Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Splitta filer över 4GB

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Splitta filer över 4GB

    Splitta filer som är över 4GB? Vilket program är bäst och lättast att använda? Behöver också FTP va?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du behöver enbart splittra filerna om du ska föra över dom till USB hårddisk formaterad i FAT32... i vilket fall du inte kan starta dom spelen ändå du behöver då inte ha FTP...

    Interna hårddisken på PS3:an har ett filsystem som saknar filstorleksbegränsningar så vitt jag vet, PS3:ans operativsystem bygger mer eller mindre på linux
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du behöver enbart splittra filerna om du ska föra över dom till USB hårddisk formaterad i FAT32... i vilket fall du inte kan starta dom spelen ändå du behöver då inte ha FTP...

    Interna hårddisken på PS3:an har ett filsystem som saknar filstorleksbegränsningar så vitt jag vet, PS3:ans operativsystem bygger mer eller mindre på linux
    Extern HDD=Splitt
    Intern HDD=FTP

    Har jag förstått rättt?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Yep... men du kan inte köra spel med splittrade filer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Yep... men du kan inte köra spel med splittrade filer
    ...om man inte använder PS3Splitter och GAIA Manager..

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av LowDead Visa Inlägg
    ...om man inte använder PS3Splitter och GAIA Manager..
    Jasså, och Gaia bygger ihop filerna igen on the fly då eller?? PS3 spelen är inte kodade för att leta efter splittade filerna

    Special support for big files in FAT: it splits files >= 4GB using .666xx fragments (if the file is name.ext, the file splits as name.ext.66600, name.ext.66601,...). This file is not bootable and it is marked using '_' as folder prefix. The file is joining when you copy it to hdd0 device
    saxat från http://www.ps3-hacks.com/file/167...
    Last edited by Swizzy; 2010-12-13 at 20:58.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Vad jag har förstått så ska den "laga" filerna on the fly.. Jag reserverar mig dock för att det kan vara så att man måste med Gaia kopiera från externa till interna och den lappar ihop då, för jag har inte själv testat detta.. men iaf så som jag har läst och förstått skall det funka on the fly

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Läs det jag kopierade in från beskrivningen av Gaia managers features... jag la till lite BB koder för att du ska kunna se mer specifikt vad jag syftar på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Yep... men du kan inte köra spel med splittrade filer
    Hur löser man detta då?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av StoLLy Visa Inlägg
    Hur löser man detta då?
    Lägger in spelen på interna hårddisken som dom är?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tack Swizzy, nu föll sista pusselbiten på plats

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Gaia splittar BD skivor när filer överstiger 4Gb automatiskt o lägger dessa på USB HDD i en _Speletsnamn
    Dessa kan inte köras föräns man fört över till interndisk via Gaia igen

    Hittar du splittade filer så lägg dessa på USB disk o för över till intern via Gaia.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Open manager´s senaste 2.1H skall klara samma som gaia, vad jag läst, men kan ha fel.
    Och den splittade inte Tekken 6 korrekt.
    Sen finns programmet ps3arc som splittar endast .arc filer.
    Funkar inte så bra om det är en .demo fil på 9 gb!

    Detta funkade bra för mig utan att ha spelet förinstallerat, när jag testade med bland annat metal gear solid 4!
    ( Spel som killzone 2 måste dock vara installerat! )

    Läs!
    DETAILED TUTORIAL ON HOW TO PLAY PS3 BACKED UP GAMES WITH FILES LARGER THAN 4GB USING FILEMANAGER:

    Take ur file(s) (larger than 4gb). Let's say its called "bigfile.ext". Use any splitting software (e.g. HJSplit) and split it to files smaller than 4096MB (4GB).

    u'll end up with "bigfile.ext" which is a ".001 file" and several other files like "bigfile.ext.002", "bigfile.ext.003", "bigfile.ext.004", etc...

    The trick here is to change the extension of the first file ("bigfile.ext.001") to just "ext". IF YOU DON'T DO THIS, although it's not named "bigfile.ext.001" it is a .001 type file, and WHEN U COPY IT TO YOUR INTERNAL HDD, YOUR MAIN FILE WILL END UP BEING "bigfile.ext.001" which u do not want. U want just "bigfile.ext" inside your internal HDD.

    In order to change this extension, u have to go to *control panel, *folder options, and uncheck "hide extensions for known file types" under the VIEW menu. That'll make the name of bigfile.ext show as "bigfile.ext.001". Now u just have to delete the .001 part and agree to run the risk of making the file useless.

    Change the rest of the files to #.part like this:
    "bigfile.ext.002" to "bigfile.ext.1.part"
    "bigfile.ext.003" to "bigfile.ext.2.part"
    "bigfile.ext.004" to "bigfile.ext.3.part" ... and so on...

    replace the main unsplitted file with all ur new files, and copy the game folder to your external HDD, and then from it to your internal HDD using filemanager. The game will work no prob. Tested with Uncharted

    ENJOY!!


    Note: Confirmed working on GoW 1+2 collection perfect! (been playing it after bosses on both to test)


    http://psx-scene.com/forums/f187/how...2/index13.html
    Last edited by TaxiTitan; 2010-12-16 at 21:05.

Liknande diskussioner

  1. Filer över 1 GB går ej?
    By GreatMorpheus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-09, 14:32
  2. Hur för man över .avi filer??
    By Wizardspike in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-09, 19:34
  3. filer över 4.1 gb
    By Postal in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-23, 10:57
  4. över för filer mellan två xbox??
    By jeger88 in forum SmartXX Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-27, 12:32
  5. Föra över filer
    By eek in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-17, 16:06

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •