Hej!
Tänkte höra ifall någon kunde hjälpa mig att få Kinect att funka på Jtag? Jag har nya Kinect dashen och använde Freestyle dash 2.0.. Och även media uppdatering som man kan strema med 360n igen
Hej!
Tänkte höra ifall någon kunde hjälpa mig att få Kinect att funka på Jtag? Jag har nya Kinect dashen och använde Freestyle dash 2.0.. Och även media uppdatering som man kan strema med 360n igen
Lägg bara in Avatar updaten om du inte redan har den... koppla sedan in din kinect i 360'n och låt den uppdatera också, om du redan har 12611 kommer det inte vara någon fara det är själva kinecten i sig som vill ha en uppdatering, vetefan varför men... kör bara på
Därefter kommer du kunna använda din kinect utan större problem
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Och hur fixar man media uppdateringen?
http://www.swizzy.se/Guider/dashboard_update.php <--- läs här hur du uppdaterar... updaten du söker heter 12611, finns ej länkad... så kopiera en av länkarna (t.ex. 9199) och ändra siffrorna till 12611
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Google is your friend!
ladda ner optional media update.
kör den i yaris swap först och lägg den sedan i content\0000000000000000\FFFE07DF\00000002
Google is your friend!
Google is your friend!
Hej!
Uppdaterade till nya dashboarden idag hos er. Men när kinect kopplas in så vill den uppdatera. La 12611 på en cdrskiva enligt instruktionen men när jag startar upp boxen hittar den bara en Mixed Media disc och startar ingen uppdatering?
Hur kan jag få in uppdateringen så kinect funkar?
Tack för hjälp.
Google is your friend!
Ladda hem senaste 12611 från xbox officiella hemsida, lägg in den på usb minne och stoppa in i xboxet, starta xboxet och följ anvisningarna. Funkar utan att vara inkopplad på nätet. Jag gör det varje gång jag jtaggar!
jag bara accepterade då jag körde in min kinect och den ville uppdatera.
Last edited by int21; 2011-02-01 at 21:00.
Optional Media Update har INGET med kinect att göra
Gör som electron säger, ladda hem 12611 updaten och kör in den så du får avatar stöd *du måste ha ngn form av minnes enhet ansluten* du hittar den uppdateringen här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_12611.zip
Google is your friend!
Tack alla! Kinect fungerar!
Den sista uppdateringen du just gjorde har inget med 12611 eller din nand att göra, den lägger till lite extra prylar på din interna hårddisk/minneskort, som krävs för avatar och kinect. Vad det är vet jag inte, antadligen någon form av kod som inte följer med när du uppdaterar freeboot till 12611...
Uppdaterar du en ej jtag-hackad maskin till 12611 så genomförs en helt annan operation där din hårddisk/minneskort finns tillgängligt under själva uppdateringen...
Det är precis samma som med freeboot 9199 maskinerna, dom hade inte avatar stöd efter uppdatering... där fick du också köra en uppdatering från microsoft själva med en minnesenhet inkopplad för att få avatarer.
Bottomline: När du uppdaterar freeboot så uppdaterar du bara mjukvaran i din nand, inte i din hårddisk.
Google is your friend!
Bookmarks