Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 31

Diskussion: Spela Alla spel på xbox360

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Spela Alla spel på xbox360

    Hej alla .... tänkte skaffa mig ett chippat/flashat xbox360 ,, jag vill kunna spela alla spel tex i från usa asien osv , även ej "orginalspel" lägga på hdd ,, vad ska jag välja då för paket någon ??

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    men den här då , vad kan jag göra med den ?? http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1200&xSec=90

    Står inte så mycket info om vad XTREME LT+ firmware - senaste version gör för nått , kan jag tex spela orginal spel i från usa och asien ??

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av theswed Visa Inlägg
    men den här då , vad kan jag göra med den ?? http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1200&xSec=90

    Står inte så mycket info om vad XTREME LT+ firmware - senaste version gör för nått , kan jag tex spela orginal spel i från usa och asien ??
    För att göra maskinen regions fri måste den JTAG:as i dagsläget, det som flashningen gör är ge dig möjlighet att köra backups pretty much
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av theswed Visa Inlägg
    men den här då , vad kan jag göra med den ?? http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1200&xSec=90

    Står inte så mycket info om vad XTREME LT+ firmware - senaste version gör för nått , kan jag tex spela orginal spel i från usa och asien ??
    Och som läget är nu så är det enda du kan göra att titta på den röda köpknappen... inte lätt att hitta 360 som går att flasha nuförtiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Kanske värt att köpa en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=611003 och vänta tills det går att göra den regionsfri eller ??

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av theswed Visa Inlägg
    Kanske värt att köpa en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=611003 och vänta tills det går att göra den regionsfri eller ??
    Köpa och lägga på hyllan tills nästa generations konsoller släpps menar du?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    jo är det så illa får det bli så

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det lär ta ett bra tag innan man kommer fram till en STABIL lösning för att modda Slimens dashboard helt och hållet, den har nämligen dashboard checkar, dvd checkar etc. (av vad jag läste för ett bra tag sedan som c4eva hade skrivit på irc)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Då blir det ett slim 250gb ,, tänkte kolla i fall man kan spara lite och köpa i mellandags rean ....

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    klart du kan, men ju längre du väntar ju senare maskin får du och ju större risk är det att du får en som inte går att hacka vid senare tillfälle
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    står lite i valet och kvalet , funderar endå på en jtaggade så man kan spela spel i från usa och asien..

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    vilka xbox 360 är tillverkade före 2009-06-07 Någon som vet ??

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av theswed Visa Inlägg
    vilka xbox 360 är tillverkade före 2009-06-07 Någon som vet ??
    Jasper, Falcon, Zephyr, Xenon, Opus lust o vara lite mer specifik?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    ok sorry tex Elite 120gb och super elite 250gb tanken var att kanske köpa nått av dom och få det jtag .

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av theswed Visa Inlägg
    ok sorry tex Elite 120gb och super elite 250gb tanken var att kanske köpa nått av dom och få det jtag .
    Isåfall Elite... Super elite 250gb är tillverkade EFTER JTAG datumet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Isåfall Elite... Super elite 250gb är tillverkade EFTER JTAG datumet

    Så super elite går ej att få med jtag ??

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av theswed Visa Inlägg
    Så super elite går ej att få med jtag ??
    Nope, dom första kom väl november 2009? modernwarfare 2 boxarna... sen kom ju FF13 boxarna i år typ... innan dess fanns det inga super elite vad jag kan minnas
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    om jag minns rätt så kom det väl ut en annons i africa i oktober 2009 där de gjorde reklam för 250gb elite.. så november i sverige låter rimligt. alla dessa borde inkludera en dashboard som inte är hackbar även om man fått tag på den i ett annat land innan sverige fick den.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    om jag minns rätt så kom det väl ut en annons i africa i oktober 2009 där de gjorde reklam för 250gb elite.. så november i sverige låter rimligt. alla dessa borde inkludera en dashboard som inte är hackbar även om man fått tag på den i ett annat land innan sverige fick den.
    Oktober 2009 är i vilket fall som helst 4 månader efter datumet som gränsen går på... Juni månad 2009 är gränsen typ, sen vilken dag exakt är väldigt diffus
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    ok då är det elite 120gb som gäller , eller någon som har nått annat förslag ??

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av theswed Visa Inlägg
    ok då är det elite 120gb som gäller , eller någon som har nått annat förslag ??
    elite 120gb är en bra ide.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av theswed Visa Inlägg
    ok då är det elite 120gb som gäller , eller någon som har nått annat förslag ??
    En så tidig maskin som det bara är möjligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Någon som vet ca vad det kostar att få en maskin jtag ??

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av theswed Visa Inlägg
    Någon som vet ca vad det kostar att få en maskin jtag ??
    vi på PSXCare tar 700:- för att BARA JTAG:a maskinen, vill du ha den flashad samtidigt blir total summan 900:- (700 + 200)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Låter som ett rimligt pris , men varför ska man flasha den ??

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av theswed Visa Inlägg
    Låter som ett rimligt pris , men varför ska man flasha den ??
    Ifall du vill spela backuper från skiva eller om du vill läsa ner en backup till hårddisken.

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Ifall du vill spela backuper från skiva eller om du vill läsa ner en backup till hårddisken.

    ok tack då vet jag

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Är de lagligt med Jtags ? Köpte ett spel för ett tag sen som jag ej såg var ett NTSC spel och de funkar ju inge vidare. Och de går ej att få tag i som PAL. så vore ju bra om man kunde spela de.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Majbocken Visa Inlägg
    Är de lagligt med Jtags ? Köpte ett spel för ett tag sen som jag ej såg var ett NTSC spel och de funkar ju inge vidare. Och de går ej att få tag i som PAL. så vore ju bra om man kunde spela de.
    Det är som att fråga; Är det lagligt att chip trimma min bil?

    Ja, det är lagligt... sålänge du inte använder maskinen till att utföra olagliga handlingar och vad är det för något som är olagligt med att spela ett spel från en annan region?? det är som att säga: nej, din dvd spelare är regions fri, men du får BARA titta på svenska filmer!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Kan Jag spela Ntsc versioner på min Pal Xbox360
    By wickedog in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 23:15
  2. Chippa XBOX360 för att spela utländska spel?
    By wge in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 07:59
  3. Spela upp MKV på xbox360 :D
    By Blazo68 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 23:45
  4. Att Spela Xbox backups på Xbox360?..
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 90
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 00:31
  5. Spela alla låtar i en katalog utan playlist?(XBMC)
    By SnowJim in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-08, 16:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •