Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Blåst?

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0

Blåst?

Hejj

Köpte nyligen ett xbox360 över ******* som påstods vara Jtaggad. Pratade en del med säljaren och han verkade veta vad han snackade om. Fick hem det men det är dock precis som ett vanligt 360, dock är dasboarden fortfarande D:2.0.1261 - K:2.0.1261, fastän jag spelat nyare spel på den. Producerad 2009-02. Huvudanvändaren är låst med lösenord och hittar inga spår av en loader eller någonting utöver det vanliga.
    I.o.m att dashboarden inte uppdateras av nyare spel är den uppenbarligen inte helt bakom flötet. Några tips på vad som kan göras?

PS: Ja jag är godtrogen, och nej säljaren svarar inte längre när jag ringer till honom

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Provat starta konsollen med eject funktionen och låta den starta upp medans trayen är ute? om konsollen verkligen är JTAG:ad kommer den att starta Xellous som är Linux loadern

Att dashboarden ser ut precis som vanligt är fullständigt normalt, att du har 12611 kernel/dashboard är också normalt, du har om den är JTAG:ad Freeboot 0.04
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Inget utöver det vanliga händer när jag gör det.
    Om den var helt omoddad borde väl db uppdateras när jag kör nyare spel? Försöker utröna exakt vad jag sitter på här och wtf jag skall göra åt det ^^

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Om den bootar upp i vanliga dashboarden när du startar med eject knappen och låter den åka ut med trayen har du tyvär en original maskin...

db (databas?) uppdateras??? nja, asså du har ju redan senaste dashboarden; 12611... finns ingen nyare ännu och den finns endast tillgänglig från nätet... (ej spel)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Ja se där! löl

Liknande diskussioner

1. har jag blivit blåst?
    By Mahjar in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 00:18
  2. jag är nog blåst/superdisc
    By mekholm in forum X-BOX Spel/Mjukvara