Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Xbox 360 HDD 120GB

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Red face Xbox 360 HDD 120GB

    Tjenare jag har en 120GB HDD på mitt elite som har slutat fungera, det står bara unformatted i xbox 360 efter man har formaterat den, men den fungerar perfekt i datorn och hdd verkar inte ha krachat. men jag öppnaden den för att formatera om hela hdd jag stoppade den i en dator och på började, jag använde Winhex och sparade hddss.bin från den. Jag renade hela hdd och sedan la jag tillbaka hddss.bin informationen i sector 16. sedan så lägger jag till Partion 0 1 2, och sedan tar jag bort LNB från den(så att den kan synas i xboxet) sedan stoppar jag tillbaka den i xboxet och jag formaterar den. Sedan står det bara Unformated när formateringen är klar??WFT?? HDD är hel men vad händer, ok den kanske är trasig så jag bestämmer mig för att skicka tillbaka den till MS (dumt att inte göra det från början, gjort är gjort) jag sätter tillbaka klistermärket på hdd nu kommer fårgorna kommer MS att märka att jag har varigt i hdd och rotat? eller kommer de göra samma som jag märka att den inte går att formatera? kommer jag få en ny?? någon som har någon idé om vad som händer när det står unformatted?


    snälla hjälp!!!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Är garantisigillet påverkat så märker de defenetivt av det och om du haft för mycket fingeravtryck innanför skalet
    Vi har sigill för HDD´s vi kan sälja för 250 kr *Inte original och det är väl en liten chansning där med*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    ok, men det märker inte att jag har varigt inne i hdd?? så jag behöver igentligen bara klistermärket och ta bort atta fingermärken från insidan? sen är det bara att skicka iväg den. jag har en hdd med en helt klistermärke går det?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Så länge den ser ut som när du köpte den så borde det inte vara några problem alls inom ett år.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
    ok, men det märker inte att jag har varigt inne i hdd?? så jag behöver igentligen bara klistermärket och ta bort atta fingermärken från insidan? sen är det bara att skicka iväg den. jag har en hdd med en helt klistermärke går det?
    Det beror lite på hur skruvarna ser ut och samt sigillet, ser skruvarna ut som stryk eller liknande (om du använt fel storlek på skruvmejsel t.ex.) kommer dom definitivt märka det, samma med sigillet, ser det OK ut... som den gjorde från början... ser dom det inte heller... vad gäller det du gjort på hårddisken vet man aldrig vad ms kan göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det beror lite på hur skruvarna ser ut och samt sigillet, ser skruvarna ut som stryk eller liknande (om du använt fel storlek på skruvmejsel t.ex.) kommer dom definitivt märka det, samma med sigillet, ser det OK ut... som den gjorde från början... ser dom det inte heller... vad gäller det du gjort på hårddisken vet man aldrig vad ms kan göra


    Men jag har ju återställt den från scratch och återställt hddss.bin till orginal vad mer kan de se det är ju inte så att de har någon special tillverkad hdd som loggar allt du gör på den

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
    Men jag har ju återställt den från scratch och återställt hddss.bin till orginal vad mer kan de se det är ju inte så att de har någon special tillverkad hdd som loggar allt du gör på den
    återställ den så nära original det går och givetvis ska den ser orörd ut. skicka in och håll tummarna.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    återställ den så nära original det går och givetvis ska den ser orörd ut. skicka in och håll tummarna.
    Hur stor är chanserna, % mässigt?? Brukar de inte titta in i hdd eller vad?? Är det bättre att köpa en ny WD 120gb hdd??

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Beror på hur snyggt du plockat ihop den o hur trötta de är när de tittar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av follo1992 Visa Inlägg
    Hur stor är chanserna, % mässigt?? Brukar de inte titta in i hdd eller vad?? Är det bättre att köpa en ny WD 120gb hdd??
    högre % att det funkar om den ser orörd ut antagligen.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ok men den ser oröd ut. Men hur mycket kommer MS ta för avgift för frakt om de upptäcker att jag har öppnat den?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Troligtvis ingenting, jag har skickat in konsoller till dom för reparation som dom sedan nekat... det har inte kostat mig ett öre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Bra, då litar jag på dig

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det är väl ändå slumpen som avgör om du vart inen o grottat i den och återställt den
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Xbox - X-ecuter 2 PRO - 120GB-hårddisk - många spel - program
    By Tcip-probablyhacked in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 12:10
  2. XBOX modifierad med Aladdin Advance 64 + 120GB HDD
    By mundus in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-08, 23:23
  3. Chippad xbox,120gb Segate,Samsung dvd.
    By Samiuss in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 23:35
  4. Ny 120GB IBM 180GXP!!!
    By SPeeD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 03:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •