Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Vilket chip?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Vilket chip?

    Vad rekomenderas? AT90USBKEY, PS3KEY Silabs eller PS3KEY Atmel

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    At90usbkey är att rekommendera av dom du nämnt då du kan lägga in vilken payload du vill. ps3key kör ju en egen payload som funkar utmärkt men du är som sagt bunden till deras uppdateringar.
    Jag har ett blackcat-kort till salu här på köp o säljsidorna för 349 inkl frakt, det var ett av dom första korten att jailbreaka med,kan köra vilken payload som helst.Mitt är helt oanvänt. Hör av dig om du är intresserad.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Zinxz Visa Inlägg
    Vad rekomenderas? AT90USBKEY, PS3KEY Silabs eller PS3KEY Atmel
    Jag skulle rekomendera att du använder PS3Key, och helst Silabs based varianten (lättare o uppdatera)

    Visst, du är låst till "deras" payloads... men å andra sidan... vad ska du med alla dessa jätte avancerade funktionerna till som bara är till för utvecklare? om du inte planerar programmera själv kan du lika gärna hålla dig till en dongel som är väl testad

    PS3Key brukar för övrigt komma ut med uppdateringar cirka en vecka efter att det kommit något nytt användbart till open source varianterna (AT90USBKEY etc.) PS3Key'n är betydligt mycket mer användvänlig än vad dom andra är, då du måste leta på massa olika sidor för att hitta det "senaste" om du kör open source varianterna... och du slipper ha ett kretskort som sticker ut från ps3'an, det blir istället en liten fin dongel

    Utöver det så är ju som sagt PS3Key'n testad, så du kan med gott samvete uppdatera när det kommer uppdateringar, dom andra kan om du har otur förstöra din konsoll... man vet ALDRIG vad man får för något... om inte massa andra testat dom först!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    mmm tack för svaren, fick man lite för å nackdelar att tänka på

Liknande diskussioner

  1. Vilket chip?
    By Taureon in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 14:47
  2. Vilket chip
    By Smith in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 04:11
  3. Vilket Chip?
    By tela in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 01:38
  4. Vilket bios till vilket chip?
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-24, 13:24
  5. VILKET CHIP?
    By TOOL in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-05-27, 22:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •