Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Byte av hårddisk i 80gb ps3

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0

Question Byte av hårddisk i 80gb ps3

Tjenare!
    Skulle köpa en 500GB WD SATA disk till min ps3 på en butik.
    Beställde hårddisken på deras sida och skulle hämta den i butiken, då visade det sig att dom inte hade den på lager så jag fick en Samsung 640GB SATA2 till samma pris, tog den då han sa att den är bakåtkompatibel till vanlig SATA och tänkte att den skulle fungera lika bra.

Kopplade nyss in hårddisken i ps3an och startade den, då får jag fram " Koppla in din ps kontroll med usb-kabel och tryck på PS knappen ". Det har jag gjort flera gånger men kommer inte vidare.

Vad kan vara fel? Hur gör jag?

Tacksam för svar!
    Mvh Maol

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0
    http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=HM641JI <- där är disken jag köpte.

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Sorry jag knycker tråden lite ...

Jag sitter i nästan samma situation. Fast med en 500 gb som jag läst här att den ska funka att använda.

lite om mitt problem och vad jag har gjort.

Jag har säkerhetskopierat hårddisken (80gb) . gick kanon tog en liten stund.
    Sen satt jag in den ny disken 500gb.

Nu börjar det bli lite problem.

Sedan får jag Koppla in din ps kontroll med usb-kabel och tryck på PS knappen . Japp inga problem . MEN sen så "¤#"#%¤#% det.

Citat" Systemprogramvaran kan inte köras rätt. Tryck på ps-knappen för att försöka starta om systemet.

Om systemet inte kan startas så måste hårddiskens systempartition formaters om och du måste installera om systemprogramvaran .
    Anslut lagringsmedlet med uppdateringsinformation för version 3.55 eller senare tryck sedan på START och Select-knappen samtidigt.
    På sce:s webbplats för din region kan du läsa om hur du får tag på uppdateringsinformation "

Japp jag går in på http://se.playstation.com/ps3/suppor...version-3-55)/ laddar ner filen som heter
    PS3UPDAT.pup .
    Lägger in den på den hårddisk som jag gjorde säkerhetsbackuppen på lägger den i roten på disken och i den mapp som heter ps3 där all säkerhetskopering ligger.
    (har även provat usb minne ) får resultatet att den söker efter uppdatering tar ca 30 sek sedan står det

Ingen tillgänglig uppdateringsinformation hittades. Anslut lagringsmedlet som innehåller uppdaeringsinformation för 3.55 eller senare och tryck sedan på START och SELECT samtidigt.

Vad gör jag för fel ?

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Lassetjus Visa Inlägg
    Japp jag går in på http://se.playstation.com/ps3/suppor...version-3-55)/ laddar ner filen som heter
    PS3UPDAT.pup .
    Lägger in den på den hårddisk som jag gjorde säkerhetsbackuppen på lägger den i roten på disken och i den mapp som heter ps3 där all säkerhetskopering ligger.
    (har även provat usb minne ) får resultatet att den söker efter uppdatering tar ca 30 sek sedan står det

Ingen tillgänglig uppdateringsinformation hittades. Anslut lagringsmedlet som innehåller uppdaeringsinformation för 3.55 eller senare och tryck sedan på START och SELECT samtidigt.

Vad gör jag för fel ?
    Även om det fungerar på din backup-hdd, vilket jag inte vet om det gör så gör så här
    Ta ett vanligt USB-minne som skall vara formatterat i fat32, stoppa det i din dator, skapa en katalog i rooten av ditt USB som heter PS3 (stora bokstäver)
    I den katalogen skapar du en ny katalog som heter UPDATE (stora bokstäver). Lägg in din PS3UPDAT.pup-fil i den katalogen. Stoppa i ditt usb-minne i ditt PS3 och prova igen så fungerar det.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Maol Visa Inlägg
    Tjenare!
    Skulle köpa en 500GB WD SATA disk till min ps3 på en butik.
    Beställde hårddisken på deras sida och skulle hämta den i butiken, då visade det sig att dom inte hade den på lager så jag fick en Samsung 640GB SATA2 till samma pris, tog den då han sa att den är bakåtkompatibel till vanlig SATA och tänkte att den skulle fungera lika bra.

Kopplade nyss in hårddisken i ps3an och startade den, då får jag fram " Koppla in din ps kontroll med usb-kabel och tryck på PS knappen ". Det har jag gjort flera gånger men kommer inte vidare.

Vad kan vara fel? Hur gör jag?

Tacksam för svar!
    Mvh Maol
    Lyser din kontroll?
    har du andra saker kopplade i andra usb-uttag?, detkan vara så att de snor kontroll#1-platsen
    Om du inte gjort detta redan så koppla ur allting annat och sätt kabeln i första USB-uttaget och prova igen.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    Tack så mycket Game_Freak_se . Du slog mitt huvud på spiken

Det var med mapp "systemet" som jag hade glömt bort. PS3/UPDATE .
    Nu håller den på att formatera om så fint : )

Tack igen till alla på detta forum. För att man som noob får snabba svar och den nivån som hålls här att det är hjärtlig. Och inte bara en massa dynga som kastas på folk.

Liknande diskussioner

1. byte av hårddisk
    By 7ohan1 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-06-30, 20:39
  2. Byte av hårddisk!
    By Zeunertz in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 10:49
  3. Byte av hårddisk
    By Vrexter in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-15, 15:56
  4. Hårddisk byte
    By Nikko in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering