Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Få Kinect att funka på JTAG?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Få Kinect att funka på JTAG?

    Hej!

    Tänkte höra ifall någon kunde hjälpa mig att få Kinect att funka på Jtag? Jag har nya Kinect dashen och använde Freestyle dash 2.0.. Och även media uppdatering som man kan strema med 360n igen

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Lägg bara in Avatar updaten om du inte redan har den... koppla sedan in din kinect i 360'n och låt den uppdatera också, om du redan har 12611 kommer det inte vara någon fara det är själva kinecten i sig som vill ha en uppdatering, vetefan varför men... kör bara på

    Därefter kommer du kunna använda din kinect utan större problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lägg bara in Avatar updaten
    ???

    Men blir inte 360n bannad om man är uppkopplade på xbox live?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Och hur fixar man media uppdateringen?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tosse82 Visa Inlägg
    ???

    Men blir inte 360n bannad om man är uppkopplade på xbox live?
    http://www.swizzy.se/Guider/dashboard_update.php <--- läs här hur du uppdaterar... updaten du söker heter 12611, finns ej länkad... så kopiera en av länkarna (t.ex. 9199) och ändra siffrorna till 12611
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tosse82 Visa Inlägg
    Och hur fixar man media uppdateringen?
    Du hade den ju redan? vad ska du fixa den för igen då?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://www.swizzy.se/Guider/dashboard_update.php <--- läs här hur du uppdaterar... updaten du söker heter 12611, finns ej länkad... så kopiera en av länkarna (t.ex. 9199) och ändra siffrorna till 12611
    Jag har 12611! Vill bara få uppdatering till sjäva kinectet, men är rädd att jag blir bannad om man loggar in på xbox live och gör uppdateringen!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du hade den ju redan? vad ska du fixa den för igen då?
    Har jag codec uppdateringen, så jag kan kika på tex xvid? Har läst här att man måste lägga in den manuellt här på forumet?
    Last edited by Tosse82; 2010-12-26 at 23:40.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    ladda ner optional media update.

    kör den i yaris swap först och lägg den sedan i content\0000000000000000\FFFE07DF\00000002

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tosse82 Visa Inlägg
    Jag har 12611! Vill bara få uppdatering till sjäva kinectet, men är rädd att jag blir bannad om man loggar in på xbox live och gör uppdateringen!
    Att du har 12611 på i din nand betyder inte per automatik att du har Avatar stöd, om du inte har det kan du följa guiden för att få in dom igen... enligt det jag skrev tidigare... loggar du in på live blir du bannad inom 24h med JTAG maskin...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tosse82 Visa Inlägg
    Har jag codec uppdateringen, så jag kan kika på tex xvid? Har läst här att man måste lägga in den manuellt här på forumet?
    Om du redan har Codec updaten behöver du inte lägga in den på nytt, den ligger på hårddisken... gör det som int21 skrev ovan om den mot förmodan skulle försvinna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ladda ner optional media update.

    kör den i yaris swap först och lägg den sedan i content\0000000000000000\FFFE07DF\00000002
    Ok!
    Sen då? vad gör jag med yaris swap? har aldrig använt det!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tosse82 Visa Inlägg
    Ok!
    Sen då? vad gör jag med yaris swap? har aldrig använt det!
    lägg filen i en tom katalog, tryck go to folder och välj katalogen. tryck sedan på den röda hex mod knappen.


  14. #14
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    problem med att få ingång kinect efter dashboard uppdatering

    Hej!

    Uppdaterade till nya dashboarden idag hos er. Men när kinect kopplas in så vill den uppdatera. La 12611 på en cdrskiva enligt instruktionen men när jag startar upp boxen hittar den bara en Mixed Media disc och startar ingen uppdatering?

    Hur kan jag få in uppdateringen så kinect funkar?

    Tack för hjälp.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pelle1980 Visa Inlägg
    Hej!

    Uppdaterade till nya dashboarden idag hos er. Men när kinect kopplas in så vill den uppdatera. La 12611 på en cdrskiva enligt instruktionen men när jag startar upp boxen hittar den bara en Mixed Media disc och startar ingen uppdatering?

    Hur kan jag få in uppdateringen så kinect funkar?

    Tack för hjälp.
    Kinecten vill ha en uppdatering till den, inte till boxen...

    Om du lämnade in din hårddisk också har du redan allt det senaste... så det är då normalt att du inte får upp update request
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ladda ner optional media update.

    kör den i yaris swap först och lägg den sedan i content\0000000000000000\FFFE07DF\00000002
    jag har laddat ner och kört med yaris swap 6.0 och sedan lagt filerna på anvisad plats men får fortfarande inte Kinect att fungera (12611 dash) är det något mer som behövs?
    Får "Update is needed... "

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Ladda hem senaste 12611 från xbox officiella hemsida, lägg in den på usb minne och stoppa in i xboxet, starta xboxet och följ anvisningarna. Funkar utan att vara inkopplad på nätet. Jag gör det varje gång jag jtaggar!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    jag bara accepterade då jag körde in min kinect och den ville uppdatera.
    Last edited by int21; 2011-02-01 at 20:00.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dirre04 Visa Inlägg
    jag har laddat ner och kört med yaris swap 6.0 och sedan lagt filerna på anvisad plats men får fortfarande inte Kinect att fungera (12611 dash) är det något mer som behövs?
    Får "Update is needed... "
    Optional Media Update har INGET med kinect att göra

    Gör som electron säger, ladda hem 12611 updaten och kör in den så du får avatar stöd *du måste ha ngn form av minnes enhet ansluten* du hittar den uppdateringen här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_12611.zip
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Optional Media Update har INGET med kinect att göra

    Gör som electron säger, ladda hem 12611 updaten och kör in den så du får avatar stöd *du måste ha ngn form av minnes enhet ansluten* du hittar den uppdateringen här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_12611.zip
    Ok, tack för svar och länk till uppgradering.
    Dock förstår jag inte riktigt varför jag behöver uppgradera till 12611 dash när jag redan har den installerad... men jag testar det nu

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack alla! Kinect fungerar!

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av dirre04 Visa Inlägg
    Ok, tack för svar och länk till uppgradering.
    Dock förstår jag inte riktigt varför jag behöver uppgradera till 12611 dash när jag redan har den installerad... men jag testar det nu
    Den sista uppdateringen du just gjorde har inget med 12611 eller din nand att göra, den lägger till lite extra prylar på din interna hårddisk/minneskort, som krävs för avatar och kinect. Vad det är vet jag inte, antadligen någon form av kod som inte följer med när du uppdaterar freeboot till 12611...
    Uppdaterar du en ej jtag-hackad maskin till 12611 så genomförs en helt annan operation där din hårddisk/minneskort finns tillgängligt under själva uppdateringen...
    Det är precis samma som med freeboot 9199 maskinerna, dom hade inte avatar stöd efter uppdatering... där fick du också köra en uppdatering från microsoft själva med en minnesenhet inkopplad för att få avatarer.

    Bottomline: När du uppdaterar freeboot så uppdaterar du bara mjukvaran i din nand, inte i din hårddisk.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Den sista uppdateringen du just gjorde har inget med 12611 eller din nand att göra, den lägger till lite extra prylar på din interna hårddisk/minneskort, som krävs för avatar och kinect. Vad det är vet jag inte, antadligen någon form av kod som inte följer med när du uppdaterar freeboot till 12611...
    Uppdaterar du en ej jtag-hackad maskin till 12611 så genomförs en helt annan operation där din hårddisk/minneskort finns tillgängligt under själva uppdateringen...
    Det är precis samma som med freeboot 9199 maskinerna, dom hade inte avatar stöd efter uppdatering... där fick du också köra en uppdatering från microsoft själva med en minnesenhet inkopplad för att få avatarer.

    Bottomline: När du uppdaterar freeboot så uppdaterar du bara mjukvaran i din nand, inte i din hårddisk.
    Samma sak med 8955 *XBR* och även original, har du ingen minnesenhet i när du uppdaterar får du köra uppdateringen igen när du sätter i minnesenheten igen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Jtag + Kinect + 12611 = Kan inte läsa spelskivor
    By alvess in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 17:21
  2. Kinect?
    By lind75 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 06:54
  3. Kinect
    By Guitar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 22:49
  4. Kinect
    By hammond_ in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 19:44
  5. Kinect + Nya dashen + JTAG
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 13:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •