Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: undrar ps3 jailbreak spel etc,etc

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    19

    undrar ps3 jailbreak spel etc,etc

    ringde innan idag ja är snart 40 år o hänger inte alls med i svängarna på ps3 ställ frågor på forumet blev ja tillsagd då och det gör jag nu.

    jag vill ha en ps3 ihop med mina 3 pojkar,vi vill kunna spela spel och kolla på bluray om det går

    jailbreak och ps3 key vilket är det bästa och lättaste för oss att använda om vi bara ska göra det som ja skrivit ovan. (fördelar/nackdelar) eller vad skiljer ?

    har redan några backup spel liggandes är det bara att köra in dom på extern hdd och köra.eller ska man patcha med mera ? i så fall enklast möjliga guide

    om jag spelar backup1 och efter ett par timmar vill pojken spela backup2 måste man då ev up/down version på ps3 för att spelet ska funka.

    kan man "kriga" online eller är man rökt då ?

    finns det någon lista på spel som är kollade så att det är ide att ta "backup" på. så man vet att dom funkar.och inte slösar massa tid på det.


    återkommer med mera Gubb dumma frågor

    hoppas på enkla bra svar och guider gärna på svenska

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    15
    Tjena gubbfan, läs tråden "jailbreak för dummies" så får du reda på det mesta du behöver veta.
    Men online funkar inte att spela. Och du behöver aldrig upp eller nedgradera för att byta mellan spel, men dom allra nyaste spelen tex Gran turismo 5 funkar inte än sålänge eftersom dom kräver uppgradering. Men finns ju tillräckligt många spel att sysselsätta sig med tills man lyckas komma på en lösning på detta.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    19
    kommer man inte ut online ens ? eller blir man bannad eller hur menar ni ?

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    För att spela online så krävs senaste uppdateringen, 3.55, och man har inte ens lyckats hacka 3.50 än. Det som gäller för jailbreak är 3.41 och neråt. Lite då och då släpps de dock PSN spoofs så man kan gå online, men Sony brukar vara ganska snabba att täppa igen dessa kryphål. Det har inte rapporterats att någon blivit bannad än, iaf inte så vitt jag vet, men man vet aldrig om de kommer en ban wave i framtiden. Så om du jailbreakar så får du vara beredd på att du kan bli bannad.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    19
    men vanliga orginal är helt ok att spela online med eller ?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    men vanliga orginal är helt ok att spela online med eller ?
    Det går inte.

    För att gå online måste man ha senaste version av systemet i sin ps3. Idag är det 3.55
    För att jailbreaka måste man ha 3.41
    Det går idag att nergradera från 3.42 eller 3.50 men det finns ingen downgrader för 3.55.

    Så för att gå online måste du uppgradera till 3.55 och sedan är du fast där och kan varken nergradera eller jailbreaka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    19
    shit...är det nått annat på G ? så att även det kommer att fungera ?

    föresten uppdaterar ps3 sig självt till 3.55 eller frågar den först om man vill uppdatera ?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kristallkulan är på service, kan inte svara på vad som kommer fungera eller ej i framtiden.

    PS3 frågar om du vill uppdatera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kristallkulan är på service, kan inte svara på vad som kommer fungera eller ej i framtiden.

    PS3 frågar om du vill uppdatera.

    det förstår jag tänkte att någon kanske hört något trovärdigt rykte eller liknande.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Trovärdiga rykten i den här branchen är väldigt sällsynta, iaf på PS3 sidan... Allting tas med en nypa salt tills det bevisats (iaf av folk som vet hur det ligger till, det vill säga inte hem användare som inte riktigt hänger med)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Som Swizzy säger så ska man ta rykten med en nypa salt. Det går heta rykten nu om att X3Max dongeln kommer få stöd för 3.50, men många hackers inom PS3 scenen är eniga om att de rör sig om en bluff. Det sägs dock att X3Max teamet kommer gå ut med officiell information om 3.50 stödet imorgon, så vi får vänta och se vad som sägs då.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    90
    Respekt
    21
    om ni är 4 personer som slåss om 1 konsoll föreslår jag att ni köper en till konsoll som ni kör ONLINE med å kör då med version 3.50/55. och kör sedan den andra offline jailbreakad fw 3.41. föreslagsvis att ni kör den utan nätverk så att ni bombsäkert inte uppgraderar av misstag. både ps3an och t.ex Gran Turismo 5 frågar om man vill uppdatera Firmware! däremot kan man uppdatera spelens mjukvara. då kan man ju exempelvis slå på wlan tilfälligt för att kolla om man kan uppgradera spelens mjukvara.

Liknande diskussioner

  1. Ps3key vs jailbreak vs android etc
    By gheno in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 15:35
  2. Linux + Jailbreak?
    By Bj0k in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 09:09
  3. Jailbreak FW 2.2.1
    By Barritus in forum iPhone
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 17:55
  4. Jailbreak
    By Bugz in forum iPhone
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 14:17
  5. för er som undrar vilka spel man kan få vilken update i
    By nimrath in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 12:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •