Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Problem med ftp

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0

Problem med ftp

Kan koppla upp mig via ftp, men verkar som jag sedan får problem med filrättigheter. Lyckades kopiera en katalog till HDD1, men filerna i katalogen följde inte med. Sedan när jag försöker göra delete på katalogen, deletas den inte. Listar jag filerna på HDD1, står det typ -d---------. Har ni några idéer vad som är fel?
    Jag har försökt chmod'a, men det tar inte, ungefär som att user:xbox, pass:xbox inte har fulla rättigheter.

Xbox'n Jtaggades av er (psxcare) förra veckan fredag.

Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Respekt
    16
    Jag har samma problem i FSD (1.2 samt 2.0). Jag kör med XM360 - det funkar klockrent

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av binglan Visa Inlägg
    Kan koppla upp mig via ftp, men verkar som jag sedan får problem med filrättigheter. Lyckades kopiera en katalog till HDD1, men filerna i katalogen följde inte med. Sedan när jag försöker göra delete på katalogen, deletas den inte. Listar jag filerna på HDD1, står det typ -d---------. Har ni några idéer vad som är fel?
    Jag har försökt chmod'a, men det tar inte, ungefär som att user:xbox, pass:xbox inte har fulla rättigheter.

Xbox'n Jtaggades av er (psxcare) förra veckan fredag.
    Vad körde du med för Server program? (XEXMenu eller XM360 är att rekomendera...) Vad körde du för FTP klient?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2009
    Respekt
    0
    Server XEXMenu och klient testade jag FileZilla samt windows text baserade ftp klient. Ska testa XM360.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hmm, jag kör också XEXMenu som server och Filezilla, jag har aldrig haft ngra problem med permissions o.O
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Respekt
    16
    FileZilla "ska" fungera klockrent som klient, så felet ligger nog inte där (även med automatiska inställningar ska det fungera bra). Testa XM360 då (XeXMenu's FTP har jag aldrig fått att fungera öht.)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    FileZilla "ska" fungera klockrent som klient, så felet ligger nog inte där (även med automatiska inställningar ska det fungera bra). Testa XM360 då (XeXMenu's FTP har jag aldrig fått att fungera öht.)
    Kör med Aktivt läge så fungerar det bra kör du passivt fungerar det inte...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kör med Aktivt läge så fungerar det bra kör du passivt fungerar det inte...
    Mystiskt... jag krö passivt, och det fungerar? kopplad via router. varje gång jag loggar in "Entering passive mode" fungerar dock perfekt.

tillägg; kör ju dock enbart genom interna nätverket. Kör man utifrån så fungerar det självklart inte då port 21 inte är redirectad.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Mystiskt... jag krö passivt, och det fungerar? kopplad via router. varje gång jag loggar in "Entering passive mode" fungerar dock perfekt.
    Det går att ansluta, men du kan inte gå ner i kataloger och sådant... du säger ju själv att du inte fick det att fungera med XEXMenu?? det är för att du kört passivt...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    tillägg; kör ju dock enbart genom interna nätverket. Kör man utifrån så fungerar det självklart inte då port 21 inte är redirectad.
    Det beror lite på hur man kopplat min router släpper ut allt som ansluter till det ena trådlösa nätverket direkt ut på nätet, så kör man så blir det inte internt hur man än vrider och vänder på det
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det beror lite på hur man kopplat min router släpper ut allt som ansluter till det ena trådlösa nätverket direkt ut på nätet, så kör man så blir det inte internt hur man än vrider och vänder på det
    UPnP? that sucks Eller har nog mer med DHCP att göra iofs

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    jag kör passive mode på uploading med flashfxp, fungerar fint med både xexmenu och freestyle dash. har blockat all utgående access mot nätet i router och kör enbart internt, fungerar även om jag tar bort den blocken.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner