Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Nya sårbarheter i PS3 avslöjade på hackerkonferens

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21

    Nya sårbarheter i PS3 avslöjade på hackerkonferens

    Kl 16:00 så streamades en live video från en tysk hackerkonferens som handlade om sårbarheter i PS3. Enligt personerna som höll presentationen är det är nu möjligt att räkna ut nycklarna som behövs för att signera koden i PS3 och detta kommer innom kort att leda till att PS3 blir lika öppen som wii. I morgon utlovas en demo på detta.
    Mer info på http://psx-scene.com/forums/f6/fail0...it-talk-73986/

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    hm. vad har tagits upp?
    Är det lättare nu? I så fall med vad?

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Ett videoklipp från dagens konferens som förklarar hacket:


  4. #4
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Vad innebär detta? Någon som vill förklara?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sony har använt anrop till slumptalsgenerator som inte genererar speciellt slumpmässiga svar, vilket utnyttjats för att generera fungerande "private keys". En sådan private key kan signera kod m.m. som därmed accepteras av ps3:an som om Sony själva signerat...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Sett videon 2 gånger nu.

    Väldigt välgjord presentation.

    Detta hacket öppnar väldigt öppna dörrar och kort slutsats är 2 viktiga:

    1. Sony kommer få det svårt att patcha bort detta på nuvarande konsol. För att lösa problemen måste de bygga om kedjan vilket betyder ny bootrom och detta är bara möjligt vid produktionen = Alla dagens PS3or är sårbara.

    2. De kan skapa egna nycklar för att signera en hel del. Detta betyder att de kan signera egna program, aka homebrew, och en helt omoddad PS3 kommer ta emot det som en helt OK kod precis som om det hade varit från Sony själv.

    I grunden kommer PS3 vara ännu mer öppet än vad JTAG ger Xbox 360 och man kommer inte kunna stänga dörren helt.

    Mycket spännande månader framöver.
    360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

  7. #7
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Hela videon från konferensen:

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14


    Demovisningen från dagen efter
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg


    Demovisningen från dagen efter
    Grymt.

    Kort sagt, de kan installera egen kod genom att själva signera en uppdaterings fil. No Mod Needed.................sjukaste hacket någonsin?
    360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    är detta det jag hoppas på? att jag SLIPPER slänga mitt minimus för att jag behöver minst fw 3.50 för att spela alla nya spel som GT--om så ÄR fallet...nääär? grabbarna hemma och jag vill ha grand turismo men ska vi spela det så måste jag uppdatera till 3.50 och då fimpar man ju alla hack i nuläget

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallstrom_74 Visa Inlägg
    är detta det jag hoppas på? att jag SLIPPER slänga mitt minimus för att jag behöver minst fw 3.50 för att spela alla nya spel som GT--om så ÄR fallet...nääär? grabbarna hemma och jag vill ha grand turismo men ska vi spela det så måste jag uppdatera till 3.50 och då fimpar man ju alla hack i nuläget
    http://www.ps3-hacks.com/2010/12/31/...sed/#more-5633 <--- verktyg som detta kommer göra det möjligt att skapa CFW's, så du kan uppdatera din ps3:a till en hackad version istället, med alla funktionerna färdiga, på samma sätt som PSP'n (utan massa special grejer)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Verktygen som fail0verflow använde för att knäcka PS3an är nu släppta för allmänheten
    http://psx-scene.com/forums/f6/wip-f...a-tools-74245/

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •