Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 33 av 33

Diskussion: Xbox 360 flagga men NAND

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
    Hur tar man bort den då?? Hur går det till?? Måste man löda och grejor eller är det mjukvara?
    Lödningar + mjukvara

    Citat Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
    Kan man spela Xbox Live med ett xbox som har blivit flaggat av AP 2.5 eller hur gör man för att bli av med det?? Eller går det?
    Svårt att säga, men troligen ja... om du inte blivit flaggad för något annat också...

    Citat Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
    Vill ta bort flash på xbox och börja Live.
    Gratz, det är inte möjligt att bli 100% livesäker efter modden, det finns risk för ban även om du återställer säkraste är att köpa ny box och köra online med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    dragonslayer Guest
    länken i första meddelandet fungerar för uncripple.. vilket får xboxen att glömma att den är flaggad/bannad..

    Vilka är dom andra filerna förutom secdata.bin som modifieras?
    jag har aldrig hört något om det tidigare och nu vill jag ju förståss veta vilka det är eller var man kan finna information om detta?

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    länken i första meddelandet fungerar för uncripple.. vilket får xboxen att glömma att den är flaggad/bannad..

    Vilka är dom andra filerna förutom secdata.bin som modifieras?
    jag har aldrig hört något om det tidigare och nu vill jag ju förståss veta vilka det är eller var man kan finna information om detta?
    kommer inte ihåg vad det var jag tänkte på då, men tror jag kan ha missuppfattat lite info då... det är secdata som innehåller informationen om x värdet, dae.bin är också en faktor kring AP25, men den innehåller bara tabellerna för AP25
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Dumpning av NAND
    By efex in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 22:41
  2. CPU Key and NAND
    By jay20 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 08:56
  3. Nand recovery?
    By ushi in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 09:31
  4. Skrivskydda NAND
    By sc654 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 10:25
  5. Skrivskydda NAND
    By sc654 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 10:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •