Finns de något program som möjliggör uppspelning av dvd film iso filer på PS3. tänker på nåt liknande som fanns på XBOX. dvd to PS3? Altså om man kan lägga in iso filerna på hårdisken.
Finns de något program som möjliggör uppspelning av dvd film iso filer på PS3. tänker på nåt liknande som fanns på XBOX. dvd to PS3? Altså om man kan lägga in iso filerna på hårdisken.
Tyvär känner jag inte till något program som man kör på PS3:an för att köra iso's där, och inte heller känner jag till ngt program som kan föra över till hårddisken (fungerar inte att bara slänga över)
Däremot vet jag att du med PS3Media Server kan spela upp ISO filer av DVD och Blu-ray filmer, detta över nätverk... du kan då även kopiera över filmen till hårddisken!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Okej! Hur går man till väga då? Hur kopierar jag över?
Steg 1. Ladda hem och installera PS3 Media Server
Steg 2. Koppla in PS3:an i ditt lokala nätverk
Steg 3. Gå in under video på PS3:an och leta upp PS3Media server (till den datorn du vill kopiera från)
Steg 4. Leta upp filmen du vill kopiera
Steg 5. Tryck på trekanten /\ och välj copy
Steg 6. Vänta lite medans ps3:an kopierar filmen...
Steg 7. Hoppa ut ur menyerna så du kommer längst ut så hittar du videon där längst ner under video
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Klistra? why?
Google is your friend!
Bookmarks