Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: ISO till hårddisk, lite nybörjarfrågor.

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

ISO till hårddisk, lite nybörjarfrågor.

Hej!

Jag har precis införskaffat en JTAGad Xbox men förstår inte riktigt hur jag installerar spel på boxen orginaldisk. Efter att jag extraherat iso-filen med image browser och lagt den på en extern disk skulle jag vilja kopiera över spelet till boxen. I XEXMenu så har jag skapat en mapp som jag döpt till Gamez och testat att kopiera över dit men dessa dyker inte upp i Games Discovery. Däremot går det finfint att spela direkt från den externa disken. Har också prövat med FSD men inte heller där fått det att funka.

Jag undrar också var jag ska lägga spel som jag extraherat med ISO2GOD? Går det att skapa spelfiler som jag startar direkt från orginaldashen(Kinect) med det här programmet? Vore ju onekligen ganska smidigt.

Svar mottages tacksamt!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Superkingpin Visa Inlägg
    Hej!

Jag har precis införskaffat en JTAGad Xbox men förstår inte riktigt hur jag installerar spel på boxen orginaldisk. Efter att jag extraherat iso-filen med image browser och lagt den på en extern disk skulle jag vilja kopiera över spelet till boxen. I XEXMenu så har jag skapat en mapp som jag döpt till Gamez och testat att kopiera över dit men dessa dyker inte upp i Games Discovery. Däremot går det finfint att spela direkt från den externa disken. Har också prövat med FSD men inte heller där fått det att funka.

Jag undrar också var jag ska lägga spel som jag extraherat med ISO2GOD? Går det att skapa spelfiler som jag startar direkt från orginaldashen(Kinect) med det här programmet? Vore ju onekligen ganska smidigt.

Svar mottages tacksamt!
    XEXMenu letar i x:\Games\...
    FSD gör samma sak om du inte kör 2.0 versionerna, dessa ställer man in manuellt...

ISO2GOD outputen läggs: hdd1:\content\0000000000000000\...\...\...\
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Ok, då verkar det som om jag gjort rätt men att det inte funkar ändå. Vad jag upptäckte nu när jag felsökte var att både i XEXMenu och FSD så lyckas programmen bara kopiera över en del av de filer som finns i spelmappen på den externa disken. Någon idé om vad det kan bero på? Jag har också försökt att kopiera över endast en fil i taget men av någon anledning förs de aldrig över till den interna disken.

De spel som jag extraherat med ISO2GOD dyker upp i xboxets orginaldash en kort sekund när jag startat game library men försvinner direkt och går alltså inte att välja. Behöver man patcha spelen eller så efter att man använt ISO2GOD? Däremot funkar det fint att rippa ett spel och sedan köra NXE2GOD.

Nu har jag också upptäckt att varje gång jag försöker gå in i min profil så hänger sig Xboxet. Kan det vara så att det är något fel på Nanden och att jag borde flasha om den? Det är inte jag som gjort det till att börja med så jag vet inte riktigt hur det är gjort.

Skumma fel och jag har inte hittat något om det någonstans.

Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Respekt
    17
    Ok, då verkar det som om jag gjort rätt men att det inte funkar ändå. Vad jag upptäckte nu när jag felsökte var att både i XEXMenu och FSD så lyckas programmen bara kopiera över en del av de filer som finns i spelmappen på den externa disken. Någon idé om vad det kan bero på? Jag har också försökt att kopiera över endast en fil i taget men av någon anledning förs de aldrig över till den interna disken.

De spel som jag extraherat med ISO2GOD dyker upp i xboxets orginaldash en kort sekund när jag startat game library men försvinner direkt och går alltså inte att välja. Behöver man patcha spelen eller så efter att man använt ISO2GOD? Däremot funkar det fint att rippa ett spel och sedan köra NXE2GOD.

Nu har jag också upptäckt att varje gång jag försöker gå in i min profil så hänger sig Xboxet. Kan det vara så att det är något fel på Nanden och att jag borde flasha om den? Det är inte jag som gjort det till att börja med så jag vet inte riktigt hur det är gjort.

Skumma fel och jag har inte hittat något om det någonstans.
    Kör du linux eller windows? Om du kör med linux kan det ha med rättigheter att göra (en polare hade samma problem med XBLA - i mandriva linux).
    Låter annars som att det kan ha blivit korrupt/fel i överföringen.

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Jag kör med windows 7 Men det mesta löste sig efter att jag bytta ut Xboxhårddisken mot en annan som jag hade liggandes. Förstår inte riktig varför det gjorde någon skillnad men skönt att det löste sig.

Dock kvarstår problemet med att boxen fryser när jag ska gå in i min profil. Något förslag om vad det kan bero på?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Dock kvarstår problemet med att boxen fryser när jag ska gå in i min profil. Något förslag om vad det kan bero på?
    Fel i profilen?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Lite hjälp ang hårddisk byte
    By Xbox_Xbox in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 01:21
  2. Nybörjarfrågor
    By akiljo in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 11:47
  3. Nybörjarfrågor
    By nicks in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2004-04-07, 00:06
  4. Nybörjarfrågor