Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Inget ljud alls efter downgrade

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0

Inget ljud alls efter downgrade

Igår införskaffade jag ett ps3Key och Downgradade mitt PS3slim från 3.50 till 3.41 och allt gick kanon. Men nu när jag ska ska spela mina spel från Blueray eller dom jag har på min externa hårddisk så fungerar helt plötsligt inte ljudet.Jag läste om att det kan bli problem med ljudet från Blueray spelaren efter downgrade men inte från den externa hårddisken.Där är inget systemljud över huvudtaget.Hoppas att någon vänlig själ kan ge mig några tips på vad jag ska göra för att få det att fungera igen. Jag ansluter Ps3:an med en hdmi till tv:n.
    Hjälp !

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Provat reseta bild läget?

Vad använde du för pup fil?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Provat reseta bild läget?

Vad använde du för pup fil?
    Hej och tack för att du försöker hjälpa mig.

" reseta bildläget" ? hur gör man det ?

jag laddade ner en modified 3.41 PUP men jag vet inte om det var rätt fil.Har du ett bättre förslag på var jag kan ladda ner "rätt" fil från.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Får du bild men inget ljud så prova gör en återställning i system menyn på din ps3a. därefter ställer du in att du vill ha ljud via HDMI.

Det borde fungera.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Får du bild men inget ljud så prova gör en återställning i system menyn på din ps3a. därefter ställer du in att du vill ha ljud via HDMI.

Det borde fungera.
    Har provat det men det fungerade inte. Jag tänkte ladda ner en annan pup fil och göra om allt från början och se om det kanske löser det hela eller vad tror ni ???

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Skadar inte att prova.
    Ta 3.41 filen från ps3-hacks.com under download och firmwares så får du den jag använt som fungerar för mig iaf.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Skadar inte att prova.
    Ta 3.41 filen från ps3-hacks.com under download och firmwares så får du den jag använt som fungerar för mig iaf.
    Tack för hjälpen!

Sitter på jobb just nu så det får bli ett "nattjobb" efter Spartacus i kväll.
    Jag kommer tillbaka och berättar hur det har gått.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Skadar inte att prova.
    Du kan inte ha använt den rakt av, då den skiljer sig med flera mb från den som jag hade sedan tidigare (mot den vi har på jobbet)

Jag provade med den som är 3.41 BARA... det fungerar o köra så men... det failar med Blu-ray filmerna, det ger en error code istället för att säga att man inte får spela upp blu-ray film på den maskinen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Du kan inte ha använt den rakt av, då den skiljer sig med flera mb från den som jag hade sedan tidigare (mot den vi har på jobbet)

Jag provade med den som är 3.41 BARA... det fungerar o köra så men... det failar med Blu-ray filmerna, det ger en error code istället för att säga att man inte får spela upp blu-ray film på den maskinen
    Kan jag används den som heter "PS3 Firmware 3.41 Modified for use with E3 Downgrade"
    till mitt PS3Key ?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av kananga Visa Inlägg
    Kan jag används den som heter "PS3 Firmware 3.41 Modified for use with E3 Downgrade"
    till mitt PS3Key ?
    Ja det kan du det har jag gjort
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Ja det kan du det har jag gjort
    Måndag morgon och jag sitter på jobb och är lack !
    Flashade om med "PS3 Firmware 3.41 Modified for use with E3 Downgrade" men inte fan fick jag fram något ljud ändå.Har ni fler förslag på vad jag kan göra så får ni hemskt gärna komma med dom. Tack på förhand ,.

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kananga Visa Inlägg
    Måndag morgon och jag sitter på jobb och är lack !
    Flashade om med "PS3 Firmware 3.41 Modified for use with E3 Downgrade" men inte fan fick jag fram något ljud ändå.Har ni fler förslag på vad jag kan göra så får ni hemskt gärna komma med dom. Tack på förhand ,.
    Tjena det är jag igen

Nu är det fixat (det är min TV som är fucked up.
    Jag kör nu bilden via hdmi kabeln och ljudet via Analog: AV MULTI OUT till stereon.

Tack o hej

Liknande diskussioner

1. Inget ljud
    By Jens Olsson in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 09:36
  2. Filmer slutade funger efter downgrade!
    By tajroo89 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 00:57
  3. Mitt chippade pstwo tar inget spel alls..
    By Yngwie in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 17:35
  4. Inget ljud efter chippning !
    By P_zY_mO_n in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 21:51
  5. Xbox startar inget alls
    By majky in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 18:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner