Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: ljud men ingen bild.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15

    ljud men ingen bild.

    fick hem min 360 efter rrod-reparation. den har bråkat en del tidigare, men bilden började hacka när jag spelade musik via usb. senare på kvällen när jag tittade på film via usb så började den hacka igen. stängde av och satte på igen. ingen bild, men har ljud.
    trasigt grafikkort?

    edit:
    sökte med hittade inget svar som passade.
    edit2:

    yes, didn't work.

    ot:
    antar att det är dags att köpa en ny apparat. rrod 3 gånger och nu ingen bild
    ot2:
    tjejen önskar sig "lips"
    drog hem alla "lips". tog typ 2veckor.
    brännaren bråkar. köper en ny sata-brännare. jag hade tydlilgen inte sata. lämnar tillbaka den och ska byta till en annan modell. de är slut. bränner hos en polare. 360'n går sönder.
    hatade jag inte "lips" innan så gör jag det nu.
    Last edited by bena; 2010-12-23 at 12:29.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    =P

    Har du försökt laga maskinen själv? isåfall har du dragit åt GPU skruvarna lite för hårt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    lagad i butik med garanti mot rrod. fick rrod igen och fich den lagad på nytt. får väl öppna upp den och se om det hjälper att lossa på skruvarna lite.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    =P

    Har du försökt laga maskinen själv? isåfall har du dragit åt GPU skruvarna lite för hårt
    de satt som sten!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Om man har en tv med endast dvi utgång, scart , komponent och RGB utgång och köper en sån här kabel " http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432 " hos er, ger det lika bra bild som 720p HDMI ger? Finns ljudet med även om man inte använder optisk kabel? Jag har för mig att optisk kabel förstärker ljudet men att ljudet även fungerar utan den?
    Last edited by ajmal2; 2010-12-26 at 16:38.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    de satt som sten!
    see my point?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Om man har en tv med endast dvi utgång, scart , komponent och RGB utgång och köper en sån här kabel " http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432 " hos er, ger det lika bra bild som 720p HDMI ger? Finns ljudet med även om man inte använder optisk kabel? Jag har för mig att optisk kabel förstärker ljudet men att ljudet även fungerar utan den?
    Ljudet finns även ut på RCA
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    see my point?
    i see i see. lossade dem dem apparaten funkar ändå inte.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    i see i see. lossade dem dem apparaten funkar ändå inte.
    lossa dom helt, byt kylpastan... skruva åt igen men inte lika hårt, och värm om den... det brukar kunna hjälpa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    45
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ljudet finns även ut på RCA
    Ja men hur är det med bilden då? Är bild kvalitet lika bra som HDMI 720p? För jag använder dvi nu som inte har ljud alls, det börjar bli lite tråkigt.. och den gamla komponenten har ljud men jätte dålig kvalite!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ajmal2 Visa Inlägg
    Ja men hur är det med bilden då? Är bild kvalitet lika bra som HDMI 720p? För jag använder dvi nu som inte har ljud alls, det börjar bli lite tråkigt.. och den gamla komponenten har ljud men jätte dålig kvalite!
    HDMI är bättre än VGA och bättre än Component... huruvida VGA är bättre än Component vetekatten jag använder inte VGA på det viset så jag kan inte säga hur skillnaden blir...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    lossa dom helt, byt kylpastan... skruva åt igen men inte lika hårt, och värm om den... det brukar kunna hjälpa
    du är fan min nya idol! den funkar igen!
    kram

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    trasig igen. samma fel.
    får väl fulfixa den så att jag kan föra över saves etc och sen sälja den som reservdelar typ.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    trasig igen. samma fel.
    får väl fulfixa den så att jag kan föra över saves etc och sen sälja den som reservdelar typ.
    Bena baby, är du bussig o låser upp din tråd 4gb vs 250gb så folk kan läsa o kanske lära sig saker...
    och HANSI stäng av den där jävla idiotfunktionen i Settings..... o plocka ned alla jädrans Achevements med när du ändå håller på
    Gott nytt!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bena baby, är du bussig o låser upp din tråd 4gb vs 250gb så folk kan läsa o kanske lära sig saker...
    och HANSI stäng av den där jävla idiotfunktionen i Settings..... o plocka ned alla jädrans Achevements med när du ändå håller på
    Gott nytt!
    stog visserligen inte så mycket vettigt och bara en person hann läsa det. och jag vet inte hur man öppnar upp en tråd jag tagit bort.
    lägger ett nytt inlägg om det imorgon istället.
    och det finns en mailfunktion

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    stog visserligen inte så mycket vettigt och bara en person hann läsa det. och jag vet inte hur man öppnar upp en tråd jag tagit bort.
    lägger ett nytt inlägg om det imorgon istället.
    och det finns en mailfunktion
    fördelen med hårddisk är att du kan installera spel och få snabbare laddtider. gamla xbox spel (xbox 1) kräver även hårddisk för att kunna spelas. hårddisk ett plus om man köper spel eller dlc på live då dessa tar en del plats.

Liknande diskussioner

  1. Ljud - men ingen bild
    By FettAnka in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 16:01
  2. Ingen bild eller ljud...
    By FrexBox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 00:01
  3. Ljud men ingen bild
    By softarn in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 16:40
  4. Ljud men ingen bild?
    By Ipop in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 07:15
  5. Ljud men ingen bild
    By rempp in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-03-21, 23:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •