Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: lite frågor från mig igen...

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14

    lite frågor från mig igen...

    Hej alla glada!
    jag får en felkod 80010019 och eftersom google är min vän så provade jag där men...förståelsen är för liten....

    Jag tror att dom menar att man ska editera param nånting men eftersom jag ftp:at över spelet på den interna hd så kan jag inte det?? eller kan jag installera editeringsprogrammet på ps3?
    jag provar att starta med gaia och backup manager men får samma felkod.
    en del svar på googlande var att man kanske skulle prova med ngt som heter hermesv 4?
    vad tror ni?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    assasin creed brotherood är spelet och param:et var .341

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av psx-scene
    DO NOT USE DISCLESS MODE! IT COULD FUCK UP YOUR FILE SYSTEM!

    DO NOT SIGN ONTO PSN WITH THE BLES VERSION OF THIS GAME. IT ISN'T OUT UNTIL FRIDAY!

    3.50 SPOOF IS NOT REQUIRED!

    BLUS VERSION IS OUT NOW SO THAT'S FINE.


    I have tested it on external with Hermes v4 with PSN, with disc inside. My Gaia manager didn't have the patch to 3.41 option, but I edited the game's .sfo anyway.

    • Install patch : EP0001-BLES00909_00-AC2TITLEUPDATE01-A0101-V0100-PE.pkg ([C*]:If your GameID is different then find the equivelant file)
    • Make empty folder ASSASSIN_ISO in USRDIR at X:\GAMEZ\BLES00909
    • Start Open Manager 2.1 +L2 patch to 3.41 ([C*]: Or just edit the game's .sfo to 3.41 and use your fav manager)
    • Put some BD game
    • Start from BD icon
    • Wait for some mandatory install
    • Play the game and enjoy



    Tested 250GB Pal PL3+PSN iLLNESS
    To be clear the folder has to be made in the folder of the game dump, not the update folder.]

    Här är en bra guide för att få assassins creed att funka. Kräver dock att du har ett chip som stöder hermes filer eller har firmware uppdaterade med hermes payload.
    För att hitta uppdateringar kan man använda Another New Update Software eller NZHawk's Awesome Update Finder.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    hmmm jag får bara ett fel uppstod vid is´nstallationsåtgärden.... 80029567.....
    men det e lite spec för mappen heter inte som jag sett innan.. tex BLES00900 ex, utan den heter Assassin Creed osv. det finns en mapp som heter ATAX uppdate som innehåller .pkg fil.
    jag har försökt at ta hem filen lagt över den via extern hd och installera den via install, men då fpr jag felmeddelandet. ska jag försöka Ftp:a över den i mappen ATAX istället?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Den mappen funkar med eftersom du kan döpa om den som du vill men BLES00900 är ID för det spelet. Så vad de menar är att du ska skapa den mappen
    i din assassins creed katalog.

    Angående patchen så installerar du den på samma sätt du gör när du installerade din backup manager.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    Men det är när jag försöker installera patchen så får jag det där meddelandet...??
    ok är det av vikt att jag döper om mappen?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Vilken dongel använder du och med vilken programfil?
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    ps3 jailbreak

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Antar att det är orginal PSjailbreak du använder och de har i skrivande stund inte uppdaterat sin programvara med de senaste uppdateringarna, och
    en av de uppdateringarna är att kunna installera speluppdateringar (hoho mycket uppdateringar i den meningen). Och eftersom de fortfarande kör med den
    ursprungliga koden kan du heller inte köra de nyare spelen som från början kräver nyare firmware i din PS3.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    ok, dongeln gör så att jag kan "uppjacka" mitt firmware ? jag tänkte att man kunde köra den där filen bara så att firmwaret vart lite uppdaterat... ok va fan har jag en jailbreak dongel för då igentligen??? kanske ska sätta den till downgrade mode och satsa på en annan dogel? är det mycket mesk med en sådan och vilken ska man gå för?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Först kom PSjailbreak med deras dongel och fixade så att det gick att köra homebrews på den och strax efter lyckas man läsa ur programmet som låg
    på den och då skapades PSgroove. Det gick att köra in på en massa olika plattformar (tex teensy, miniräknare, mobiler osv.).

    Medans sen PSjailbreak fick bråka med Sony så fanns det ett gäng med smarta personer som fixade diverse problem som fanns i den ursprungliga koden
    och de skapade olika payloads (bla fixade styrproblem i vissa spel som Street Fighter IV, fixade så du kan uppdatera spelen den "riktiga" vägen och mycket
    mer). En av de mer kända som pysslade med olika payloads var Hermes och därav namnet på det som används mest i diverse donglar. Hans senaste och
    sista version heter Hermes v4b och är den tillsammans med en som heter PL3 som används mest. Sen finns olika varianter av dessa med spoof och annat.

    Under tiden har inte PSjailbreak (som var först med jailbreak) uppgraderat sin programvara alls utan satsat sina kulor i att fixa nedgradering. Så alla
    de fixar som finns i PSgroove finns inte i PSjailbreaks egna.

    Men vad ska man köra med då om man ska hitta något bra.
    Om man inte vill ha en utvecklingsdongel (som Teensy eller minimus) så skulle jag tro att
    PS3key är ett bra val då de verkar uppdatera den ganska ofta.
    Last edited by Tjurig; 2010-12-20 at 21:54.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    om jag stöter på dig någon gång herr tjurig ska jag bjuda på en bärs! Tack som fan och för att du inte ruttnar trots min låga kunskapsnivå, sakligt och så att jag fattar förklarar du! TACK!
    ok då ska jag kolla upp den!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2013-01-20, 09:15
  2. Lite frågor :P
    By sp00ky in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 14:13
  3. Kom igen - Lite mer information i rubrikerna.
    By Silver2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-25, 12:35
  4. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-09, 23:05
  5. Lite frågor från en nybörjare
    By tripodz in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-16, 01:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •