Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Alltid ström på USB-port?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    Norrut
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Alltid ström på USB-port?

    Ska det alltid vara ström på USB portarna på framsidan? Lite störande att måsta dra ur USB-disken när man stänger boxen.
    //
    Mattias - JTAG wannabe

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av scrotum Visa Inlägg
    Ska det alltid vara ström på USB portarna på framsidan? Lite störande att måsta dra ur USB-disken när man stänger boxen.
    antar det, samma sak här.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scrotum Visa Inlägg
    Ska det alltid vara ström på USB portarna på framsidan? Lite störande att måsta dra ur USB-disken när man stänger boxen.
    Japp, det ska gå ström även när boxen är avstängd, det är lite fel tycker jag, onödigt om inte annat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, det ska gå ström även när boxen är avstängd, det är lite fel tycker jag, onödigt om inte annat...
    väldigt onödigt, det var därför jag valde att plocka ur disken ur min externa disk och sätta den som intern i 360:n istället, slipper disken vara på hela tiden och man slipper rycka ur den.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Då hade jag tur i diskvalet, min externa stänger av sig när xboxen stängs av. Dock är det alltid ström i USB, detta för att man ska kunna ladda handkontroll/headset via xboxen även när den är avstängd.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Då hade jag tur i diskvalet, min externa stänger av sig när xboxen stängs av. Dock är det alltid ström i USB, detta för att man ska kunna ladda handkontroll/headset via xboxen även när den är avstängd.
    Lite kul grej där... dom laddas faktiskt inte när du har dom inkopplade och boxen är avstängd har du bakgrundsnedladdningar påslaget går den ner i lite halvt sleepmode, skärmen stängs av och sådär... men den står fortfarande och går... fläktarna surrar och har sig stängs den av helt slutas kontrollen laddas
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lite kul grej där... dom laddas faktiskt inte när du har dom inkopplade och boxen är avstängd har du bakgrundsnedladdningar påslaget går den ner i lite halvt sleepmode, skärmen stängs av och sådär... men den står fortfarande och går... fläktarna surrar och har sig stängs den av helt slutas kontrollen laddas
    Åtminstone headsetet laddas, det vet jag. Har haft den helt strömlös, kopplar in efter att jag stängt av boxen, nästa morgon kopplat loss headsetet, startat boxen och batteriet har varit fulladdat..Handkontroll är jag mer osöker på nu när du säger det..

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    På tal om USB (går lite offtopic här men iaf) - Min hårddisk är ansluten till uttaget på baksidan, och är då usb0:\. Där har jag mina spel. Kopplar jag in ett usb-minne i fronten när boxen är startad, så hittas den inte (usb-minnet). Kopplar jag in ett i fronten, och sen startar boxen så blir det bakre uttaget till Usb1:\ istället, så spelen itne hittas (såvida jag inte lägger till den dirren i FSD). Kan man på något sätt låsa så att den bakre alltid är Usb0 ?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    På tal om USB (går lite offtopic här men iaf) - Min hårddisk är ansluten till uttaget på baksidan, och är då usb0:\. Där har jag mina spel. Kopplar jag in ett usb-minne i fronten när boxen är startad, så hittas den inte (usb-minnet). Kopplar jag in ett i fronten, och sen startar boxen så blir det bakre uttaget till Usb1:\ istället, så spelen itne hittas (såvida jag inte lägger till den dirren i FSD). Kan man på något sätt låsa så att den bakre alltid är Usb0 ?
    första enheten du kopplar in blir alltid usb0, andra usb1 osv. finns tyvärr ingen lösning på det.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    första enheten du kopplar in blir alltid usb0, andra usb1 osv. finns tyvärr ingen lösning på det.
    Okay.. Tack för det svaret! Men då drar jag vidare på detta ämnet (sorry topic-creator! )

    förut kunde jag koppla in ett usb-minne när xboxen var igång, och då dök allt innehåll upp i xboxen. t.ex. profilen på minnet hittades direkt. Nu hittas inte längre usb-minnet när jag pluggar in den. för att enheten ska hittas måste den sitta ipluggad när xboxen startas. Någon idé om vad detta kan bero på?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Okay.. Tack för det svaret! Men då drar jag vidare på detta ämnet (sorry topic-creator! )

    förut kunde jag koppla in ett usb-minne när xboxen var igång, och då dök allt innehåll upp i xboxen. t.ex. profilen på minnet hittades direkt. Nu hittas inte längre usb-minnet när jag pluggar in den. för att enheten ska hittas måste den sitta ipluggad när xboxen startas. Någon idé om vad detta kan bero på?
    jadu, inte en aning. har hänt hos mig några gånger också men oftast fungerar det direkt. ring ms support och fråga, de kanske har ett lätt svar.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jadu, inte en aning. har hänt hos mig några gånger också men oftast fungerar det direkt. ring ms support och fråga, de kanske har ett lätt svar.
    Funderade på om det kan ha att göra med att jag lagt in FSD som default dash via dash launch. hade det inte innan, när jag vet att det fungerade som det skulle. Får testa lite när jag kommer hem sen känner jag.. :-)

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Funderade på om det kan ha att göra med att jag lagt in FSD som default dash via dash launch. hade det inte innan, när jag vet att det fungerade som det skulle. Får testa lite när jag kommer hem sen känner jag.. :-)
    kan vara så att fsd inte snappar upp usb devices direkt sådär, bara att återvända till normala dashen och plugga i usb så borde de hänga med när man startar fsd. för att återvända till nxe från fsd så trycker du guide knappen på dosan, sen Y och håller in RB efter du accepterat att återvända, så kommer du till nxe.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kan vara så att fsd inte snappar upp usb devices direkt sådär, bara att återvända till normala dashen och plugga i usb så borde de hänga med när man startar fsd. för att återvända till nxe från fsd så trycker du guide knappen på dosan, sen Y och håller in RB efter du accepterat att återvända, så kommer du till nxe.
    Eller så kopplar man in minnet, startar om boxen och kör

    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Okay.. Tack för det svaret! Men då drar jag vidare på detta ämnet (sorry topic-creator! )

    förut kunde jag koppla in ett usb-minne när xboxen var igång, och då dök allt innehåll upp i xboxen. t.ex. profilen på minnet hittades direkt. Nu hittas inte längre usb-minnet när jag pluggar in den. för att enheten ska hittas måste den sitta ipluggad när xboxen startas. Någon idé om vad detta kan bero på?
    Det är en microsoft produkt vi pratar om här, så länge jag kommer ihåg så har man alltid varit tvungen att starta om såfort man gjort minsta lilla "grej"! Speciellt när det har med microsoft att göra...
    Last edited by Electron; 2010-12-21 at 13:47.

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Eller så kopplar man in minnet, startar om boxen och kör



    Det är en microsoft produkt vi pratar om här, så länge jag kommer ihåg så har man alltid varit tvungen att starta om såfort man gjort minsta lilla "grej"! Speciellt när det har med microsoft att göra...
    saken är ju den att jag har spelen på hårddisken som är Usb0 by default. sen har jag profilen på ett usb-minne. Startar jag xboxen med båda i, så blir speldisken Usb1 - vilket blir fel. Startar jag utan minnet så blir speldisken usb0. Så som jag gjorde innan: startade med enbart disken, stoppade i minnet när boxen var igång = minnet blev usb1. Men nu hittas inte längre minnet när jag pluggar in den om xboxern är på, dvs. ska jag spela med profilen så måste spelen ligga på usb1.

    Jaja, ett i-landsproblem, men iaf

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Okay, detta verkar vara ett problem med FSD. Hittade en med liknande problem på deras officiella forum. Inget man kan lösa själv mao ;(

  17. #17
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Skulle någon kunna nämna fabrikat/modell på en eller flera usb-diskar som stänger av sig självt när man stänger av xboxen?

    Jag är tvungen att rycka usb-kabeln på min 1TB iomega-disk för att stänga av den och det är rätt tröttsamt.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Jag själv äger en "Iomega Extern HDD Prestige Compact 500GB" till min JTAG box.

    Den funkar utmärkt, startar snabbt och stänger av sig när man stänger av maskinen. Dock lyser lampan på den hela tiden, även när maskinen är avstängd, men ungefär 20 sekunder efter att jag stänger av Xboxen så hör man att den spinner ner och stannar.

    Notera dock att det är en pocketdrive, med 2.5" disk i, och drivs direkt på strömmen från Xboxens USB port. Det följer med en sladd som gör att man kan koppla den i 2 portar, men det behövs bara 1 från Xboxen.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jag kör en Western Digital My Book Essential Edition 1TB. Helt underbar. Startas och släcks tillsammans med 360:n. Dessutom är den partitionerad så jag har en USB-switch och delar den mellan både min 360 och min Wii. Kan inte bli bättre =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

  1. ABGX360: alltid autofix?
    By mdmar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 12:12
  2. Alltid på?
    By joad in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-06, 17:17
  3. Evo x = Alltid eller
    By hola in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 16:30
  4. Har jag pajjat min BIOS för alltid?
    By Djonk in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-22, 09:07
  5. Startar alltid med executer2
    By m4dd in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 01:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •