Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Överföring samt lagring av PS3 spel efter jailbreakning

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14

    Överföring samt lagring av PS3 spel efter jailbreakning

    Av så mycket som jag förstått så är det ju så att principen med jailbreak handlar om att man kan installera ps3 spel och sedan köra de utan det originala spelets spelskiva. (eller har jag missförstått det?)

    Hur följer hela processen egentligen? För jag har för mig att det inte går att överföra riktigt stora filer (4gb+) till ps3:ans hårddisk. Hur gör man då egentligen med spelen?
    T.ex. god of war 3 som är ca 40gb, vad ska man göra för att få spelet till konsolen och spela det?

    Sedan har jag även hört följande: vissa spel fungerar bara från interna hårddisken, andra bara från externa hårddiskar och att vissa kräver speciella ändringar för att fungera. Hoppas någon kan klargöra detta för vadå behöver man köpa till en extern hårddisk för att spela några spel?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    För jag har för mig att det inte går att överföra riktigt stora filer (4gb+) till ps3:ans hårddisk. Hur gör man då egentligen med spelen?
    T.ex. god of war 3 som är ca 40gb, vad ska man göra för att få spelet till konsolen och spela det?
    Du har missuppfattat det

    Du kan inte lägga ett spel som innehåller en fil som är större än 4Gb på en extern enhet som är formaterad med FAT32 (och alla externa enheter måste vara det).

    Vad innebär detta?
    • Om du har ett spel som har en fil som är större än 4Gb så kan man lägga denna på den interna (förutsatt att det finns plats).
    • Det är inte storleken på spelet som avgör om du kan lägga den på din externa enhet utan om någon fil är större än 4Gb. Ditt
      exempel GoW3 skulle funka både på din interna och din externa hårddisk (om du hade någon) eftersom det inte innehåller några
      filer som är större än 4Gb, fastän det är ca 40Gb totalt.
    • På den interna hårddisken fungerar de flesta spel men vill man utöka sin samling så är en extern att rekommendera för det.
    • Finns en tråd som samlat lite hjälp hur man gör: http://forum.psxcare.com/support/sho...lem-Titta-hit!
    • Om man vill kolla vilka spel som funkar var är http://www.psjcl.com/index.php en bra sida för det
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Så ps3:s hårddisk är inte formaterad med FAT32?
    För du nämnde: ''Om du har ett spel som har en fil som är större än 4Gb så kan man lägga denna på den interna (förutsatt att det finns plats)''

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Exakt ... de kör med ett eget filsystem som klarar stora filer
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Liknande diskussioner

  1. Tips på lagring?
    By Prima in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 21:57
  2. Spel samt Live
    By kallep88 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 20:52
  3. släcker ner efter någon minut vid överföring?
    By Orthanc in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 20:22
  4. XviD samt lagg efter 5min i XBMC
    By mrpurple2k in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-07-07, 11:08
  5. ftp samt spel fråga!!
    By Junling in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 13:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •