
    jag kan ingenting om nätverk och de gick smärtfritt. fick svin dålig hastighet utan fullduplex

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Blackbox på PS3 och WinSCP på datorn. Fungerar felfritt, dock segt som fan

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    jag kan ingenting om nätverk och de gick smärtfritt. fick svin dålig hastighet utan fullduplex
    Majoriteten hårdvara klarar fullduplex idag, men har man inte fullduplex både på datorn och i router/switch kommer det inte fungera att köra...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    18
    ok.. kör ju med ett double N+ trådlöstnätverk hemma. Fast kan ju iofs köra med kabel från htpcn.. får pröva detta.. Tack för svar
    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

Xbox 360 Slim som väntar på lösning
    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag kör med Gaia och då jag är en lat jävel så har jag backupper på en USB disk som jag lätt kan flytta
    Från USB till Intern HDD o sen tvärtom om det behövs tycker jag funkar för mig.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner