Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: LiteON 7485c hjälp !!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    LiteON 7485c hjälp !!

    Hej Grabbar

    har en LiteON 7485c som jag köpte för ett par månader och tänkte uppgradera den med hjälp av jungleflasher till senaste LT+ 1.1 (LTPlus-748v1.1.bin) ..problemet är att jag inte vet vilken ixtreme ver jag har på min Lite-On ,läste en manual där det står att om jag redan har en ixtreme 1.6 behöver jag ingen CK3 PROBE och bara köra med halv open tray med hjälp av "Dummy from iXtreme" i jungleflasher dumpa och flasha till senaste fw vertionen stämmer det? ..men hur blir det om man har nån LT 1.0 vertion ? gäller det samma sak med dummy for Ixtreme allternativet?

    allt hjälp uppskattas

    Mvh
    M

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    för ett par månader sedan, då borde du ha LT eller LT 1.1 LT kom i början av året....
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    för ett par månader sedan, då borde du ha LT eller LT 1.1 LT kom i början av året....
    nja när man tänker efter så var det väl i februari -mars... köpte hos er ..men hur blir det då ska man ändå strunta i ck3 probe eller inte efter LT ? vill gärna ha sista vertionen av LT 1.1 den kom förresten för2 veckor sen inte månader
    Last edited by Manator_666; 2010-12-17 at 21:38.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Manator_666 Visa Inlägg
    nja när man tänker efter så var det väl i februari -mars... köpte hos er ..men hur blir det då ska man ändå strunta i ck3 probe eller inte efter LT ? vill gärna ha sista vertionen av LT 1.1 den kom förresten för2 veckor sen inte månader
    LT+ 1.1 kom inte så länge sedan ja, LT 1.1 kom för flera månader sedan...

    Men ja, eftersom du har LT måste du löda... CK3 Probe version 1 hjälper inte, Version så måste du kapa banor och hålla på med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    LT+ 1.1 kom inte så länge sedan ja, LT 1.1 kom för flera månader sedan...

    Men ja, eftersom du har LT måste du löda... CK3 Probe version 1 hjälper inte, Version så måste du kapa banor och hålla på med

    ok jag förstår men bara en sista fråga ..jag köpte en ck3 probe v2 från er och undrar bara när jag ska löda tillbaka alla tracers och flasha med lt + 1.1 efter dumpningen av orig fw ? eller dumpa först och sen löda och sen erase och write har jag rätt? finns en massa information ute som är felaktiga vill bara ha lite klarhet innan jag kör vidare ..förstår att man ska kapa banor (trace) men vill veta om man ska fixa de tillbaka innan erase och write .!!!
    tack för allt hjälp !!

    btw så köpte jag en ny box med 8x series därför jag undrar ville inte öppna ny träd för det

    M
    Last edited by Manator_666; 2010-12-19 at 01:51.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Du dumpar först... därefter kan du löda ihop banorna igen så att dom är som "original" och köra liteon erase sedan skriva...

    Du måste inte laga banorna för att du ska kunna skriva tillbaka, men vissa läsare fuckar sig under skrivningen om banorna inte är hela...

    *tips* känns det helt fel läs på flera, och vänta på andras svar... e ganska sent så jag kanske inte tänker riktigt klart, kanske inte läser ordentligt vad du skriver heller och på så vis missuppfattar din fråga...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du dumpar först... därefter kan du löda ihop banorna igen så att dom är som "original" och köra liteon erase sedan skriva...

    Du måste inte laga banorna för att du ska kunna skriva tillbaka, men vissa läsare fuckar sig under skrivningen om banorna inte är hela...

    *tips* känns det helt fel läs på flera, och vänta på andras svar... e ganska sent så jag kanske inte tänker riktigt klart, kanske inte läser ordentligt vad du skriver heller och på så vis missuppfattar din fråga...

    tackar nu har jag fått mer klarhet ...tack för allt hjälp

    M

Liknande diskussioner

  1. LiteON 7485c Problem
    By radical2005 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 21:12
  2. Nya liteon
    By Henkad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 142
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 02:46
  3. Ny liteon?
    By bleppmasta in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 40
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 12:53
  4. Jungle flash liteon hjälp.
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 09:41
  5. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 00:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •