Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Tips på lagring?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Tips på lagring?

    Hej!

    Vi har en gammal liteversion av Xbox 360, som vi bara fick med 256 mb minneskort när vi köpte för ett antal år sedan. När jag nu försöker lira de nya spelen som släppts (Fable III samt Assassins Creed Brotherhood), då krävs det att uppdateringar installeras.

    Den första uppdateringen från Fable III fick plats och spelet fungerade prima, men AC Brotherhood vill också uppdatera, och behöver ha 190(!) mb till.

    Vad är det smidigaste (läs: billigaste) alternativet för oss angående denna sorts lagring? Vi är inga tokgamers när det gäller 360, och vill köra allt från skiva.

    Så långt jag sett så säljs det inte ens minneskort längre(!), utan man måste köpa en hårddisk? Skumt tycker jag. Minneskortplatserna finns ju där och apparaten är ju inte så gammal.

    Mvh
    Simon

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Köp en hårddisk.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Köp en hårddisk.
    Kanonutvecklat svar.

    Måste man köpa specialdisk från M$? Funkar en annan vanlig extern via USB-porten? Några speciella märken isf? Några andra alternativ som t.ex. usb-sticka?

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Du kan använda ett vanligt usb-minne, t.ex. plugga in i porten på baksidan så den inte syns och ser förjävlig ut. Där kan du skapa en parition upp till 16GB (formatera i xboxen, gå in under system/memory). Detta fungerar inte med alla minnen, men xboxen utför ett test för att se om det minnet du har fungerar. Vill du inte ha ett usb-minne så är det en ms-hårddisk som gäller (de är inte alltför dyra, cirka tusenlappen för en 120GB).
    Last edited by efex; 2010-12-22 at 08:56. Anledning: typo

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Prima Visa Inlägg
    Kanonutvecklat svar.

    Måste man köpa specialdisk från M$? Funkar en annan vanlig extern via USB-porten? Några speciella märken isf? Några andra alternativ som t.ex. usb-sticka?
    Nej man måste inte köpa en original hårddisk man kan köpa en Western Digital disk med, men eftersom du tydligen är så extremt lat att du inte ens orkar kolla upp en hårddisk till Xbox 360 så är svaret JA! Att köpa en Western Digital disk med extrajobbet som det medför är till 110 % för jobbigt för dig.
    Vill bara påpeka att spelen som du köper till Xbox 360 är markerade med Xbox 360 så du inte kommer hem med något som det står PC, Mac, PS3 eller Wii på. Kan vara värt att tänka på. Hoppas det nya kanonutvecklade svaret gav dig lite matnytto info. God jul.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Nu lugnar vi ner oss några kilo!

    Somsagt, usb-sticka eller extern hårddisk mellan 1-16gb funkar, inte alla men de flesta.
    Vill du ha större så får du köpa en intern hårddisk som man klickar fast i toppen av xboxet. Finns i storlekar 20, 60, 120 och 250gb.
    Har du jtaghackat ska det också gå att köpa tex en 500gb som man monterar i ett 360 original hdd chassie, har aldrig provat det själv och är inte 100 på hur man går tillväga eller vad det krävs för hårddisk!

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack för infon Electron!

    Känns ofantligt onödigt med stora hårddiskar för oss då, eftersom det är max några spel som liras. Testar att köpa en usb-sticka

    Tack!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Nu lugnar vi ner oss några kilo!

    Somsagt, usb-sticka eller extern hårddisk mellan 1-16gb funkar, inte alla men de flesta.
    Vill du ha större så får du köpa en intern hårddisk som man klickar fast i toppen av xboxet. Finns i storlekar 20, 60, 120 och 250gb.
    Har du jtaghackat ska det också gå att köpa tex en 500gb som man monterar i ett 360 original hdd chassie, har aldrig provat det själv och är inte 100 på hur man går tillväga eller vad det krävs för hårddisk!
    Precis som vanligt, och du kan använda vilken SATA 2.5" hårddisk som helst i princip
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Tips på bra tv ??
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 01:02
  2. Tips på PS2 köp
    By GurkGager in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 22:43
  3. ett tips
    By lullul666 in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 10:52
  4. url tips
    By t-quick in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 17:29
  5. Tips!?
    By filleokus in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 15:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •