Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Uppdatera från LT+.

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Uppdatera från LT+.

    Hej!
    Jag har sett att det skrivs om att man inte kan dumpa en lite-on drive utan att löda om man har LT eller högre....stämmer detta?
    Alltså...dumpa behöver man väl inte göra om man har sin nyckel sparad eller?
    Jag skall väl inte behöva löda, om det kommer en ny firmware och jag vill uppdatera till den?
    Jag har en lite-on74850 med LT+ i min box.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan inte dumpa utan o löda dessa nej, då LT och högre bygger på 93450C mjukvaran, som kräver lödningar

    Har du redan din key och är 110% säker på att det är samma behöver du inte dumpa om den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Du behöver förstås bara vara 0,1 % säker på att du har rätt key och sedan låta JungleFlasher verifiera om du har rätt eller inte, efter det vet du till 100 % om det var rätt eller inte...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Du behöver förstås bara vara 0,1 % säker på att du har rätt key och sedan låta JungleFlasher verifiera om du har rätt eller inte, efter det vet du till 100 % om det var rätt eller inte...
    Kan JF verifiera nyckeln mot driven om det är Liteon? det var mer än jag visste om man nu inte redan har den i "databasen" det vill säga...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kan JF verifiera nyckeln mot driven om det är Liteon? det var mer än jag visste om man nu inte redan har den i "databasen" det vill säga...
    Ja det är väl bara BenQ som den inte kan verifiera? Nu blev jag själv lite osäker......eller jo jag fick en dummy.bin av en kund för ett tag sedan som han trodde var till sin 74850c och den verifierades fint genom JungleFlasher. Och nej det var inte jag som hade gjort den från början.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ja det är väl bara BenQ som den inte kan verifiera? Nu blev jag själv lite osäker......eller jo jag fick en dummy.bin av en kund för ett tag sedan som han trodde var till sin 74850c och den verifierades fint genom JungleFlasher. Och nej det var inte jag som hade gjort den från början.
    Det lär vara så att den lägger till det i databasen och kollar mot serienummret bara, den ända jag sätt ett faktiskt meddelande i loggen att det stämmer är Samsung, där står dvdkey klart och tydligt samt står det att den är verifierad och även ett tack meddelande till C4eva...

    Tror ärligt talat den bara kan verifiera nyckeln på samsung rakt av, resten är att den kollar mot databasen och checkar om det finns en key där som stämmer mot serienummret du har...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det lär vara så att den lägger till det i databasen och kollar mot serienummret bara, den ända jag sätt ett faktiskt meddelande i loggen att det stämmer är Samsung, där står dvdkey klart och tydligt samt står det att den är verifierad och även ett tack meddelande till C4eva...

    Tror ärligt talat den bara kan verifiera nyckeln på samsung rakt av, resten är att den kollar mot databasen och checkar om det finns en key där som stämmer mot serienummret du har...
    Det stod "Thank you C4E" och verifieringen gick igenom. Den kunde knappast ha kollat mot min databas, eftersom jag inte hade handskats med den tidigare. Ska ta och kolla bland mina kunder om jag kommer på vem som var han och ska läsa loggen. Stay tuned.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Men det var då fan. Bara för att han själv hade sin originalfil glömde jag tydligen att spara både loggen och filerna. Hur som helst så kommer han ikväll och ska göra en ny box som också någon annan flashat första gången, plus att han ska ta med dummy.bin ska bli intressant att se hur det går ikväll. Då skajag inte glömma filerna och loggen! haha

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag e rätt säker på att det inte blir så med Liteon, utan bara Samsung
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Asch det sket sig. Det blev ett jävla meck för killen som hade flashat den förut hade av någon obegriplig anledning satt i ett Xecuter LT Switch. Dessutom så sakna DVD:n PCB och Laser key:n. Hur som helst så blev det så mycket meck att när jag väl gjorde en verify så fanns den redan i Key DB. Skit för det hade varit intressant att fått prova en riktigt. Men det är säkert som du säger Swizzy att det bara funkar på Samsung.
    Nå väl, Gott nytt på er. haha

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera från 3.1e-4.2e
    By henrikz77 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 16:54
  2. Uppdatera Wii från China säkert?
    By a00robst in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-25, 10:56
  3. Vågar jag uppdatera från skiva?
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 13:38
  4. Bannad från live, går det ändå att uppdatera?
    By ante. in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 20:16
  5. Uppdatera XBMC från Avalaunch
    By LillTimpa in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-30, 22:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •