Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Chippning/hackning av ps3

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    14

Chippning/hackning av ps3

Hej!

Köpte nyligen ett ps3 och skulle vilja höra det är med hackningen av denna apparat.
    Känner enbart till lite ''basic'' saker om metoderna (det där med USB-minnen). Dock vet jag inte hur situationen ser ut just i dagsläget och har inte hittat mycket heller i forumen. Något som kan säga vilket det bästa sättet är idag? Samt förklara hur jag ska gå till väga.

Sedan kommer lite generella frågor om det här med hackningen.

Är det möjligt att spela online?
    Hörde något om problem med blu ray filmer, funkar det inte?
    Kommer det inte gå att spela framtidens spel med denna ''hackning''?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Well, Du använder en USB dongel, det är inte ett minne... det är en USB sticka med en micro processor och lite minneskretsar som man lagrar programvara på...

Nej, det är inte möjligt att spela online, då detta kräver 3.55 i dagsläget... det går IBLAND att göra, men det är väldigt sällan och under en väldigt begränsad period då Sony täpper igen hålen ganska fort igen när man tagit sig förbi checkarna som görs...

Jodå, det fungerar om man inte nedgraderar en Gammal PS3:a vissa modeller slutar spela upp Blu-Ray filmer, och det kan fungera dåligt med vissa maskiner när dom är i jailbreak läget... ska du se på Blu-Ray film kan du starta upp ps3:an normalt istället

Som det ser jut just nu kan du inte spela dom allra senaste spelen (Gran Turismo 5 t.ex.) men det är bara en tidsfråga innan det fungerar... och det är bara en tidsfråga innan man kommer vidare
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    14
    Hm. vad menas med att starta upp ps3:an normalt? Är det så att när den är ''jailbreakad'' så måste USB dongeln sitta i ps3:n? Sedan är det bara att ta bort den för att starta den normalt?
    Finns flera USB donglar, vilken är den bästa?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Japp, precis... för att starta Jailbreakat läge måste du ha Dongeln i och starta med Power sen eject... och du måste bryta strömmen... Kör du utan dongeln startar den i normalt läge

Den bästa dongeln är enligt mig PS3Key, då den dels inte är jätte dyr, dels fungerar bra, dels kommer från en bra tillverkare, och är väldigt lätt att uppatera själv

Ända nackdelen med PS3Key är att du får vänta typ 1-2 veckor på att få nya funktioner efter det att det kommit något vettigt till Open source varianterna... men å andra sidan vet du då att det inte kommer förstöra konsollen... och du vet vad du får för något
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    14
    ''Som det ser jut just nu kan du inte spela dom allra senaste spelen (Gran Turismo 5 t.ex.) men det är bara en tidsfråga innan det fungerar... och det är bara en tidsfråga innan man kommer vidare''

Det har väl med det där att man i framtiden kommer uppdatera USB dongeln och på så sätt kunna spela de nyaste spelen? Sedan antar jag att det alltid finns guider till hur man uppdaterar programvaran mm. Är väl inget man måste köpa till?
    Är nedgradering nödvändigt?
    Juste och vilka firmwares funkar jailbreakning på? enbart 3.41 eller finns det nån senare?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Japp, du kan i framtiden uppdatera donglarna, om du i framtiden kommer behöva köpa till något annat är inget ngn kan svara på

Nedgradering är bara nödvändigt om du har 3.42 eller 3.50... 3.55 går ej i dagsläget...

3.41 och vissa lägre, bland annat 3.15... men 3.41 är väl den mest intressanta egentligen
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    14
    Tackar så mycket för alla dessa svar.
    Slutligen vill jag bara veta en till sak: Spel som uncharted 2, god of war 3, demons soul, pes 2011 mm. med andra ord titlar som kom innan gran turismo 5 kommer alltså fungera felfritt? Sedan om jag verkligen vill köra gran turismo 5 så är det att bara köpa det, ta USB dongeln och spela det som vanligt väl?
    Glömde också fråga, man kan väl nedgradera med PS3Key?
    Last edited by milan979; 2010-12-25 at 22:45.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Tackar så mycket för alla dessa svar.
    Slutligen vill jag bara veta en till sak: Spel som uncharted 2, god of war 3, demons soul, pes 2011 mm. med andra ord titlar som kom innan gran turismo 5 kommer alltså fungera felfritt? Sedan om jag verkligen vill köra gran turismo 5 så är det att bara köpa det, ta USB dongeln och spela det som vanligt väl?
    Glömde också fråga, man kan väl nedgradera med PS3Key?
    Ja, dom ska fungera nästintill felfritt, vissa fungerar bara från interna hårddisken, andra bara från externa hårddiskar... och vissa kräver speciella ändringar för att fungera...

Ja, men du måste uppdatera till 3.50 för att spela Gran Turismo 5, därefter kan du om du vill nedgradera, men det skulle jag bara rekomendera på Slim maskiner (dom drabbas inte av att blu-ray film stödet slutar fungera) alternativt kan du göra backup av flash 2 och 3 och lägga in dessa igen efter nedgradering (det går BARA på 3.41 vad jag känner till)

PS3Key kan du använda för att nedgradera ja
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Chippning
    By Orfeous in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2005-09-22, 17:43
  2. chippning på The new ps2
    By dakrayzie in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 12:45
  3. PS TWO och Chippning
    By diatriber in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 11:41
  4. X-BOX 1.6 chippning
    By ASFALT in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-09-16, 17:24
  5. Hackning av befintlig AV kabel till RGB?
    By Svenneazz in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-11, 16:07

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner