Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Waves patchning av Fable3 och senare spel

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16

    Waves patchning av Fable3 och senare spel

    Det har varit ett tag sen jag brände ett xbox 360 spel sist och mycket har väl hänt de senaste månaderna.

    Min fråga är; går det att "fulpatcha" de nyare spelen till wave 3?

    Jag har nämligen gamla 1.5 iXtreme fw och en bannad konsol. Jag har inte den senaste kinect uppdateringen utan den uppdateringen där man återfick möjlighet att installera spel på hdd.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    För att kunna spela AP25 spel måste du har LT+ i dagsläget (Fable III går att spela även utan LT+ då den inte kräver högre än 9199)

    Det går INTE att patcha ner AP25 spelen så dom fungerar... det är en ny check i dashboarden som görs mot skivan som kallas "AP25" och går ut på att läsa sektorer på skivan som inte går att kopiera (vilket man lyckats kringå genom att extrahera svaren som dashboarden vill ha istället för att försöka få in dom på skivan; man lägger då istället svaren som dashboarden vill ha på skivan)

    Men alla andra spelen som inte innehåller AP25 (och inte är kinect spel) kommer fungera med så kallad Wave patchning ja... dock skulle jag rekomendera att du uppdaterar till LT+ även om du inte spelar på live...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    jag körde fable 3 innan senaste uppdateringen. uppdaterade efter ett tag. vad innebär det? just nu spelar det ingen roll för mig då min apparat gick sönder kort därpå *insert konspirationsteori här*, men för andra kanske det spelar roll.
    spelar inte live dock.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Vad innebär vad?

    Om du undrar hur det kommer fungera nu efter update av dash så ska spelet fortfarande fungera, det ska enligt vad jag hört inte aktiveras förrens du kört in title update typ...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 Waves Patcher problem !!
    By krille111 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 35
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 09:39
  2. Tar JTAG-konsoller alla waves?
    By puttekk in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 15:55
  3. Waves?!
    By hampfred in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 10:14
  4. Stealth patchning!
    By chappell in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 11:09
  5. Patchning av spel/program för HD / Progressive scan
    By Malw in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 59
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 00:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •