Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Fick ett 360 i förskott hjälp hur gör jag?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Fick ett 360 i förskott hjälp hur gör jag?

    Hej jag fick ett xbox360 i julklappsförskott av min morbror. Den har 120gig hdisk. Ska vara chippad med okänt chip. Vet inte om den är bannad. Vad är det först jag gör nu ?
    Hur vet jag vad jag kan göra med den ? Hur får jag reda på vad för chip som sitter i den ?
    Jag kan inget. Har kollat runt i forumen utan att bli klokare. Bara mera förvirrad. Jag känner att jag behöver få lite råd om vad jag ska börja med, jag vågar ju knappt starta upp den mot internet, får nämna att jag knappt startat den själv. Läst lite om att jag behöver en dual brännare, är en extern bra i så fall? tänkte att man kanske kan ha den till xboxen också eller det kanske inte går. Vet att det är många frågor och jag ska fortsätta leta svar men det är inte så lätt när jag knappt hållt i en xbox förut. Snälla hjäp vad börjar jag med.

    Tack.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Javi Visa Inlägg
    Hej jag fick ett xbox360 i julklappsförskott av min morbror. Den har 120gig hdisk. Ska vara chippad med okänt chip. Vet inte om den är bannad. Vad är det först jag gör nu ?
    Hur vet jag vad jag kan göra med den ? Hur får jag reda på vad för chip som sitter i den ?
    Jag kan inget. Har kollat runt i forumen utan att bli klokare. Bara mera förvirrad. Jag känner att jag behöver få lite råd om vad jag ska börja med, jag vågar ju knappt starta upp den mot internet, får nämna att jag knappt startat den själv. Läst lite om att jag behöver en dual brännare, är en extern bra i så fall? tänkte att man kanske kan ha den till xboxen också eller det kanske inte går. Vet att det är många frågor och jag ska fortsätta leta svar men det är inte så lätt när jag knappt hållt i en xbox förut. Snälla hjäp vad börjar jag med.

    Tack.
    den vanligaste metoden är att man flashar dvd-läsaren i 360, man byter alltså ut mjukvaran i dvd-läsaren mot en som läser backuper. chip används mkt sällan till 360, så har vi klargjort det. för att veta om den är chippad eller flashad så måste du öppna den, finns inget annat sätt. om den är flashad, vilket jag tror den är så kommer nästa bit, vilket mjukvara den har, detta går inte att se på något sätt, man får prova sig fram helt enkelt. bränna några backuper och lägga märke till vilken som inte fungerar för att kunna finna aktuell firmware i läsaren.

    de flesta interna brännare fungerar bra, däremot ska man akta sig för slim-brännare, både interna och externa, de brukar göra ett dåligt jobb. när det gäller skivor så är verbatim att satsa på, de kostar men det blir sällan fel med dessa och de har en bra livslängd.

    när det gäller bränning och säkerhet av backuper så är det bara att följa guiderna i denna tråden. har du följt detta så är dina backuper så säkra de kan vara, resten är upp till vilken firmware du har i läsaren, den senaste kallas LT+ och är att rekommendera.

    nu när det kommit ut nya spel med ett nytt skydd, kallat ap2.5 så kommer du antagligen behöva uppdatera firmware i din läsare om du vill kunna spela dem, undantagen är om du har en samsung eller hitachi-läsare (alla modeller utom 78/79) vilka kan starta detta skydd ändå. spelen är i nuläget, fable3, assassins creed: broderhood, need for speed: hot pursuit.

    om jag vore dig, så skulle jag inte koppla in den mot nätet förrän jag vet vad som sitter i maskinen om du nu vill kunna spela live med den i framtiden, om den nu inte redan är bannad.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack så jättemycket för hjälpen. Jag ska starta den och se vad jag får ut, återkommer med mera information senare. Tack

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hittade dashboard 2.0.8955.0 inte för att jag vet om det är bra men jag ska kolla vidare.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ledsen Javi men du kan inte själv se vad du har för firmware på din Xbox 360. Du får lämna den till någon som vet hur man flashar.

Liknande diskussioner

  1. Vilken FW fick jag
    By .db. in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 00:06
  2. Fick ned ett arkiv ist. för .iso fil?
    By ArcticPersian in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-01, 10:43
  3. Fick tag i en xbox360
    By Beldin413 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 15:55
  4. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 14:33
  5. ***! Vilken bra idé jag fick!
    By får in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •