Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: WD Mybook på softmoddade Wii?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22

    WD Mybook på softmoddade Wii?

    Hej,

    Jag har ett JÄTTEkonstigt scenario här. Har softmoddat mitt Wii och min polares Wii. Slängde in massa spel på hans Western Digital Mybook-HDD och testar att köra men när jag startar CFG USB Loader så stannar den när den bootar upp programmet och disc-sloten blinkar blått och går inte vidare därifrån. Om jag däremot ansluter min gamla Samsung-HDD så lirar det klockrent.
    När jag ansluter WD Mybook'en till mitt Wii så lirar det perfekt. Inga som helst problem.
    Har googlat lite och sett något om att Mybook-HDD's har något inbyggt backup-program som vissa påstår krånglar till saker och ting men med tanke på att skiten lirar perfekt på min Wii borde det ju inte vara några problem.
    Är det någon som har några bra förslag att komma med? Sjukt frustrerande!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dyker det upp någon extra enhet (cd) ? isåfall kan du försöka stänga av den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Ursäkte om det här är en dum fråga men hur ser jag det?
    Har ingen vidare koll på Wii överhuvudtaget, slängde mig in i det här med huvudet före om jag ska vara ärlig och följde bara en tutorial utan att läsa på allt för mycket innan vilket kanske var dumt. Eller det dumma kanske var att ta mig an min polares Wii eftersom mitt eget funkar perfekt!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kolla i datorn... det syns inte på wii konsollen när du sätter i den, har du helt plötsligt en till cd läsare?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Haha! I DATORN säger du?! Crazytalk!

    Nä, inga nya CD-enheter när jag slänger in den i datorn.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ok, då har du inte det som dom dillar om
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Fan, undrar vad grejen kan vara då? Tack för hjälpen hursomhelst.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jadu, varje wii är unik... shit happens det är bara så det är, wii'n är känslig för chipsets, och varje wii är olika känslig för olika chipsets... Kanske din är nyare än vad hans är? eller tvärtom?

    Om maskinerna är tillverkad samtidigt kan det ändå skilja, även om risken för att dom skiljer såhär pass mycket om dom är tillverkade samtidigt är väldigt liten...

    Troligen är det som sagt så att maskinerna är tillverkade vid olika tillfällen med olika hårdvara som gör att det strular på en maskin men inte en annan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Som Swizzy skriver, vissa Wiis gillar inte diskar som andra wiis kanske gillar.
    Majoriteten av de WD My Passport Essentials diskar vi tagit in har fungerat fint ( förutom en röd serie med USB 3.0 stöd som inte fungerade alls trots FAT32 formatering o firmware uppgradering samt avstängning av WDs program som ligger på disken.)

    Allt handlar om USB diskens kretskort som gör om från IDE eller S-ata hårddisk till USB gränssnitt.
    Det skall finnas en lång lista med kompatibla enheter o ikke kompatibla om man googlar på det men då vissa wiis tuggar vissa diskar o inte andra skall man nog ta den med en nypa salt

    Mybook och NAS versionerna har jag inte testat själv utan har mest kört med Pocketdrive varianten.
    Man måste tänka på att man måste kunna WBFS formatera sin USB disk innan en Wii ser den i HBC/USBloader bara.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Man måste tänka på att man måste kunna WBFS formatera sin USB disk innan en Wii ser den i HBC/USBloader bara.
    Måste och måste... finns inget måste där... man kan köra FAT32/NTFS också, men man rekomenderas använda sig av WBFS då det fungerar bättre (speciellt designat för wii!!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej låter som jag har något liknande problem. Inhandlade en WD My Passport Essential 3.0 320GB som ska fungera bra till USB 2.0 också. Har sedan tidigare en WD för enbart USB 2.0 och den har fungerat utmärkt. Dom är svårare att finna i butiker nu sen WD har lanserat den nya med USB 3.0. Den nya WD 3.0 gick bra att formatera till WBFS och att föra över spelen. Men när man startar upp den till wiiet så kommer det upp att det är en Slow Disc med USB Loader, Startar man den med Wiiflow så kan den starta upp det men det tar längre tid och vissa spel startar inte alls. Kan ibland även låsa sig.
    Någon som vet om man kan kring gå detta med de nya WD diskarna 3.0

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Just USB 3.0 är problem diskar för wii
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Vezzlan Visa Inlägg
    Hej låter som jag har något liknande problem. Inhandlade en WD My Passport Essential 3.0 320GB som ska fungera bra till USB 2.0 också. Har sedan tidigare en WD för enbart USB 2.0 och den har fungerat utmärkt. Dom är svårare att finna i butiker nu sen WD har lanserat den nya med USB 3.0. Den nya WD 3.0 gick bra att formatera till WBFS och att föra över spelen. Men när man startar upp den till wiiet så kommer det upp att det är en Slow Disc med USB Loader, Startar man den med Wiiflow så kan den starta upp det men det tar längre tid och vissa spel startar inte alls. Kan ibland även låsa sig.
    Någon som vet om man kan kring gå detta med de nya WD diskarna 3.0
    Två inlägg upp beskriver jag USB 3.0 fenomen...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •